Fenntarthatóbb Genova a Siemens töltési infrastruktúrának és a Rampini e-buszoknak köszönhetően
A Siemens Smart Infrastructure biztosítja a 10 Rampini E80 elektromos busz töltési infrastruktúráját az olaszországi Genova városában, amelyet az AMT Genova (AMT), a város tömegközlekedési szolgáltatója fog használni. Ezzel a projekttel az AMT folytatja Genova tömegközlekedési rendszerének villamosítását, azzal a céllal, hogy energiahatékony és fenntartható városi mobilitási modellt hozzon létre. A Siemens töltési infrastruktúráját 2021 nyarára tervezik üzembe helyezni.
Az első hullámban a Siemens 10 innovatív plug-in töltőrendszert fog szállítani az AMT Cornigliano depójához, lehetővé téve az e-busok újratöltését az éjszaka folyamán vagy az üzemeltető által tervezett egyéb működési szünetek alatt. A helytakarékos kialakítás lehetővé teszi, hogy később akár 60 töltőegységet telepítsen az állomásra elektromos buszok számának megfelelően – mint egy jövőbiztos moduláris megközelítés.
A legújabb nemzetközi szabványoknak megfelelő, legfeljebb 100 kW töltési kapacitással rendelkező Siemens Sicharge UC 100 éjszakai plug-in töltőrendszert felhasználva, a depó képes a mennyezeti kábel-leeresztő rendszer segítségével is tölteni a járműveket. Ez a helytakarékos tervezési koncepció maximalizálja az egy depóban feltölthető buszok számát. A Siemens intelligens töltőszoftverével kombinálva az összes töltési művelet intelligensen optimalizált annak érdekében, hogy minimalizáljuk a teljes energiafogyasztást és a depó csúcsterhelését.
200 kWh akkumulátorral felszerelt, a Rampini által készített tíz E80 elektromos busz szélessége 2,2 méter, kapacitása 43 utas. Ezekkel a paraméterekkel ez az egyetlen e-busz típus Európában, amely esetében garantálják a legmagasabb szintű manőverezési lehetőséget a történelmi városközpontokban.
„Ez az első olaszországi tömegközlekedési villamosítási projekt bizonyítja rugalmas és kompakt megoldásunk potenciálját, amelyet még ebben a kis történelmi részen adaptálhatunk és integrálhatunk. Büszkék vagyunk arra, hogy felajánljuk technológiánkat, amely Genova városi mobilitását még hatékonyabbá és fenntarthatóbbá teszi” – mondta Marco Rastelli, a Siemens Olaszország energiaelosztás üzletágának vezetője.
Kapcsolódó cikkek
- Az elektromos autózás legnagyobb kihívására ad megoldást a magyar fejlesztés
- Újabb hallgatókat támogat kettős diplomájuk megszerzésében a Siemens
- A Siemens és a NATO CCDCOE erősítik együttműködésüket
- A Siemens megvásárolta az UltraSoC-ot
- A Siemens Mobility bemutatta új jövőképét és mottóját
- A Siemens megvásárolta az ipari vállalatok számára virtuális képzést biztosító Vizendot
- Így lehet még biztonságosabb az e-autózás
- Az ABB nagyfeszültségű töltőket szállít a Volvo LIGHTS projekthez
- A Siemens is támogatja a kiberbiztonság megteremtését távoli munkavégzés esetén
- Mától élmény az autótöltés mobilról vezérelten
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.