Az üzleti szektor is beszáll az életmentő projektbe
Úttörő projekt indult az Óbudai Egyetemen, melynek célja egy csoportos ellátásra is alkalmas lélegeztetőgép kifejlesztése. A berendezéshez szükséges fejegység vezérlésének megtervezéséhez és létrehozásához támogatást nyújt a GANZ KK és a Schneider Electric is.
Világszerte életek százezreit mentették meg az elmúlt hónapokban a lélegeztetőgépek és az őket működtető egészségügyi dolgozók, és az Óbudai Egyetemen indult különleges fejlesztés új szintre emelheti ezeket a berendezéseket. Az intézmény projektjének célja, hogy mobilis, mostoha körülmények között is működőképes és egyszerrre akár több tucat beteget is kiszolgáló lélegeztetőgépet hozzanak létre.
A rendkívül összetett fejlesztési munkát, melynek eredményeként a világon egyedülálló berendezés jön létre az üzleti szektor több szereplője is támogatja. „Az Óbudai Egyetem hallgatójaként hallottam a projektről és felvettem a kezdeményezővel a kapcsolatot, hogy miben tudnék segíteni. Az egyeztetések végén a lélegeztetőgép ventilátorainak működését vezérlő fejegység megtervezését, illetve elkészítését vállaltuk a GANZ Kapcsoló- és Készülékgyártó Kft.-nél, a felajánlásunk értéke mintegy ötmillió forint. Ezt követően több partnerünket is megkerestük, hogy tudnák-e támogatni a projektet és a Schneider Electric villamossági szerelvényekkel, a BPS pedig szünetmentes táp felajánlásával szállt be” - számolt be az együttműködésről Jeruska Árpád, a GANZ KK projektvezetője, műszaki előkészítője.
„Nagy örömmel veszünk részt ebben az úttörő kezdeményezésben, ami rengeteg ember életét mentheti meg a jövőben. A Schneider Electric többek között védelmi készülékekkel, energiaelosztási termékekkel, frekvenciaváltóval és jelzőkészülékkel járul hozzá a csoportos lélegeztetőgép megvalósulásához, összesen mintegy 2,7 millió forint értékben” - mondta el Hargita Péter, a Schneider Electric marketing igazgatója.
Az Óbudai Egyetemen fejlesztett csoportos lélegeztetőgép egyszerre akár 50 beteg légzését is tudja segíteni. A berendezést úgy alakítják ki, hogy speciális körülmények között is alkalmazható legyen. A koronavírus-járvány során több példa is volt arra, hogy nagy óceánjárók vagy hadihajók fedélzetén terjedt el a betegség, az új eszköz a tervek szerint ilyen és ehhez hasonló környezetben is bevethető lesz.
A speciális lélegeztetőgépnél két-két ventilátor gondoskodik majd a levegő befújásáról, illetve kiszívásáról, az ehhez szükséges fejegység vezérléséről gondoskodik majd el a piaci szereplők felajánlásaiból összeálló megoldás. A tervek szerint augusztusban indul a vezérlőegység összeállítása.
Azt egyelőre nem lehet pontosan tudni, hogy mikorra készül majd el a csoportos lélegeztetést lehetővé tevő berendezés, erre valószínűleg a jövő évig kell még várni.
Kapcsolódó cikkek
- Sikerre vezethet a HR tapasztalatok megosztása
- Még több adatközponti fejlesztés jön, kulcskérdés lehet a biztonság
- A régióban is megnézhetjük, milyen lesz a jövő gyára
- Stylers Group: A hibrid munkavégzésé a jövő a techcégeknél
- Szórakoztatóközpont vagy közösségépítő berendezési tárgy?
- A csúcsidőszakokra tervezett hálózatok kiállták a próbát
- Mesterséges intelligencia húzhatja ki a válságból a cégeket
- Kis és középvállalkozások is tudják segíteni a bajba jutott tanintézményeket
- Így eszünk most a munkahelyünkön
- A Schneider Electric is segített a digitális oktatásban
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.