Átmentek a startupok a pandémiás vizsgán
Digitális fejlettségüknek köszönhetően a hazai startupok jelentős részének kevésbé okozott nehézséget az elmúlt félévre jellemző online működés, hatékony mentorálás és üzletfejlesztési segítség nélkül azonban a koronavírus-járvány az ő növekedésüket is visszavetheti. A K&H a jelenlegi helyzetben is kitartóan támogatja a hazai startup ökoszisztéma fejlődését, ezért meghirdeti őszi jelentkezési időszakát a Start it @K&H inkubátorprogramba, ahová október 2-ig – iparági korlátozás nélkül – várják a csapatok pályázatait.
A járványhelyzet miatti online munkarendre való átállás és a hosszú ideje tartó home office kevéssé okozott kihívást a startupoknak, hiszen náluk természetes a digitális érettség, és méretükből adódóan is gyorsabban képesek változni, igazodni a piaci igényekhez a „hagyományos” vállalkozásokhoz képest. „Az elmúlt fél év komoly próbatétel volt arra nézve, hogy ki mennyire képes egy ilyen változásra megfelelően és időben reagálni. A március óta digitálisan működő Start it @K&H inkubátorban lévő csapatok nagyrésze jól vette a kezdeti akadályokat. Tapasztalataink szerint azok tudtak gyorsan alkalmazkodni a digitális átálláshoz, akik kellőképpen proaktívak és rugalmasak tudtak lenni. Az online térben tartott megbeszélések gördülékenyen vitték előre a munkát, mivel struktúrát adtak a napi működésnek, és sokszor hatékonyabbak voltak, mint a személyes egyeztetések. Támogatást nyújtottunk startupjaink számára azzal is, hogy az inkubátorban márciustól elérhető a világszerte több mint 100 inkubátort és akcelerátort tömörítő Global Accelerator Network (GAN) nemzetközi hálózatának szolgáltatáscsomagja. A leghasznosabb segítségnek a videokommunikációs és a projektmenedzsment szoftverek, valamint a felhőszolgáltatások bizonyultak” – foglalta össze az online inkubáció tapasztalatait Németh Balázs, a K&H Operáció, technológiák és lakossági hitelkezelési divízió vezetője.
Bár a digitális átállás okozta első akadályokat sikeresen vették a startupok, a vírusjárvány hosszabb távú negatív hatásai őket sem kímélik. A Start it @K&H, Magyarország vezető, iparágfüggetlen nagyvállalati inkubátorprogramja ezért a jelenlegi nehézségekre is reagálva fokozottan részt kíván venni a hazai startup ökoszisztéma fejlesztésében: újabb jelentkezési hullámot indít minimum 2 fős, ötlet fázisú csapatok és érettebb, akár már a nemzetközi piacra lépést tervező vállalkozások számára. Az inkubátorprogramban eddig, 2017. óta, összesen 60 csapat fejlődhetett, ami a jelenlegi hullámban további 12 ígéretes startuppal bővülhet, akik a Start it @K&H budapesti és a győri irodáiban találnak majd otthonra. Az érdeklődőknek érdemes már a jelentkezés során figyelembe venni, hogy a kiválasztási folyamat és a bekerült csapatok mentorálása – a pandémiás helyzetre való tekintettel – kizárólag a digitális térben fog történni.
Az online kiválasztási folyamat részét képező beszélgetés és pitch esetében azt vizsgálja majd a zsűri, hogy az inkubátor által nyújtott értékek és szakmai mentorálás mennyire van összhangban a vállalkozás szükségleteivel, de emellett az ütőképes csapat és a vállalkozás dinamikája is fontos kiválasztási szempont. Az érdeklődők jelentkezését 2020. október 2-ig várják a szervezők.
Kapcsolódó cikkek
- Kriptovaluta kereskedés mesterséges intelligenciával
- Az elektromos autózás legnagyobb kihívására ad megoldást a magyar fejlesztés
- „Mindent is” automatizálnának az SAP legújabb, házon belül indított startupjai
- AerinX: 700 milliós befektetést kapott a magyar légiipari startup
- Startup ötletgyár épül a válság ellen
- Google képzési programok európai és izraeli startupok számára
- Sikeres a magyar szurkolói képküldő alkalmazás
- Nyolc országból 110 startup ötlet érkezett a magyar innovátorokat segítő programra
- 4 úttörő magyar fejlesztés az EIT Health InnoStars Awards elődöntőjében
- Virtuális Startup Campus
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.