Itt az ideje megtanulni úszni az online „mélyvízben”!
Elérhető tudást kínál az Aruba Cloud a kis- és középvállalatoknak a digitalizációhoz a most induló Digitális Vállalkozások Tudástára információs weboldalon keresztül.
A digitális transzformáció világszinten az elmúlt évek legmarkánsabb, az üzleti élet rendjét alapjaiban átalakító trendje, a magyar kis- és középvállalkozások mégis küzdenek vele. A járványhelyzet által kikényszerített, radikális üzleti túlélési stratégiák ugyan a digitalizációval kapcsolatos hiedelmek jelentős részét megdöntötték, sokat kell még tanulnia a vállalkozásoknak. A tudás a jövő digitális vállalatának egyik legfontosabb építőeleme, így az Aruba Cloud Magyarország új információs weboldala, a Digitális Vállalatok Tudástára is a hazai üzleti ökoszisztéma technológiai fejlesztését tűzi célul.
A hipergyors technológiai evolúciónak köszönhetően a vállalatok életében egyre szorosabban összefonódik IT és az üzleti döntéshozás. Nem is beszélhetünk valódi digitalizációról adatalapú, a virtuális térbe áthelyezett működés nélkül. A magyarországi vállalatok azonban még messze állnak ettől. Az Európai Unió digitális teljesítményét mérő index, a DESI alapján az EU 28 tagállama közül Magyarország digitalizációs fejlettsége szerint mindössze a 21. helyen áll. Ugyan 5G lefedettségben az élen járunk, a vállalatok többsége „nem aknázza ki a technológiában, így például a felhőalapú számítástechnikában és a big data technológiában rejlő lehetőségeket”. Ahogy az IVSZ - áprilisi kutatása kapcsán - rá is mutatott, hogy a hazai digitális ökoszisztéma fejlődésében a legnagyobb akadály a digitális technológiák integráltságának alacsony szintje a mikro- és kkv-knál.
A medence széléről rögtön a mélybe
Nem meglepő tehát, hogy a tavasszal megélt egészségügyi veszélyhelyzet szinte sokkolta a hazai vállalkozásokat. Beszűkült a mozgásterük, egy-két hét alatt kellett az online térbe „menteniük” szolgáltatásaikat. Megdöbbentően gyorsan, egy csettintésre szűntek meg vagy épp jöttek létre vállalkozások, amik a piacokra ható „fizikai korlátozások” miatt azonnal beleugrottak a mélyvízbe – mentőöv nélkül.
„A meglévő digitalizációs hiányosságok pótlása és az ezekkel kapcsolatos IT-fejlesztések felgyorsítása nem mindenhol sikerült, de azt tapasztaljuk, hogy a nyitottság és a tanulási, alkalmazási vágy erősebb, mint valaha. Sokan most tanulják meg, miképp kell egy flexibilis, a globális helyzetre is reagálni képes üzletmenetet felépíteni, amihez kész eszközök, technológiák, szolgáltatások állnak rendelkezésre az online térben.” – nyilatkozta Gyepes Máté, az Aruba Cloud Magyarország senior marketing managere.
Ha a vállalatok nem is ugrották még meg a digitalizációt, a szakértők szerint egyértelműen kiderült, mekkora előnye van annak a vállalatnak, amelyik rendelkezik digitális stratégiával.
A jövő nem vár tovább
Az elmúlt hónapok gazdasági krízise miatt lerövidültek az időtávok: a legtöbb vállalatvezető azt szeretné látni, hol tartanak majd 1-2 év múlva. A digitalizáció és a felhő-technológiák iránt nyitott vállalatok ugyanis az elmúlt néhány hónapban egészen közel kerülhettek ahhoz a jövőképhez, ami az elkövetkezendő pár évben várhat rájuk.
A kkv-k számára komoly problémát jelenthet a technológia szakértelem hiánya. De ha megértjük, hogy ez nem egy átmeneti állapot, akkor látjuk, hogy a fejlődés az egyetlen lehetőség az új világrendben, ahol eltűnnek mind a fizikai, mind az időbeli korlátok. Olyan trendek formálják már a következő néhány évet, de akár heteket, hónapokat is, mint a hibrid munkavégzés, vagyis az irodai és az otthoni munka ötvözése, az adatalapúság, a felhőtechnológiák egyre szélesebb körű alkalmazása vagy a fokozott adatbiztonság. Ennek azonban alapfeltétele a digitális kompetenciák megszerzése és folyamatos fejlesztése.
„A digitális vállalat olyan online vállalat, amely bárhol és bármikor képes fenntartani a működését. Ha egy vállalkozás sikeres akar maradni a következő időszakban, most kell digitalizálódnia! A jó hír az, hogy ezzel nincs egyedül. Egy értő partner olyan technológiai megoldásokat és kompetenciákat tud javasolni, amelyek könnyen illeszthetők az üzleti stratégiához. Az Aruba Cloud is támogatni kívánja a magyar kkv-k útját a digitális gazdaság felé vezető, kihívásokkal teli úton, ezért elindítjuk kifejezetten nekik szóló információs tudásbázisunkat, hogy megkönnyítsük az átalakulásukat.” – tette hozzá Gyepes Máté.
Az Aruba Cloud szakértőinek közreműködésével induló weboldal, a Digitális Vállalkozások Tudástára a felhovelajovobe.hu címen érhető el, és technológiai trendekkel, gyakorlati webinárokkal, esettanulmányokkal segíti a hazai vállalkozások digitális fejlődését.
Kapcsolódó cikkek
- Stratégiai együttműködést köt a MOL és az SAP
- Kibervédelem, adattudomány és agilitás
- A Check Point 2020-as felhőbiztonsági tanulmánya
- 3000 szerződés 2 hónap alatt - a jogi digitalizáció nem egy trend, hanem bevett gyakorlat
- Az Allianz digitális megoldásai gyors és hatékony ügyintézést kínálnak
- Sokkal kevesebbet nyomtatnak a magyarok
- A Conrad Electronic támogatja a munkahelyek digitalizációját
- Munkavállalói részvények kibocsátásával egészíti ki juttatási programját az SAP
- Kutatás: a digitalizáció megállíthatatlan folyamatokat indított el a kiskereskedelemben
- A Tech Data hozzávetőleg 750 millió dollárt fordít a digitális transzformáció felgyorsítására
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.