Hamarosan újra pályázható a budapesti 98,0 MHz körzeti rádiófrekvencia
Hír-, közéleti és kulturális magazinműsorok gyártására összesen 127 millió forintot nyertek el helyi és körzeti televíziók a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) Médiatanácsának legutóbbi ülésén hozott döntése szerint. A grémium elfogadta egy zalaegerszegi, egy mosonmagyaróvári és egy nyíregyházi frekvenciapályázat felhívásainak tervezetét és felkérte az NMHH-t a Budapest 98,0 MHz körzeti rádiós lehetőség frekvenciatervének kidolgozására. A testület bírságot rótt ki egy szombathelyi rádióra, szerződéses vállalásainak mulasztása miatt, valamint egy répcei televízióra engedély nélküli hálózatba kapcsolódásért.
Huszonnégy televíziós műsor készülhet több mint 127 millió forintból
Nyerteseket hirdetett a Médiatanács a helyi és körzeti televízióknak szóló támogatási programjában a hírműsorok, közéleti és kulturális magazinműsorok készítését támogató pályázat második fordulójában. Huszonhárom televízió huszonnégy pályázata összesen 127 millió forint támogatást kap. A csurgói és a mohácsi Városi Televízió, a Móra-Net TV, a Gotthárd TV, a Szentgál Televízió, a Ladány Televízió, valamint a fővárosi City TV közéleti magazinok készítésére fordíthatja az elnyert összeget. Hírműsorokat a nyíregyházi Kölcsey Televízió, a soproni és a karcagi Televízió, a sátoraljaújhelyi Zemplén TV, a gyöngyösi és az ózdi Városi Televízió, a szarvasi Körös Televízió, továbbá a békéscsabai Csaba TV és a 7.Tv gyárthat. Kulturális magazinműsorokat készíthet a zalaegerszegi, a keszthelyi és a fehérvári Televízió, a Pápa Városi Televízió, a TV Budakalász, a sátoraljaújhelyi Zemplén TV, a százhalombattai Halom Televízió, valamint a budapesti hatoscsatorna.
Rádiós pályázatok és médiafelügyeleti döntések
A tanács elfogadta a Zalaegerszeg 104,4 MHz és a Mosonmagyaróvár 99,7 MHz helyi, valamint a Nyíregyháza 106,8 MHz körzeti rádiós frekvenciák pályázati felhívásainak tervezetét közösségi jellegű használatra.
A testület felkérte az NMHH-t a Budapest 98,0 MHz körzeti rádiós médiaszolgáltatási lehetőség frekvenciatervének kidolgozására, mely döntés értelmében a frekvencia hamarosan újra pályázhatóvá válik. Mint az ismeretes, 2019 októberében a Médiatanács nem hosszabbította meg a 98,0 MHz-en akkoriban működő Civil Rádió hét év után lejáró médiajogosultságát, tekintettel arra, hogy a szolgáltató ismételt jogsértései miatt a médiatörvény nem tette lehetővé a hosszabbítást. A Médiatanács e heti döntésével a Civil Rádió tulajdonosai előtt ismét megnyílik a lehetőség a 98,0 MHz frekvencián közösségi jellegű rádió üzemeltetésére pályázatot benyújtani.
A Szombathelyen is hallható Mária Rádió Savaria szolgáltatóját százezer forintra bírságolta a grémium, amiért egy vizsgált júniusi adáshéten kevesebb saját, nemzetiségi, valamint a helyi közélettel foglalkozó, a helyi mindennapi életet segítő műsort tett közzé szerződéses vállalásaihoz képest. A Répce TV egy vizsgált júniusi adásnapon a képújság alatti rádiózáskor engedély nélkül kapcsolódott hálózatba a Rádió 1-gyel, ezért a televízió szolgáltatójára húszezer forint bírságot rótt ki a testület, és megtiltotta a jogsértő magatartást. A rádió szolgáltatója nem tudott a hálózatba kapcsolódásról.
A Médiatanács a jogkövetkezmények kiszabásakor minden esetben a fokozatosság és az arányosság elve alapján, az ügyek összes körülményét figyelembe véve állapítja meg azok adott formáját, mértékét.
A Médiatanács heti üléseinek teljes napirendje megtalálható a testület honlapján, ahogy az ülésekről készült jegyzőkönyvek, illetve valamennyi határozat is – a legfrissebbek a szükséges hitelesítési és adminisztrációs átfutási idő után lesznek nyilvánosak.
Kapcsolódó cikkek
- Újra pályázható lesz a Budapest 92,9 MHz frekvencia
- Közel 75 millió forintos támogatás rádiós műsorgyártásra
- Médiatanács: magyar–cseh együttműködés a Film Café és a Comedy Central médiafelügyeletében
- Túl a mélyponton a tévés reklámpiac
- Médiatanács: Tovább szólhat Cegléden a Mária Rádió
- Újra szólhat Székesfehérváron a Vörösmarty Rádió
- NMHH-piackutatás: a közösségi oldalakon találkozhatunk leginkább álhírekkel
- Közzétette az NMHH a 2019-es országgyűlési beszámolóit
- Helyi és körzeti tévék kapnak 122 millió forintos támogatást
- Médiatanács: Újra szólhat az Európa Rádió Miskolcon
Pályázatok ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Rekordszámú nevezéssel zárt ’Az Év Honlapja’ 2024 pályázat!
Az idén 23. alkalommal megrendezett ’Az Év Honlapja’ pályázat nevezési szakasza lezárult: december 15-ig rekordszámú, 329 pályamű érkezett. A szakmai zsűri hamarosan megkezdi a beérkezett pályázatok értékelését, hogy 30 kategóriában kiválassza 2024 legkiemelkedőbb digitális alkotásait. A közönségdíjért folytatott küzdelem azonban még javában zajlik – a pályázók 2025. január 15-ig mozgósíthatják közösségüket, hogy megszerezzék a publikum elismerését.
Az év legjobb sportmarketing-megoldásait keresik
A Magyar Marketing Szövetség Sportmarketing Tagozata által idén újra életre hívott Sportmarketing Gyémántdíj célja, hogy elismerje és széles körben megmutassa az egyesületek, a sportolók és a velük együttműködő márkák értékteremtő sportmarketing-megoldásait, és ezáltal hozzájáruljon a hazai sportmarketing színvonalának fejlesztéséhez. A díj elismeréseinek átadására 2025. március 5-én az ETELE Cinemában megrendezésre kerülő Digital Marketing Forumon kerül majd sor, ahol a digitális marketing aktualitásain túl helyet kapnak majd a sportmarketinggel kapcsolatos előadások is.
Átadták a 2024. évi Rátz Tanár Úr Életműdíjakat
Ebben az évben is nyolc kiemelkedő teljesítményű tanárt részesített elismerésben az Ericsson Magyarország, a Graphisoft és a Richter Gedeon Nyrt. támogatásával létrehozott Alapítvány a Magyar Természettudományos Oktatásért kuratóriuma. A reáltárgyak legkiválóbb hazai tanárai december 10-én ünnepélyes keretek között vették át az egyenként 2,5 millió forintos pénzjutalommal járó Rátz Tanár Úr Életműdíjat. Az esemény helyszíne a Budapesti-Fasori Evangélikus Gimnázium volt: itt tanított Rátz László, akinek emlékére a díjat alapították.
Marketing Diamond Awards: Már csak 5 napig lehet kedvezményesen előnevezni!
A Magyar Marketing Szövetség által szervezett, idén 10 éves Marketing Diamond Awards célja változatlan: megmutatni, hogy a szakmai elismerések nem csak a nagy költségvetésből megvalósuló marketingaktivitások kiváltságai!
Az ABB ismét várja az egyetemi és főiskolai képzésben részt vevő női hallgatókat mentorprogramjára
A Női Mentorprogram célja, hogy erősítse a nők részvételét és növelje a munkavállalási kedvüket műszaki területeken, és lehetőséget adjon, hogy a női hallgatók már tanulmányaik során megismerkedhessenek egy nemzetközi cég termékeivel, szolgáltatásaival, működésével.