Mobilapp segítségével edukál az MKIK
A szakképzést népszerűsítő applikációval jelentkezik a Magyar Kereskedelmi és Iparkamara, így a szakmavilág.hu weboldal és a továbbtanulási lehetőségeket bemutató rendezvények mellett egy újabb felületen veheti fel a kapcsolatot a 12-14 éves fiatalokkal. A pályaorientációt segítő alkalmazással a tanulók nemcsak az érdeklődési körüknek megfelelő tartalmak között válogathatnak, akár a számukra legmegfelelőbb intézményre is rátalálhatnak.
A Szakmavilág app egy olyan pályaorientációt segítő alkalmazás, amellyel a felsős általános iskolai tanulók megismerhetik az érdeklődési körüket, és a segítségével megtalálhatják az országban fellelhető összes szakmát és szakmai ágazatot. Könnyedén böngészhetnek a felkészítő iskolák listáiban is, egyúttal kiválasztva a számukra legmegfelelőbb intézményt.
„A szakmavilág.hu oldalon és a hozzá kapcsolódó Facebook-oldalon már hosszú évek óta szólítjuk meg a pályaválasztás előtt álló fiatalokat. Tesszük mindezt érdekes olvasnivalókkal, hasznos ötletekkel, az országban jelenleg tanulható összes szakma részletes bemutatóival. A Szakmavilág Pályaorientációs Roadshow után – ahol a gyerekek VR-szemüvegek segítségével a virtuális térben próbálhattak ki egy-egy szakmát – most ismét az interaktivitás kap nagy hangsúlyt, a tanuló saját okostelefonjának segítségével az edukáció főszereplőjévé válhat” – fejtette ki Vörös-Gubicza Zsanett, a Magyar Kereskedelmi és Iparkamara (MKIK) oktatási és képzési igazgatója.
A gyerekek az iskolalátogatásokon, illetve az üzemlátogatásokon szerzett élményeiket el is menthetik a Szakmavilág applikációban, amely a kérdőívek kitöltésével és annak értékelésével segít közelebb hozni a munka világát. Emellett abban is segítő kezet nyújt, hogy a tanuló a fontos döntést könnyedén tudja meghozni, hiszen a választott munka az élete hosszú szakaszán elkíséri majd. Az applikációnak köszönhetően a felhasználó akár a baráti körének felkészült tanácsadója is lehet a pályaválasztás témájában. Az új virtuális platform mellett az MKIK eddigi információs forrásai természetesen továbbra is elérhetőek, a területi kamarák minden megyében állnak a továbbtanulás iránt érdeklődő gyerekek és szülők rendelkezésére.
Az MKIK GVI tavalyi pályaorientációs felmérése 9 239 fő nappalis, hetedik évfolyamos általános iskolai tanuló bevonásával készült el. Az eredményekből kiderült, hogy a megkérdezett tanulók túlnyomó többsége, 88 százaléka foglalkozott már a továbbtanulás kérdésével, azaz esetükben szóba került már valamilyen módon az általános iskola utáni pályaválasztás. Közülük a legtöbben, tízből nyolcan a szülőkkel való beszélgetést választották elsődleges tájékozódásra, 66 százalékuk osztályfőnöki órán, 38 százalékuk az iskolai pályaválasztási rendezvényen, míg 14 százalékuk kamarai pályaválasztási rendezvényeken szerezte a legfontosabb információkat. Az eredmény alapján megállapítható, hogy az iskolai pályaválasztási rendezvények, foglalkozások konzultációs szerepe 2014 óta folyamatosan erősödik, továbbá a kamarai pályaválasztási rendezvényekkel is gyakrabban találkoznak a diákok. Ezen rendezvények és pályaorientációs felületek sorában egy újabb mérföldkő az új alkalmazás, amely – figyelembe véve a célcsoport mobilapplikációk iránti fokozott érdeklődését – fontos bázisa lesz az MKIK edukációs tevékenységének.
Az applikáció elérhető az AppStore-ban, a Play Áruházban, valamint a Huawei AppGalleryben is.
Kapcsolódó cikkek
- Sürgeti a nagyvállalatok és az egyetemek oktatási együttműködését az EJMSZ
- Az egész országból jelentkezhetnek az érdeklődő diáklányok a Morgan Stanley foglalkozásaira
- Iskolakezdés 2020: tavaly még kérdés volt, hogy kell-e a kütyü a tanuláshoz, idén már nem
- Elkezdődött a tanév Közép-Európa legnagyobb agráregyetemén
- Új megoldással teremti meg a hazai pálya hangulatát az MLSZ az oroszok ellen
- A Budapesti Metropolitan Egyetem a válságos időkben is bővül
- ITM: augusztus vége után is lehet online módon nyelvvizsgázni
- Az idei műszaki felvételik nagy vesztese a magyar gazdaság jövője lehet
- Felkészült az iskolakezdésre a Telenor Hipersuli
- A Wolfram Research minősített oktatója lett az ELTE docense
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.