A második hullám lehet az igazi erőpróba a munkaerőpiacon
Az emberiség bármit megadna azért, hogy elkerüljük a koronavírus-járvány második hullámát, ugyanakkor az már nem érné felkészületlenül a cégeket. A fertőzés terjedésének visszaszorítása érdekében hozott intézkedések elképesztő gazdasági károkat okoztak. Nemes-Nagy Szilvia, a Performia Hungary Kft. ügyvezető-tulajdonosa szerint több az álláskereső, mint a vírust megelőzően, viszont a minőség rosszabb, az emberek rossz állapotban vannak, a vállalatok pedig nem merik rájuk bízni azt a munkát, amire szakértőt keresnek.
Miután a koronavírus március elején megjelent Magyarországon, a járvány terjedését megállítani hivatott intézkedések miatt gyakorlatilag megállt az élet nemcsak itthon, hanem az egész világon, így pedig számos szektorban több százezren vesztették el munkájukat hazánkban. A gazdaság felfutóban volt, csak az nem dolgozott, aki nem akart, és lasszóval fogták a munkaerőt. A járvány miatt ez véget ért, és egy esetleges második hullám ismét a feje tetejére állíthatja a munkaerőpiacot.
Nemes-Nagy Szilvia, a Performia Hungary Kft. ügyvezető-tulajdonosa arról beszélt, hogy sokkal több ma az álláskereső, mint a vírust megelőzően volt, ugyanakkor a minőség rosszabb.
„Sokkal több jelöltet kell meghallgatni, mire megtalálja a cég az igazit. Egy állásunkra például most háromszázan jelentkeztek, ami januárban még elképzelhetetlen lett volna. Óriási szám ez, de még egyikük sem került be állásinterjúra, mert a teszteken elbuktak. Nem merném rájuk bízni azt a munkát, amire embert keresünk” – fogalmazott a vezetési és toborzási szakértő, hozzátéve, hogy alacsony a boldogságfaktoruk a munkavállalóknak, nem célokban gondolkoznak, hanem veszteségben.
Emlékeztetett: a járvány kezdetén sokan azokat a munkatársakat küldték el, akiket már korábban is el kellett volna, ők vannak most nagy többségben az álláskeresők körében. Kiemelte, hogy a cégek felelőssége is nagy, mert bármilyen mélyponton is van egy munkavállaló, ha a vállalatban nem érez stabilitást, inkább továbbáll.
Bár sokan leállították a munkaerő-felvételt a tavaszi hónapokban, mert nem tudtak személyesen találkozni a jelöltekkel, a Performia Hungary Kft. ügyfelei előnybe kerültek, hiszen a toborzás 95 százaléka eddig is az online térben zajlott.
Hogyan lehetséges online végezni a munkaerő-felvétel nagy részét?
„Az Interspeedia szoftverünk a járvány előtt is óriási segítség volt a cégeknek, de most derült csak ki igazán, mennyire életmentő tud lenni. Nekünk nem kellett szüneteltetni a toborzást, sőt, el tudjuk hozni azokat az álláskeresőket, akiket máskor magasabb fizetéssel vagy divatosabb irodával elcsábítottak volna előlünk.” - mesélte a szakértő.
Az Interspeedia toborzószoftver egy olyan program, aminek segítségével a cég egy felületen tárolhatja az összes jelölt összes információját - GDRP-biztos módon - és innen kommunikálhat velük. Nemes-Nagy Szilvia elmondta, hogy korábban a HR-es munkatársaknak Excel-mágusnak kellett lenniük és napi 200 e-mailt megírniuk, hogy kézben tartsanak egy komolyabb toborzási feladatot. Ha mindez egy átltátható, online felületen zajlik, az rengeteg időt megspórol, így sokkal gyorsabban tud kommunikálni egy cég a legjobb jelöltekkel.
Márpedig a munkaerő-felvételben is kulcskérdés a gyorsaság. A toborzási specialista szerint a jó jelöltekkel úgy kell bánni, mint a forró krumplival, a lehető leggyorsabban kell kezelni őket, különben elhappolhatják őket előlünk.
„Ma már mindenhez programokat és alkalmazásokat használunk, a toborzás pedig valahogy a 20. században ragadt. Igyekszünk berángatni a 21. századba, hiszen látjuk, mennyivel jobbak így az eredmények” - jegyzi meg Nemes-Nagy Szilvia.
Kapcsolódó cikkek
- Álláskeresés koronavírus idején
- Csak látszólagos a bőség a munkaerőpiacon
- Biztonságot adó képességek és tudás a koronavírus utáni munkaerőpiacon
- Ilyen volt 2020 első negyedéve a hazai munkaerőpiacon
- Napról napra növekszik a rendelkezésre álló tehetségek száma
- Lassítottak a toborzásban, de optimisták a magyar cégek
- Nagyon megugrott a szakmunkára jelentkezők száma
- 2020-as munkaerőpiaci trendek
- A magyarok több mint fele hajlandó lenne átképezni magát
- Hónapokba telik betölteni egy megüresedő állást
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.