Médiatanács: jó eséllyel pályázhat a Klubrádió a Budapest 92,9 MHz frekvencia pályázatán

forrás: Prím Online, 2020. október 13. 12:34

Elfogadta a Budapest 92,9 MHz frekvencia pályázati felhívásának tervezetét a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) Médiatanácsa legutóbbi, október 9-ei ülésén. A grémium kézhez kapta a Klubrádió kártérítési perének másodfokú döntését, amely szerint a Médiatanács nem köteles kárpótolni a rádiót. A testület emellett felkérte az NMHH-t, hogy a Budapest 95,3 MHz és a Budapest 89,5 MHz frekvenciák terveit is dolgozza ki. A tanács közel 62,5 millió forint támogatásról is döntött a közösségi televíziók és rádiók műszaki fejlesztésére kiírt idei pályázaton. 

A közeljövőben három budapesti frekvencia is pályázható lesz

A tanács elfogadta és honlapján véleményezésre közzétette  a Budapest 92,9 MHz körzeti rádiós frekvencia pályázati felhívásának tervezetét közösségi jellegű használatra. A jövő februárban lejáró jogosultságon jelenleg a Klubrádió médiaszolgáltatója sugároz. A felhívástervezet részét képező értékelési kategóriák között – egyebek mellett – szerepel a médiaszolgáltatási tapasztalat is, de a Klubrádió pályázat benyújtása esetén pluszpontot kaphat azért, mert eddig is a 92,9 MHz frekvencián sugározta műsorát. 

 

A testület pályázati eljárások előkészítése érdekében felkérte az NMHH-t a Budapest 95,3 MHz  és a Budapest 89,5 MHz  frekvenciák tervének kidolgozására. Az előbbi frekvencián korábban a Klubrádió szólt, utóbbin pedig a Music FM működött.

 

Megnyerte a Médiatanács a Klubrádió által indított kártérítési pert

A Fővárosi Ítélőtábla szeptember 24-ei, másodfokú, jogerős ítélete szerint a Médiatanács megnyerte azt az 1,2 milliárd Ft értékű kártérítési pert, amelyet a Klubrádió arra hivatkozva indított, hogy 2011 és 2013 között anyagi kára keletkezett a rádió bizonytalan helyzete miatt. Az ítélőtábla – helybenhagyva az elsőfokú bíróság döntését – kimondta: a Médiatanács nem köteles kárpótolni a rádiót a bevételkiesésért. A Klubrádió ugyanis nem igazolta, hogy az állított vagyoni előnye kizárólag a Médiatanács magatartása miatt maradt volna el, hiszen a talk-rádió-piac tendenciái alapján nem számíthatott a korábbi bevételeire. A bíróság szerint, mivel az elmaradt vagyoni előny érvényesítéséhez szükséges feltételeket a Klubrádió nem bizonyította, az állított kár nagyságrendjének vizsgálatára már nem is volt szükség. Az ítélet közel tízéves pereskedésnek vetett véget, és a Médiatanács javára összesen csaknem harmincmillió forint perköltség megfizetésére kötelezte a rádiót. Az ítélet részleteiről az NMHH önálló közleményt  adott ki. 

 

Pályázható egy győri és tihanyi frekvencia

Véglegesítette és közzétette honlapján a Médiatanács a Tihany 97,6 MHz  helyi és a Győr 96,4 MHz  körzeti frekvenciák pályázati felhívásait közösségi használatra. Az ajánlatokat november 10-én és 18-án lehet majd benyújtani.

 

A marcali TaVi TV szolgáltatóját az első alkalommal és egy esetben elkövetett jogsértés miatt – pénzbírság kiszabása nélkül – figyelmeztette a Médiatanács, amiért a Creative chef című műsor egy augusztusi adása után a műsorvezető szakácskönyvének bemutatásával burkolt reklámot tett közzé. A szolgáltató ugyanis megtévesztő módon nem jelezte a nézőknek, hogy a népszerűsítés kereskedelmi célt szolgált, így a közönség nem reklámformában találkozott a hirdetési tartalommal.  

 

Közel 62,5 millió forintot nyert huszonkét pályázó műszaki fejlesztésre

A közösségi médiaszolgáltatók támogatására kiírt műszaki pályázat idei első fordulójában huszonkét pályázatot nyilvánított kedvezményezetté a Médiatanács. A nyertesek összesen 62,47 millió forintot fordíthatnak stúdió-, hang- és fénytechnikai berendezések, műsorjel-átviteli, illetve a médiaszolgáltatáshoz szükséges informatikai eszközök vásárlására. A televíziók közül támogatást kapott a Szentgál és a Tatai Televízió, a csabacsűdi Körös Televízió, a Füzesabonyi Városi Televízió, a Régió TV Esztergom, a biatorbágyi Völgyhíd TV, a Soltvadkerti TV, a tahitótfalui Danubia Televízió, a TV Szentendre és a TV Budakalász, valamint a fővárosban a Bonum TV, a Hegyvidék Televízió, a hatoscsatorna és az Apostol TV. A közösségi rádiók közül a veszprémi Mária Rádió Völgyhíd és Mária Rádió Pápa jogosultsága, továbbá Budapesten a 90.9 Jazzy Rádió, a Trend FM, a Magyar Katolikus Rádió és annak 102,6 MHz-en szóló jogosultsága, míg a kisközösségi rádióknál a siófoki Balaton Rádió és a Rádió Szarvas fejlesztheti technikai berendezéseit. A pályázat második fordulójának beadási határideje október 16-a 16 óra.

 

Továbbra is 99,9 százalékos a televíziós akadálymentesítés

A Médiatanács elfogadta és a honlapján közzéteszi a televíziós akadálymentesítésről szóló legfrissebb tanulmányt. Ebben az NMHH azt vizsgálta, hogy 2020 első félévében hogyan és milyen arányban segíti hallássérült nézőit a hat országos közszolgálati és a két nagy kereskedelmi televízió.

 

A több mint 4600 vizsgált órában a műsorok mintegy 85 százalékát akadálymentesítették – ez a közszolgálati televízióknál 88,7 százalék, míg a kereskedelmi televízióknál 73,5 százalék volt. A hallássérült nézőknek nyújtott segítség 98,6 százalékban feliratot, döntő mértékben teletext átiratot jelentett. 1,4 százalékánál volt jelnyelvi tolmács: az M1, az M4, a Duna TV, a Duna World és a TV2 vallási, hír-, információs magazint és fogyatékkal élők számára készült műsorokat adott ilyen segédlettel, míg az M2-n jelnyelvi narrátorokkal tolmácsoltak egy ismeretterjesztő filmet és néhány animációt.

 

A médiatörvényben előírt, kötelezően akadálymentesítendő műsoridőt 99,9 százalékosan teljesítették a szolgáltatók, de továbbra is előfordultak tartalmi problémák, például a feliratozás teljes hiánya vagy tartalmi pontatlansága, emellett gyakoriak voltak a szótévesztések és elírások is.

Pályázatok ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Rekordszámú nevezéssel zárt ’Az Év Honlapja’ 2024 pályázat!

Az idén 23. alkalommal megrendezett ’Az Év Honlapja’ pályázat nevezési szakasza lezárult: december 15-ig rekordszámú, 329 pályamű érkezett. A szakmai zsűri hamarosan megkezdi a beérkezett pályázatok értékelését, hogy 30 kategóriában kiválassza 2024 legkiemelkedőbb digitális alkotásait. A közönségdíjért folytatott küzdelem azonban még javában zajlik – a pályázók 2025. január 15-ig mozgósíthatják közösségüket, hogy megszerezzék a publikum elismerését.

2024. december 17. 09:39

Az év legjobb sportmarketing-megoldásait keresik

A Magyar Marketing Szövetség Sportmarketing Tagozata által idén újra életre hívott Sportmarketing Gyémántdíj célja, hogy elismerje és széles körben megmutassa az egyesületek, a sportolók és a velük együttműködő márkák értékteremtő sportmarketing-megoldásait, és ezáltal hozzájáruljon a hazai sportmarketing színvonalának fejlesztéséhez. A díj elismeréseinek átadására 2025. március 5-én az ETELE Cinemában megrendezésre kerülő Digital Marketing Forumon kerül majd sor, ahol a digitális marketing aktualitásain túl helyet kapnak majd a sportmarketinggel kapcsolatos előadások is.

2024. december 12. 10:05

Átadták a 2024. évi Rátz Tanár Úr Életműdíjakat

Ebben az évben is nyolc kiemelkedő teljesítményű tanárt részesített elismerésben az Ericsson Magyarország, a Graphisoft és a Richter Gedeon Nyrt. támogatásával létrehozott Alapítvány a Magyar Természettudományos Oktatásért kuratóriuma. A reáltárgyak legkiválóbb hazai tanárai december 10-én ünnepélyes keretek között vették át az egyenként 2,5 millió forintos pénzjutalommal járó Rátz Tanár Úr Életműdíjat. Az esemény helyszíne a Budapesti-Fasori Evangélikus Gimnázium volt: itt tanított Rátz László, akinek emlékére a díjat alapították.

2024. december 11. 16:31

Marketing Diamond Awards: Már csak 5 napig lehet kedvezményesen előnevezni!

A Magyar Marketing Szövetség által szervezett, idén 10 éves Marketing Diamond Awards célja változatlan: megmutatni, hogy a szakmai elismerések nem csak a nagy költségvetésből megvalósuló marketingaktivitások kiváltságai!

2024. december 11. 11:43

Az ABB ismét várja az egyetemi és főiskolai képzésben részt vevő női hallgatókat mentorprogramjára

A Női Mentorprogram célja, hogy erősítse a nők részvételét és növelje a munkavállalási kedvüket műszaki területeken, és lehetőséget adjon, hogy a női hallgatók már tanulmányaik során megismerkedhessenek egy nemzetközi cég termékeivel, szolgáltatásaival, működésével.

2024. december 10. 10:07

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Az ázsiai autóipar lehagyta digitalizációban Európát

2024. december 21. 10:22

Új platform köti össze a vállalkozókat és partnereiket

2024. december 16. 13:25

CES 2025 előzetes: Elon Musk Amerikája, avagy a világ Musk-ja

2024. december 9. 16:46

Újabb részvételi rekordot döntött az e-Hód

2024. december 9. 11:32