Médiatanács: jó eséllyel pályázhat a Klubrádió a Budapest 92,9 MHz frekvencia pályázatán
Elfogadta a Budapest 92,9 MHz frekvencia pályázati felhívásának tervezetét a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) Médiatanácsa legutóbbi, október 9-ei ülésén. A grémium kézhez kapta a Klubrádió kártérítési perének másodfokú döntését, amely szerint a Médiatanács nem köteles kárpótolni a rádiót. A testület emellett felkérte az NMHH-t, hogy a Budapest 95,3 MHz és a Budapest 89,5 MHz frekvenciák terveit is dolgozza ki. A tanács közel 62,5 millió forint támogatásról is döntött a közösségi televíziók és rádiók műszaki fejlesztésére kiírt idei pályázaton.
A közeljövőben három budapesti frekvencia is pályázható lesz
A tanács elfogadta és honlapján véleményezésre közzétette a Budapest 92,9 MHz körzeti rádiós frekvencia pályázati felhívásának tervezetét közösségi jellegű használatra. A jövő februárban lejáró jogosultságon jelenleg a Klubrádió médiaszolgáltatója sugároz. A felhívástervezet részét képező értékelési kategóriák között – egyebek mellett – szerepel a médiaszolgáltatási tapasztalat is, de a Klubrádió pályázat benyújtása esetén pluszpontot kaphat azért, mert eddig is a 92,9 MHz frekvencián sugározta műsorát.
A testület pályázati eljárások előkészítése érdekében felkérte az NMHH-t a Budapest 95,3 MHz és a Budapest 89,5 MHz frekvenciák tervének kidolgozására. Az előbbi frekvencián korábban a Klubrádió szólt, utóbbin pedig a Music FM működött.
Megnyerte a Médiatanács a Klubrádió által indított kártérítési pert
A Fővárosi Ítélőtábla szeptember 24-ei, másodfokú, jogerős ítélete szerint a Médiatanács megnyerte azt az 1,2 milliárd Ft értékű kártérítési pert, amelyet a Klubrádió arra hivatkozva indított, hogy 2011 és 2013 között anyagi kára keletkezett a rádió bizonytalan helyzete miatt. Az ítélőtábla – helybenhagyva az elsőfokú bíróság döntését – kimondta: a Médiatanács nem köteles kárpótolni a rádiót a bevételkiesésért. A Klubrádió ugyanis nem igazolta, hogy az állított vagyoni előnye kizárólag a Médiatanács magatartása miatt maradt volna el, hiszen a talk-rádió-piac tendenciái alapján nem számíthatott a korábbi bevételeire. A bíróság szerint, mivel az elmaradt vagyoni előny érvényesítéséhez szükséges feltételeket a Klubrádió nem bizonyította, az állított kár nagyságrendjének vizsgálatára már nem is volt szükség. Az ítélet közel tízéves pereskedésnek vetett véget, és a Médiatanács javára összesen csaknem harmincmillió forint perköltség megfizetésére kötelezte a rádiót. Az ítélet részleteiről az NMHH önálló közleményt adott ki.
Pályázható egy győri és tihanyi frekvencia
Véglegesítette és közzétette honlapján a Médiatanács a Tihany 97,6 MHz helyi és a Győr 96,4 MHz körzeti frekvenciák pályázati felhívásait közösségi használatra. Az ajánlatokat november 10-én és 18-án lehet majd benyújtani.
A marcali TaVi TV szolgáltatóját az első alkalommal és egy esetben elkövetett jogsértés miatt – pénzbírság kiszabása nélkül – figyelmeztette a Médiatanács, amiért a Creative chef című műsor egy augusztusi adása után a műsorvezető szakácskönyvének bemutatásával burkolt reklámot tett közzé. A szolgáltató ugyanis megtévesztő módon nem jelezte a nézőknek, hogy a népszerűsítés kereskedelmi célt szolgált, így a közönség nem reklámformában találkozott a hirdetési tartalommal.
Közel 62,5 millió forintot nyert huszonkét pályázó műszaki fejlesztésre
A közösségi médiaszolgáltatók támogatására kiírt műszaki pályázat idei első fordulójában huszonkét pályázatot nyilvánított kedvezményezetté a Médiatanács. A nyertesek összesen 62,47 millió forintot fordíthatnak stúdió-, hang- és fénytechnikai berendezések, műsorjel-átviteli, illetve a médiaszolgáltatáshoz szükséges informatikai eszközök vásárlására. A televíziók közül támogatást kapott a Szentgál és a Tatai Televízió, a csabacsűdi Körös Televízió, a Füzesabonyi Városi Televízió, a Régió TV Esztergom, a biatorbágyi Völgyhíd TV, a Soltvadkerti TV, a tahitótfalui Danubia Televízió, a TV Szentendre és a TV Budakalász, valamint a fővárosban a Bonum TV, a Hegyvidék Televízió, a hatoscsatorna és az Apostol TV. A közösségi rádiók közül a veszprémi Mária Rádió Völgyhíd és Mária Rádió Pápa jogosultsága, továbbá Budapesten a 90.9 Jazzy Rádió, a Trend FM, a Magyar Katolikus Rádió és annak 102,6 MHz-en szóló jogosultsága, míg a kisközösségi rádióknál a siófoki Balaton Rádió és a Rádió Szarvas fejlesztheti technikai berendezéseit. A pályázat második fordulójának beadási határideje október 16-a 16 óra.
Továbbra is 99,9 százalékos a televíziós akadálymentesítés
A Médiatanács elfogadta és a honlapján közzéteszi a televíziós akadálymentesítésről szóló legfrissebb tanulmányt. Ebben az NMHH azt vizsgálta, hogy 2020 első félévében hogyan és milyen arányban segíti hallássérült nézőit a hat országos közszolgálati és a két nagy kereskedelmi televízió.
A több mint 4600 vizsgált órában a műsorok mintegy 85 százalékát akadálymentesítették – ez a közszolgálati televízióknál 88,7 százalék, míg a kereskedelmi televízióknál 73,5 százalék volt. A hallássérült nézőknek nyújtott segítség 98,6 százalékban feliratot, döntő mértékben teletext átiratot jelentett. 1,4 százalékánál volt jelnyelvi tolmács: az M1, az M4, a Duna TV, a Duna World és a TV2 vallási, hír-, információs magazint és fogyatékkal élők számára készült műsorokat adott ilyen segédlettel, míg az M2-n jelnyelvi narrátorokkal tolmácsoltak egy ismeretterjesztő filmet és néhány animációt.
A médiatörvényben előírt, kötelezően akadálymentesítendő műsoridőt 99,9 százalékosan teljesítették a szolgáltatók, de továbbra is előfordultak tartalmi problémák, például a feliratozás teljes hiánya vagy tartalmi pontatlansága, emellett gyakoriak voltak a szótévesztések és elírások is.
Kapcsolódó cikkek
- Magyar–román együttműködés a Mozi+ helytelen korhatárbesorolása miatt
- Hamarosan újra pályázható a budapesti 98,0 MHz körzeti rádiófrekvencia
- Újra pályázható lesz a Budapest 92,9 MHz frekvencia
- Közel 75 millió forintos támogatás rádiós műsorgyártásra
- Médiatanács: magyar–cseh együttműködés a Film Café és a Comedy Central médiafelügyeletében
- Túl a mélyponton a tévés reklámpiac
- Médiatanács: Tovább szólhat Cegléden a Mária Rádió
- Újra szólhat Székesfehérváron a Vörösmarty Rádió
- NMHH-piackutatás: a közösségi oldalakon találkozhatunk leginkább álhírekkel
- Közzétette az NMHH a 2019-es országgyűlési beszámolóit
Pályázatok ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Rekordszámú nevezéssel zárt ’Az Év Honlapja’ 2024 pályázat!
Az idén 23. alkalommal megrendezett ’Az Év Honlapja’ pályázat nevezési szakasza lezárult: december 15-ig rekordszámú, 329 pályamű érkezett. A szakmai zsűri hamarosan megkezdi a beérkezett pályázatok értékelését, hogy 30 kategóriában kiválassza 2024 legkiemelkedőbb digitális alkotásait. A közönségdíjért folytatott küzdelem azonban még javában zajlik – a pályázók 2025. január 15-ig mozgósíthatják közösségüket, hogy megszerezzék a publikum elismerését.
Az év legjobb sportmarketing-megoldásait keresik
A Magyar Marketing Szövetség Sportmarketing Tagozata által idén újra életre hívott Sportmarketing Gyémántdíj célja, hogy elismerje és széles körben megmutassa az egyesületek, a sportolók és a velük együttműködő márkák értékteremtő sportmarketing-megoldásait, és ezáltal hozzájáruljon a hazai sportmarketing színvonalának fejlesztéséhez. A díj elismeréseinek átadására 2025. március 5-én az ETELE Cinemában megrendezésre kerülő Digital Marketing Forumon kerül majd sor, ahol a digitális marketing aktualitásain túl helyet kapnak majd a sportmarketinggel kapcsolatos előadások is.
Átadták a 2024. évi Rátz Tanár Úr Életműdíjakat
Ebben az évben is nyolc kiemelkedő teljesítményű tanárt részesített elismerésben az Ericsson Magyarország, a Graphisoft és a Richter Gedeon Nyrt. támogatásával létrehozott Alapítvány a Magyar Természettudományos Oktatásért kuratóriuma. A reáltárgyak legkiválóbb hazai tanárai december 10-én ünnepélyes keretek között vették át az egyenként 2,5 millió forintos pénzjutalommal járó Rátz Tanár Úr Életműdíjat. Az esemény helyszíne a Budapesti-Fasori Evangélikus Gimnázium volt: itt tanított Rátz László, akinek emlékére a díjat alapították.
Marketing Diamond Awards: Már csak 5 napig lehet kedvezményesen előnevezni!
A Magyar Marketing Szövetség által szervezett, idén 10 éves Marketing Diamond Awards célja változatlan: megmutatni, hogy a szakmai elismerések nem csak a nagy költségvetésből megvalósuló marketingaktivitások kiváltságai!
Az ABB ismét várja az egyetemi és főiskolai képzésben részt vevő női hallgatókat mentorprogramjára
A Női Mentorprogram célja, hogy erősítse a nők részvételét és növelje a munkavállalási kedvüket műszaki területeken, és lehetőséget adjon, hogy a női hallgatók már tanulmányaik során megismerkedhessenek egy nemzetközi cég termékeivel, szolgáltatásaival, működésével.