Túl kevés cég használja ezt a hasznos és ingyenes marketingesztközt

forrás: Prím Online, 2020. október 14. 09:39

Létezik egy ingyenesen elérhető felület, ami óriási hasznot hozhatna a magyar kisvállalkozásoknak – a legtöbben egyelőre mégsem használják ki. Langmár Zsuzsa kommunikációs szakértő szerint a koronavírus idején különösen fontos, hogy éljünk ezzel a lehetőséggel.

„A Google Cégem nem más, mint egy, a Google által biztosított felület, ahol a cégek röviden jellemezhetik a tevékenységüket és bemutatkozhatnak az interneten keresők számára. Hogy miért lenne kiemelten fontos a helyes alkalmazása? Mert sokak számára ez lehet az első pont, ahol találkoznak a vállalkozásunkkal” – mondja Langmár Zsuzsa, akinek cége, a Langmár Kommunikáció nemrég felmérést tett közzé a Google Cégem hazai kihasználtságáról. Az eredmény megdöbbentő: a magyar vállalkozók zöme a létezéséről sem tud.

 

Csak 20% használja profin

„10 vállalkozóból csak 2 használja profin ezt a kommunikációs csatornát. További 2-nél látható valamilyen kezdeményezés, ám 6-nál általában egyáltalán nincs kitöltve, így nem jelenik meg jól a vállalkozás a Google Térképen. Pedig ezáltal nagyon sok cég tudná fejleszteni a kommunikációját, megismertetni a szolgáltatásait. Elmondhatjuk: ma már nem elég jónak lenni, jónak is kell látszani!” – emeli ki a kommunikációs szakember.

 

A kérdés nem is lehetne aktuálisabb, hiszen az őszi időszakban joggal tarthatunk a vírus miatti újabb korlátozásoktól. Tavasszal már átéltük, mennyi bonyodalmat okoz, ha a vevők még azt sem tudják, mely üzletek tartanak nyitva. Kulcsfontosságú lehet, hogy a legkönnyebben elérhető felületeken adjunk tájékoztatást a helyzetünkről.

 

„Rengeteg a kommunikációs csatorna a magyar piacon, de nagy a zavar azt illetően, melyeket érdemes valóban kihasználni. A Covid-őrületben azoknak sikerült talpon maradniuk, akik kommunikáltak. Az ügyfeleinknek abban tudtunk segíteni, hogy folyamatosan kommunikáljanak a nyitvatartásról, a kínálatról, a felkészülésről és az elővigyázatossági lépésekről. A legfontosabb, hogy ezek az infók a weboldalon frissüljenek, hiszen minden más felületről ide tereljük a forgalmat” – mondja Zsuzsa.

 

langmar.hu
 

 

Akkor mégis miért ilyen fontos a Google Cégem használata?  

„Ma már az emberek 90 százaléka a Google-ben keresi a megoldást az aktuális problémájára. Ráadásul a legtöbben azonnali megoldást keresnek, nem akarnak várni. Ezért is játszhat a kezünkre, hogy legyen szó akár bicikliszervizről, masszőrről vagy étteremről, a Google mindig a legközelebbi, legkönnyebben elérhető lehetőségeket tárja elénk. Ha regisztrálunk a Google Cégembe, akkor az a találati lista elején dobja fel az adatainkat, így a keresőket közvetlenül az üzletünk, szolgáltatásunk felé irányítja” – magyarázza Langmár Zsuzsa. 

 

A szakember hozzáteszi: a telefonunk a legtöbb esetben hozzáfér a kereső helyadataihoz, és szem előtt tartja a keresési szokásait is. Így minden adott hozzá, hogy megszerezzük ezeket az ügyfeleket. Különösen fontos ez azoknak a vállalkozásoknak, akik lokális vevőkörrel rendelkeznek: egy fodrász, egy körmös vagy egy autószerviz számára nehéz gazdasági helyzetben is fellendülést hozhat, ha profin tölti ki a Google Cégem felületet.

 

„Maga a Google Cégem szolgáltatás ingyenes, és sok információ fenn van az interneten, de ha elakadunk, akkor az adatlap kitöltését egy kommunikációs cégre is bízhatjuk. A profi cégek megadott kritériumok szerint, rendszeresen frissítik a tartalmát, így ügyfeleket szereznek. Készítettünk erről egy ingyenes tanulmányt, hogy a fejlődni vágyó vállalkozóknak összegyűjtsük az adatokat, hiszen a holnap kihívásainak nem lehet megfelelni a tegnap tudásával. Reméljük, a felmérésünkkel hozzájárulunk ahhoz, hogy a magyar cégvezetők is megismerjék a Google Cégemben rejlő üzleti potenciált – zárja Zsuzsa. 

Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI

A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák

A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.

2024. november 21. 17:59

OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat

Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében.  Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.

2024. november 21. 16:35

Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup

Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.

2024. november 21. 14:56

Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket

A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.

2024. november 21. 11:39

A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell

Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.

2024. november 21. 10:12

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Huszadik alkalommal adták át a Hégető Honorka-díjakat

2024. november 21. 16:58

Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

2024. november 19. 09:54

Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 14. 16:36

A virtuális valóság az egészségügyet is forradalmasíthatja

2024. november 12. 18:01