Az IoT jelenti az üzleti siker kulcsát

forrás: Prím Online, 2020. október 25. 18:03

A Vodafone Business közzétette a globálisan közel 1700 vállalkozás bevonásával készült IoT Spotlight jelentést, melynek keretében azt vizsgálták, hogy a különböző IoT (Internet of Things – Dolgok internete) megoldások miként hatnak a vállalkozások működésére. Az idei riport érdekességét a vizsgált időszak adja, hiszen a világjárvány minden eddiginél jobban próbára teszi a vállalkozásokat, emellett pedig egyértelműen rámutatott a digitalizáció – így az IoT megoldások – szükségességére is. 

A Vodafone több mint 100 millió IoT kapcsolatával világszerte vezető szerepet tölt be az IoT megoldások terén. Az IoT Spotlight* – korábban IoT Barometer – kutatás keretében a vállalat évről évre megvizsgálja, hogy miként viszonyulnak a vállalkozások az IoT megoldások alkalmazásához. Az idei jelentés globálisan mintegy 1639 vállalkozás válaszait ismerteti, feltárva az IoT alkalmazásának módját és, hogy az miként segíti őket a jövőre való felkészülésben. Ugyan az IoT technológiát a legkülönfélébb területeken használják – az egészségügytől kezdve a közlekedésen át az iparig – a kutatás megállapította, hogy az IoT megoldások alkalmazása mérettől és ágazattól függetlenül hatással van a vállalkozások sikerességére. 

 

Az idei IoT Spotlight jelentés különlegessége, hogy a koronavírus járvány idején kérdezték a vállalkozásokat, abban az időszakban, amikor egyik napról a másikra kellett átalakítaniuk munkamódszereiket és prioritásaikat. Az elmúlt időszakban a vállalkozások életében is felértékelődött a digitalizáció szerepe, ezt pedig mi sem mutatja jobban, mintsem az, hogy a technológiát alkalmazók 77 százaléka az elmúlt időszakban felgyorsította IoT projektjei ütemét. Az IoT-t alkalmazók egyértelműen úgy vélik, hogy a technológia létfontosságú volt tevékenységük megőrzéséhez: 84 százalékuk szerint a világjárvány idején nagyrészt ez segítette az üzletmenet folytonosságának fenntartását. Sőt, az IoT megoldások alkalmazását fontolgató vállalkozások 73 százaléka is egyetért abban, hogy a világjárvány fel fogja gyorsítani a technológia elterjedését. 

 

 

IoT, mint az üzleti teljesítmény javításának kulcsa 

A kutatás következtetései egyértelműek: az IoT továbbra is értéket teremt és megtérülést biztosít annak alkalmazói számára, amit mi sem bizonyít jobban, mint hogy a megkérdezett vállalkozások 87 százaléka egyetért abban, hogy az IoT alkalmazása emelte üzleti stratégiájának színvonalát. Szinte kivétel nélkül (95%) azt állítják, hogy megtérültek az IoT befektetéseik, sőt 55 százalékuk állítja, hogy ennek köszönhetően működési költségeik átlagosan 21 százalékkal csökkentek. 

 

Napjaink vállalkozásainak egyik nagy igazsága, hogy ami nem mérhető, az nem kezelhető. A megkérdezettek 59 százaléka gondolja úgy, hogy az IoT által biztosított adatok elengedhetetlenek a vállalkozások döntéshozatalának támogatásához, többségük (84%) pedig úgy gondolja, hogy az IoT-nak köszönhetően most már olyan dolgokat tudnak megtenni, amikre korábban nem volt lehetőség. A válaszadók 84 százaléka emellett azt is kiemelte, hogy az IoT-adatok segítséget nyújtanak fenntarthatósági céljaik elérésében.

 

Az előnyök pedig egyértelműen felülmúlják a kockázatokat

A vállalkozások az IoT-t a jövőre való felkészülés alapelemének tekintik. Olyannyira, hogy 73 százalék szerint azok a szervezetek, amelyek nem alkalmaznak IoT-s megoldásokat, öt éven belül érzékelhető lemaradásban lesznek.

 

Míg a korábbi években a kiberbiztonság volt az egyik fő akadálya annak, hogy a vállalkozások nyissanak az IoT alkalmazása felé, az IoT Spotlight 2020 szerint ezek az aggodalmak jelentős mértékben csökkentek: a vállalkozások csupán 18 százaléka tartja ezt a tényezőt az IoT alkalmazása útjában álló három legfontosabb akadály egyikének. A versenyképesség terén mutatkozó jobb eredményekkel (43%) együttesen – amelyet az IoT-t régóta alkalmazók körében globálisan is kimutattak – mindez azt bizonyítja, hogy az ezen technológiát alkalmazó vállalkozások szerint az IoT által kínált lehetőségek jelentősen felülmúlják a bevezetéssel kapcsolatos kihívásokat. 

 

És mi a helyzet Magyarországon? 

Az IoT Spotlight eredményei kapcsán Király István, a Vodafone Magyarország Vállalati szolgáltatásokért felelős vezérigazgató-helyettese elmondta: „Az IoT Spotlight eredményeiből jól látszik, hogy a vállalkozások évről évre növelik befektetéseiket az ilyen megoldásokba, egyre jobban bíznak benne, és egyre fejlettebb megoldásokat alkalmaznak. Rövidtávon az IoT felhasználói továbbra is élvezhetik a költségcsökkenés és a növekvő hatékonyság előnyeit, ám az egyre ambiciózusabb projektek lehetőséget nyújtanak az üzleti modellek módosítására is. Mi pedig a Vodafone-nál mindent megteszünk, hogy vállalati ügyfeleink igényeit szem előtt tartva a legmodernebb IoT megoldásokkal segítsük őket.”

Bár Magyarországon az IoT-t elsősorban az ipar használja – olyan feladatokra, mint például a gyártósorok optimalizálása –egyre több olyan megoldást tesztelnek és vezetnek be, amely a lakosság számára is kézzelfogható előnyökkel szolgál. Ezek közé tartozik többek között a Budapest belvárosában elérhető, a Vodafone IoT szenzorai által támogatott okosparkolási megoldás, melynek révén mobilapplikáció segítségével követhetők nyomon a parkolóhelyek foglaltsági adatai – ezzel jelentős mennyiségű időt spórolva az autóval közlekedőknek.

 

_______________

*Az IoT Spotlight legfrissebb jelentése innen tölthető le.

Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI

A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák

A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.

2024. november 21. 17:59

OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat

Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében.  Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.

2024. november 21. 16:35

Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup

Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.

2024. november 21. 14:56

Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket

A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.

2024. november 21. 11:39

A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell

Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.

2024. november 21. 10:12

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Huszadik alkalommal adták át a Hégető Honorka-díjakat

2024. november 21. 16:58

Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

2024. november 19. 09:54

Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 14. 16:36

A virtuális valóság az egészségügyet is forradalmasíthatja

2024. november 12. 18:01