EasyBID – a hirdetési bevételek növelése automatikusan
Új szolgáltatással gazdagodott Magyarország piacvezető médiaoldali hirdetéskiszolgáló rendszere, az Adverticum AdServer, amely az automatizált reklámok világában jelent nagy áttörést azok számára, akik direkt értékesített hirdetéseiket szeretnék megversenyeztetni programmatic típusú kampányokkal egy felületen, átlátható módon, ezáltal pedig jelentős bevételnövekedésre szert tenni. A Header Bidding technológián alapuló, EasyBID nevet viselő megoldást egy webinárium keretében mutatták be a nagyközönségnek.
Az Adverticum fejlesztőcsapata a HOPPex szakértői tanácsait figyelembe véve alkotta meg az immáron széles körben elérhető, EasyBID névre keresztelt szolgáltatást, amely a Header Bidding programmatic technologián alapul. A funkció legmarkánsabb előnyei közé tartozik, hogy több automatikus hirdetési piacteret, úgynevezett SSP szolgáltatót versenyeztet meg egy időben, és a legtöbb bevételt hozó ajánlatot választja ki, jelenteti meg.
A szolgáltatást immáron hivatalosan is bemutatta az Adverticum csapata. Egy webinárium keretében igyekeztek körüljárni a funkciót, és egyben választ adni a felmerülő kérdésekre.
Az Adverticum 2017-ben lépett be a programmatic hirdetési vérkeringésbe az EasyBID elődjével, az EasySSP szolgáltatással, amely lehetővé tette a tartalomszolgáltatóknak, hogy az AdServerbe integráltan, a megszokott felületen együtt kezeljék a direkt értékesítésű és a programmatic kampányaikat. Az EasyBID a gyorsan változó piacban rejlő további bevételek növelésének gondolatára alapozva született meg. Az új megoldás nemcsak funkcionalitás tekintetében haladja meg elődjét, hanem korszerűbb is, hiszen újabb, OpenRTB 2.5-ös szabványra épül, és a korábbi, HOPPex számára fejlesztett szolgáltatás utódjaként célozza meg a nagyközönséget.
Ihász Ingrid, a HOPPex ügyvezetője az előadása során elmondta, hogy programmatic kiadói partnerségként folyamatosan figyelik, mi történik a világban, és igyekeznek az összes náluk felhalmozódott, valamint a nemzetközi piacon látott tudást visszacsatornázni és a hazai viszonyoknak megfelelően lefordítani, ezzel is segítve a folyamatokat. Kiemelte továbbá azt is, hogy szervezeti szinten nagyon szeretnék, hogy hazánkban is a legfejlettebb piacokéhoz hasonló ökoszisztéma álljon elő, és ennek egyik fontos lépése a most bevezett EasyBID megoldás is.
Az internetes hirdetési piacon egyre több online tartalomszolgáltató próbálja meg a nagy nemzetközi automatizált (programmatic) hirdetési piactereken is értékesíteni reklámfelületeit, mert így olyan globális kampányokból is részesülhetnek, amelyhez amúgy, a hazai értékesítési láncon keresztül nem lenne esélyük. A Header Bidding a programmaticon belül egy olyan technológia, amelynek segítségével további lehetőségek nyílnak meg, mivel egyidejűleg meg is versenyeztethető több ilyen automatikus hirdetési piactér (SSP).
Az Adverticum fejlesztésével mindez kiegészült azzal, hogy az AdServerrel való összefűzés révén egy rendszerben, teljesen átláthatóan kezelhetőek a különféle, direkt és a programmatic kampányok oly módon, hogy a kiszolgáláskor a rendszer adott hirdetési helye(ke)t/zóná(ka)t úgy versenyezteti meg a SSP szolgáltatókkal, hogy figyelembe veszi az Adverticum AdServerében felvett kampányok beállításait, prioritásait és árait, és azt a hirdetést jeleníti meg, amely a legtöbb bevételt hozhatja.
„A programmatic piac már talán nem szorul bemutatásra, hiszen évek óta halljuk ezt a kifejezést az online hirdetések világában, azonban az napról napra változik, hogy ezen a szegmensen belül milyen bevételmaximalizálási lehetőségek állnak rendelkezésre. Célunk az, hogy az Adverticum ügyfelei a piac dinamikus fejlődéséből profitáljanak, ezért igyekszünk ezeket a lehetőségeket olyan funkciók segítségével elérhetővé tenni, amik biztosítják ezt számukra. Azoknak a tartalomszolgáltatóknak, illetve hirdetési hálózatoknak ajánljuk az EasyBID funkciót, akik több SSP szolgáltató árait szeretnék megversenyeztetni a saját kampányaikkal, így érve el a legnagyobb bevételt” – mondta el Szutor Ferenc, az Adverticum Zrt. vezérigazgató-helyettese.
Az EasyBID immáron széles körben elérhető. A HOPPex tagok esetében közvetlenül a szervezetnek szükséges jelezni, hogy mely SSP partnereket szeretnének az EasyBID-en keresztül integrálni. A HOPPex tagsággal nem rendelkező tartalomszolgáltatók esetén érvényes szerződéssel kell rendelkezni valamelyik (vagy több) SSP szolgáltatóval. Az Adverticum technológiai szolgáltatóként vesz részt a felületek értékesítésében, vagyis nem szerződik közvetlenül az SSP szolgáltatókkal. Szükség van továbbá egy Adverticum AdServer szolgáltatási szerződésre is, tehát minden AdServer felhasználó igényelheti az új szolgáltatást.
Bővebben a szolgáltatásról az AdServer Blogon olvashatnak, a Header Biddingről pedig korábbi blogbejegyzésünkben írtunk részletesen.
Bővebb információ a szolgáltatásról az Adverticum szakértő kollégáitól az ertekesites@adverticum.com címen kérhető.
Kapcsolódó cikkek
- Hatékony termékkeresés a GLAMI szolgáltatásával
- Digitális oktatást támogatja a Vodafone és a Mozaik Kiadó közös szolgáltatása
- EasyBID – Header Bidding megoldás az Adverticumtól
- A HMD Global jelentős bejelentéseket tett, és megkezdte a Nokia 8.3 5G értékesítését
- Kedvezményekkel indul az ősz a Telenornál
- Szeged a DIGI új zászlóshajója
- Megérkezett a Vodafone Home egyéni igényekre szabható portfóliója
- A Fujitsu új szolgáltatásokat vezet be a hibrid IT környezet optimalizálásához
- Mostantól háromszor annyi adat jár az autók okosórájához
- Vodafone: folytatódnak a fejlesztések a következő hónapokban
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.