E-világ és a virtuális közösségek
Dr. Kornai Gábor, az AAM Vezetői Informatikai Tanácsadó Kft. elnöke, a Gartner Group magyarországi képviselője, e-világ és túlvilág határán című előadása az e-business témakörben vázolt helyzetképet. A Gartner Groupot ismertetve kiemelte, nem annyira elemzői, mint inkább felhasználói csoportosulást kell látnunk benne. 115 ezer felhasználót képvisel, ügyfelei több mint 10 ezer szervezetben dolgoznak. Nálunk a Gartnert elemzéseiről és kiadványairól ismerik, ezek azonban melléktermékei a cégnek. Fő terméke az elemző-tanácsadó szolgáltatás, ahol az ügyfelek a tanácsadóval közvetlen kapcsolatban állva e-mailen, telefonon, faxon, interneten megtárgyalják saját releváns informatikai döntési problémájukat a döntési területen specializálódott gartneres szakemberrel. Az előadó saját definíciót adott az e-businessről: minden, ahol IT és internet együtt lehetséges. A hazai helyzetről szólva az előadó ecsetelte nyelvi elszigeteltségünket, a piac korlátozott méretét. A jellemző nemzetközi üzemnagyságot tekintve, 3-4 nagyvállalatunk van, amit a Gartner annak nevez (Mol, MÁV, Magyar Posta, a Matáv határhelyzeten), középvállalkozásnak számít nemzetközi méretekben 20-30, a többi kis vállalkozás, nemzetközi besorolást tekintve (szemben a hazai statisztikai besorolással). Szigetmegoldások, integrálatlan megoldások a jellemzők, körülbelül tízéves lemaradásban vagyunk a piaci világhoz képest mondta az előadó. Az internetelérés kevés, drága a telekommunikáció, nincs elfogadott országos stratégia, program.
Szekfű Balázs, a Carnation Consulting elnöke előadásában a virtuális közösségeket, a meglévő üzleti lehetőségeket taglalta. Szerinte az elektronikus üzletvitel kialakítására nagyon sokfajta elgondolás létezik. Beszélt az ún. virtual communityről, amelyet virtuális közösségnek szoktak nevezni, és ami a társadalmi rétegződések, társadalmi kapcsolatok elektronikus formáját jelenti, emberek közötti kommunikációval, az internet segítségével. Ez a kapcsolat nagyon magas intenzitású bizonyos közösségek tagjai között. A továbbiakban foglalkozott az online közösségek működésével. Szerinte ezek a közösségek valamilyen összetartó erő mentén szerveződnek, maga a közösség nagysága is lehet ilyen erő.
Kapcsolódó cikkek
- Macedóniában is sikeres az AAM
- Lehetőség vagy kényszer? - Interjú Szűcs Zoltánnal, az AAM vezérigazgatójával
- Csak bátran, de óvatosan!
- Új marketingvezető az AAM-nél
- SzEK-konferencia az elektronikus kereskedelemről
- Mester Sándor az EU üzletágat vezeti az AAM-nél
- Új üzletfejlesztési igazgató az AAM-nél
- 2006 negyedik negyedévben nőtt az x86 szerverek forgalma
- A Gartner "Magic Quadrant" táblázatában a Dell a vezetők között
- Új vezérigazgató az AAM élén