Új digitális forradalmat hozott a Covid-19 a háztartásokba

forrás: Prím Online, 2020. november 4. 16:26

A tavaszi bezárásokra és az otthoni munkavégzés tömeges bevezetésére még némi kapkodással reagáltak, azóta viszont már jóval tudatosabban, hosszú távra építik otthoni digitális eszközparkjukat a magyar háztartások. A MediaMarkt műszaki áruházlánc nyár óta extra keresletet regisztrál a magasabb kategóriájú készülékek esetében. Egyre jellemzőbb, hogy ezeket használatra készen, szoftverekkel ellátva kérik már a vásárlók, a notebookok vásárlásakor legalábbis ez már gyakori igény.

A veszélyhelyzet beálltával elsősorban a karanténban való munkavégzéshez és tanuláshoz szükséges eszközök kereslete szökött fel. Voltak napok tavasszal, amikor a notebookok forgalma egy tavalyi átlagos nap ötszörösének felelt meg. A keresletélénkülés a digitális termékek iránt nyáron sem esett vissza, sőt, minden hónapban kétszámjegyű növekedést figyelt meg a MediaMarkt.

 

„Tavasszal még tűzoltás jelleggel vásároltak nálunk az otthoni munkára kényszerülők, azóta kicsit tudatosabbnak tűnnek. Augusztus óta ugyanis főként a közép- és felső kategóriás laptopokat, notebookokat keresik. Az elmúlt két hónapban csak a notebookok forgalma 40%-kal nőtt, de töretlen a népszerűsége a tableteknek, nyomtatóknak és a webkameráknak is. Mindehhez az iskolakezdési időszak is hozzájárulhatott, amikor 20 százalék feletti forgalomnövekedést értünk el a tavalyi év azonos időszakához képest. Sőt, a nyomtatókból kis időre ki is fogytunk a megnövekedett kereslet miatt.” – mondta el Magyar Norbert, a MediaMarkt beszerzési igazgatója.

 

Az otthoni munkára és a digitális oktatásra való hirtelen felkészülés mellett tavasszal háztartásaik hiányosságaival is szembesültek az emberek. Ekkor kezdtek el beszerezni ugyanis nagyobb kapacitású hűtőket, fagyasztókat és kenyérsütőket. Ez a lendület azóta már alábbhagyott, de érdekes megemlíteni viszont, hogy a felsőkategóriás okostelevízióknak tavasz óta töretlen a népszerűsége. Ezek eladásai, annak ellenére, hogy a nagy sportesemények idén elmaradtak, már áprilisban felülmúlták a várakozásokat és azóta is nő irántuk a kereslet. 

 

A háztartások vélhetően már nyáron elkezdtek felkészülni a legrosszabb őszi-téli forgatókönyvre: azaz a kiterjesztett „home-office” és az esetleges iskolabezárás miatt várható körülményekre. Nyárra az is kitűnt, hogy sokaknak vírusfenyegetés nélkül is bejön az otthoni munkavégzés. Az alkalmanként vagy rendszeresen otthonról dolgozók aránya a járvány kitörése előtt alig haladta meg a 2%-ot, áprilisban pedig már a 10%-ot is elérte, és még júliusban is háromszor annyian dolgoztak otthonról – derül ki a Portfolio és a KSH közös felméréséből. Ezeknek az embereknek hirtelen kellett alkalmazkodniuk ahhoz, hogy körülményesebb elérni a rendszergazdákat, a hozzáértő kollégákat, a szerver távolsági hozzáférése vagy az internet akadozhat, messze vannak a tartalékeszközök, nyomtatók, egyéb irodai kellékek. Mindezek miatt nagyobb üzembiztonságra lett szüksége mindenkinek.

 

„Azt tapasztaljuk továbbá, hogy nagyon fontos az embereknek az idő - az, hogy a lehető legtöbb dolgot egy helyen tudják elintézni, a biztonság - hogy szakszerű, garanciális szolgáltatást kapjanak és a kényelem - hogy ne otthon kelljen szenvedniük a beüzemeléssel. Ez utóbbi miatt is szeretik például használatra készen megkapni az eszközöket. Éppen ezért az egyik legnépszerűbb szolgáltatásunk a beüzemelés (telefonra, notebookra, okosórára stb.), mely során kollégáink frissítik, telepítik az elengedhetetlen operációs rendszereket, illesztőprogramokat, valamint igény szerint a vásárló számára legfontosabb programokat, hogy otthon már tényleg csak használni kelljen az eszközt.” – tette hozzá Magyar Norbert.

 

A vírushelyzet egyértelműen előtérbe helyezte a biztonságos online vásárlás lehetőségét. A digitális eszközök iránti kereslet nem csökken, az áruház a tavalyihoz hasonló érdeklődésre számít a BlackFriday és a karácsonyi időszak idején is. Éppen ezért, biztonsági előírásokat szem előtt tartva, a korábbinál nagyobb logisztikai erőkkel készül, hogy az online és áruházi vásárlásokban se következzen be váratlan fennakadás.

Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI

A Z-generáció tudja milyen munkahelyet szeretne

Az önérvényesítés, a munkahelyi környezet, az anyagiak, a társas kapcsolatok, valamint a kreativitás, illetve a szellemi ösztönzők azok a legfőbb munkaértékek, amelyek a STEM pályára lépő Z-generációs fiatalok számára meghatározóak a leendő munkahelyük kiválasztásában és az ottani megmaradásukban – derül ki a Becsei Lilla pályaorientációs szakember friss, országos, reprezentatív kutatásából, amit az Együtt a Jövő Mérnökei Szövetséggel együttműködésben készített el a 12. osztályos magyar tanulók körében.  

2024. december 21. 13:49

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Az ázsiai autóipar lehagyta digitalizációban Európát

2024. december 21. 10:22

Új platform köti össze a vállalkozókat és partnereiket

2024. december 16. 13:25

CES 2025 előzetes: Elon Musk Amerikája, avagy a világ Musk-ja

2024. december 9. 16:46

Újabb részvételi rekordot döntött az e-Hód

2024. december 9. 11:32