Japán cégek digitális átalakítása Magyarországról
Magyarországon a japán vállalatok jelenléte jelentős, több mint százötven cég számos új beruházást hajt végre magyar cégek közreműködésével. Hogyan tudnak segíteni a digitális átalakulásban a magyar IT cégek a japán vállalatoknak? Az ITware Kft. ezekre a kérdésekre kereste a megoldást a JETRO (Japan External Trade Organization) budapesti irodájával közös webinárjában.
2018. szeptemberében a Japán Gazdasági, Kereskedelmi és Ipari Minisztérium (METI) jelentést tett közzé a digitális transzformáció fontosságáról melyet „DX-jelentésnek” neveznek. Kulcsfontosságú üzenete az volt, hogy Japán 2025. után évente akár 12 billió jen (36 ezer milliárd Ft) gazdasági veszteséget szenvedhet el, ha nem képes új digitális technológiákat felhasználni innovatív üzleti modellek kifejlesztésére vagy a meglévők módosítására.
Hazánkban a japán cégek döntő többsége az autóiparhoz és az elektronikai iparhoz kapcsolódik. Ezek a vállalatok mindösszesen 30 ezernél is több magyarországi munkavállalót foglalkoztatnak. Az ITware Kft. 12 éve szállít informatikai megoldásokat a szigetországba. Emiatt is fogott össze a JETRO-val, hogy segítsék a magyarországi japán vállalatokat informatikai rendszereik fejlesztésében.
Óriási az igény a kooperációra - mondta el érdeklődésünkre Ormándy Zsolt, a JETRO magyarországi tanácsadója. A rendszerváltoztatás időszakában a japán vállalatok az elsők között jelentek meg a magyar piacon és fektettek itt be zöldmezős beruházókként. A JETRO kiemelten fontosnak tartja a már Magyarországon letelepedett japán cégek támogatást. Ezen felül a magyar IT cégeknek tudnak segítséget nyújtani a japán piacon történő megjelenéshez az ún. Invest Japan programjuk keretében.
„Koronavírus nem várt pozitív hatása, hogy a vállalatok is nyitottabbak lettek az eddig elmaradt digitális átalakításokra. A technológiai fejlesztéseket sok esetben azonnal végre kellett hajtani. Emellett előtérbe került a mesterséges intelligencia és az automatizálás is. Az elmúlt évek alatt sokszínű tudásra és gyakorlati tapasztalatokra tettünk szert partnereink digitális transzformációjában. Ezeket a bevált eljárásokat mutattuk be online rendezvényünkön.” – mondta el Dankó Sándor, az ITware ügyvezetője.
Az október 22-ei webinár során az ITware képviseletében Fehér Róbert számos gyakorlati példát, lehetséges technológiai irányt és alkalmazást mutatott be, amivel a japán cégek gyártási, értékesítési, logisztikai, és szerviz folyamatai egyszerűsíthetőek és gyorsíthatóak.
A japán Asial Hungary Kft. tulajdonosa Masahiro Tanaka úr bemutatta közel 20 éves japán vállalatát, melynek helyi irodát is nyitott Budapesten idén. Elmesélte az elmúlt évek tapasztalatait a magyar cégekkel való együttműködésről és a jövőbeni terveit Magyarországon.
A harmadik előadó Töttősi Ákos a TCT Group képviseletében a 3D fémnyomtatás gyakorlati lehetőségeit mutatta be. Az ipar számára ezzel a technológiával nem csak prototípust, hanem kész alkatrészeket, gépelemeket, szerszámokat készíthetnek, amelyek azonnal beépíthetőek termékekbe.
„Idén a járványos helyzet rávilágított a digitális eszközök használatának és a folyamatok automatizálásának fontosságára a vállalatok mindennapi életében. Mindannyian tudjuk, hogy nincs mindenki számára egyformán megfelelő digitális átalakítási megoldás. A japán informatika tárháza pedig rendkívül változatos. Ezért is vettük örömmel az ITware javaslatát, hogy előadásaikban bemutatják, hogy hogyan lehet magasabb szintre emelni a hatékonyságot, és növelni a versenyképességet a különböző iparágakban.” – mondta el Ormándy Zsolt.
A digitális transzformáció mindenkit érint, a járvány pedig csak felgyorsította azokat a régóta tervezett IT fejlesztéseket, amivel a vállalatok hatékonyabban tudnak dolgozni. A valós idejű információk és bárhol elérhető adatok, a vállalatok költség és folyamat optimalizációs elvárása azt mutatja, hogy a digitalizáció elkerülhetetlen elem a vállalatok életében.
Kapcsolódó cikkek
- Itt az ideje megtanulni úszni az online „mélyvízben”!
- Kibervédelem, adattudomány és agilitás
- A Tech Data hozzávetőleg 750 millió dollárt fordít a digitális transzformáció felgyorsítására
- Hatalmasat lendíthet a vállalkozások sikerén a digitális transzformáció
- Az üzleti digitalizáció buktatói
- Eltűnhet 2040-re a rák és a cukorbetegség?
- A digitális transzformáció késedelmes megvalósulásának fő oka a forráshiány
- Félelmekből előnyök – megkerülhetetlen a felhő a gazdaság digitalizációjában
- Új üzletágvezetővel segítheti további növekedéshez a bankokat az EY
- Az IT és a digitális stratégia nem ugyanaz, még ha ezt is gondolják sokan
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Így készüljünk az ünnepi online-rohamra
Az ünnepi szezon közeledtével egyre többen böngészik a webáruházak kínálatát. A korábbi évek tapasztalatai alapján karácsony előtt többszörösére emelkedik a rendelések mennyisége, különösen a Black Friday-t követően. A futárszolgálatok is készülnek az év legforgalmasabb időszakára.
Indul a Hello Cleantech 3.0: a magyar startupok számára is kitörést biztosít a program
A rendkívül sikeres, eddig közel 300 úttörő megoldást és 50 iparági vezetőt összehozó, Hello Cleantech program harmadik alkalommal is elindult idén novemberben. Már fogadják az európai tiszta energetikai megoldásokat bemutató pályázatokat szerte Európából, ezen belül Magyarországról is. A 2024-es EIT InnoEnergy által indított program egyedülálló hidat képez az innovatív startupok és iparági vezetők között. A résztvevők amellett, hogy szakmai támogatásban részesülhetnek üzlet- és technológiafejlesztési területen, finanszírozáshoz juthatnak és hozzáférhetnek a vezető kockázati tőkealapokhoz.
Az adózás területén is új korszakot hoz a mesterséges intelligencia
Jelentősen átalakíthatja az adó- és pénzügyi osztályok működését a generatív mesterséges intelligencia (GenAI) — derül ki az EY 1600 pénzügyi igazgató és adószakértő megkérdezésével készült nemzetközi kutatásából. Az új technológia fokozza a hatékonyságot a válaszadók többsége szerint, de nem számítanak arra, hogy elveszi az állásokat a szakemberektől.
A magyar vásárlók egyre tudatosabbak az online térben: a Pepita.hu kutatása
A Pepita.hu legfrissebb felmérése szerint a magyar online vásárlók egyre tudatosabban óvják személyes adataikat, és törekednek a biztonságos fizetési megoldások alkalmazására. Az ünnepi időszak küszöbén végzett felmérés eredményei rámutattak, hogy a vásárlók fele rendszeresen használ utánvétet, és sokan részesítik előnyben az olyan biztonsági megoldásokat, mint a kétlépcsős azonosítás vagy a megbízható piacterek. Az eredmények azt mutatják, hogy a magyarok bizalma nő az online vásárlás iránt, és az adatvédelem fontossága egyre szélesebb körben ismert.