Black Friday: erre figyeljen, ha nem akarja saját kezűleg felcipelni az emeletre az új szárítógépét
Az utóbbi években rohamosan terjed a házhoz szállítás az ünnepi bevásárlás időszakában, amire idén a koronavírus-járvány is ráerősíthet. A MediaMarkt megrendelésére készült friss felmérés* szerint novemberben és decemberben a webáruházak vevői közül 10-ből 8-an úgy tervezik, hogy az otthonukba vagy a munkahelyükre is rendelnek a kiválasztott termékekből. A MediaMarkt arra hívja fel a figyelmet, hogy megfelelő, megbízható partnerek kiválasztásával a házhoz szállításkor tapasztalt fennakadások, problémák száma jelentősen csökkenthető.
Egy tavalyi, a házhoz szállítás országos hazai tapasztalatait vizsgáló reprezentatív kutatás** szerint a leggyakrabban az okozott gondot, hogy a megrendelőt nem értesítették időben a küldemény várható érkezésének időpontjáról vagy akár több napot is csúszott a szállítás. Csaknem minden tizedik panaszos arról számolt be, hogy a kiszállított eszközöket nem, vagy csak pótdíj megfizetése ellenében vitték be a lakásába. Az is jellemző panasz volt, hogy a szállítók nem csomagolták ki az árucikkeket, ha ezt mégis megtették, hátra hagyták a csomagolóanyagot, illetve a lecserélt háztartási készüléket. A megkérdezettek fele válaszolta azt, hogy a házhoz szállításnál tapasztalt valamilyen problémát.
„Idén is vállaljuk, hogy nem hátrálunk meg a lépcsőzéstől, a nálunk házhoz szállítással megrendelt háztartási nagygépeket felvisszük az emeletre, az ingatlanon belül a kívánt helyre, ha a közlekedési útvonal ezt lehetővé teszi. Természetesen lehetőséget biztosítunk ezen termékek kicsomagolására is. A kiszállítás a mindenkori járványügyi szabályoknak és higiéniai előírásoknak megfelelően zajlik, sőt vásárlóink igénye szerint biztosítjuk az érintésmentes átadás lehetőségét is. Háztartási nagygépek esetén a szállítás konkrét napjáról előzetesen egyeztetünk a megrendelővel. Sőt kevesen tudják, hogy a régi készülék elszállítását is tudják igényelni vásárláskor.” – mondja Bakonyi Pál a MediaMarkt logisztikai vezetője.
Érdemes ellenőrizni, kinél vásárol az ember
A legutóbbi Black Friday akciók idején elvégzett fogyasztóvédelmi vizsgálatok*** eredményei szerint a legtöbb gond a megtévesztő hirdetésekkel, az árképzéssel, a termékek gyors kifogyásával, az ingyenesnek hirdetett, de valójában fizetős házhozszállítással volt. A MediaMarkt azt tanácsolja a vevőknek, hogy ilyenkor fokozottan tájékozódjanak a termékek eredetéről, az olyan további szolgáltatásokról, mint például a magyarországi garancia biztosítása, illetve azt is érdemes megnézni, hogy milyen egyéb szolgáltatásokat (például szakszerű beszerelés, javítás, karbantartás) is kínálnak az árucikkek mellé. Így időt, pénzt, fáradságot takarítanak meg. Vásárlás előtt érdemes átnézni a „Jogsértést elkövető webáruházak adatbázisát”. A lista szereplőit a fogyasztóvédelmi hatóság, a Gazdasági Versenyhivatal, vagy a bíróság jogerősen elmarasztalta.
_________________
* A Reacty Digital online önkitöltős kérdőív segítségével végzett felmérés szeptember 9-15. között készült a 18-79 éves magyarországi lakosok között a Véleményünk Van (VeVa) paneljén. Az 1000 fős minta reprezentatív nem, kor és régió szerint.
** A kutatás 1009 fős mintája a végső válaszadói minta a 18 éves és idősebb, magyar alapsokaságot reprezentálja nem, kor és iskolai végzettség és település típus szerint. A kutatás a Pulzus applikációval és automata telefonhívással készült.
*** Forrás: https://www.fogyasztovedelem.hu/Varia_x/hirek.htm#top
Kapcsolódó cikkek
- Többmilliárdos bevételre számít Black Friday kampányán a Vivre
- November 13-án tartja a Black Friday-t az Extreme Digital
- Legjobb boltok - Cyber Monday Magyarország
- Rekordkínálattal indult el Gódor András sonkás-sajtos webshopja
- Tartós a koronavírus kereskedelmi hatása
- Újabb nagy roham lehet az online játékpiacon
- Online könnyen átverhetők vagyunk
- Bruttó 625 milliárd forintért vásároltunk tavaly a hazai webáruházakból
- Online játékvásárlási Black Friday rekordok, érdekes trendek
- A magyar e-kereskedelem szabadon értelmezi a Black Friday-t
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A Sony bejelenti második generációs zászlóshajóját, az Alpha 1 II fényképezőgépet
A Sony bemutatja a második generációs Alpha 1 II zászlóshajóját, egy új full frame, tükör nélküli, cserélhető objektíves fényképezőgépet, amelyet a Sony legmodernebb AI feldolgozóegységével működik. A fényképezőgép körülbelül 50.1 megapixel (MP) effektív felbontású érzékelővel rendelkezik, akár 30 fps sebességgel, AF/AE-követéssel képes elsötétedésmentes sorozatfelvételt készíteni, torzításmentes zárral van ellátva, és továbbfejlesztette a képtisztaságot a közép- és magastónusok érzékenységénél.
Az új Sony objektív nagy felbontást, gyönyörű bokeh-t és fejlett autofókuszt kínál
A Sony bejelentésével új utat tör: az FE 28-70mm F2 GM prémium E-bajonettes objektív a teljes zoomtartományban nagy, F2-es rekesznyílással büszkélkedhet, így gyönyörű bokeh-t, nagy felbontást és egyedülálló autofókuszt biztosít állóképekhez és videófelvételekhez, nem beszélve a prímobjektívek minőségével vetekedő élességről és kontrasztról.
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.