Black Friday: erre figyeljen, ha nem akarja saját kezűleg felcipelni az emeletre az új szárítógépét
Az utóbbi években rohamosan terjed a házhoz szállítás az ünnepi bevásárlás időszakában, amire idén a koronavírus-járvány is ráerősíthet. A MediaMarkt megrendelésére készült friss felmérés* szerint novemberben és decemberben a webáruházak vevői közül 10-ből 8-an úgy tervezik, hogy az otthonukba vagy a munkahelyükre is rendelnek a kiválasztott termékekből. A MediaMarkt arra hívja fel a figyelmet, hogy megfelelő, megbízható partnerek kiválasztásával a házhoz szállításkor tapasztalt fennakadások, problémák száma jelentősen csökkenthető.
Egy tavalyi, a házhoz szállítás országos hazai tapasztalatait vizsgáló reprezentatív kutatás** szerint a leggyakrabban az okozott gondot, hogy a megrendelőt nem értesítették időben a küldemény várható érkezésének időpontjáról vagy akár több napot is csúszott a szállítás. Csaknem minden tizedik panaszos arról számolt be, hogy a kiszállított eszközöket nem, vagy csak pótdíj megfizetése ellenében vitték be a lakásába. Az is jellemző panasz volt, hogy a szállítók nem csomagolták ki az árucikkeket, ha ezt mégis megtették, hátra hagyták a csomagolóanyagot, illetve a lecserélt háztartási készüléket. A megkérdezettek fele válaszolta azt, hogy a házhoz szállításnál tapasztalt valamilyen problémát.
„Idén is vállaljuk, hogy nem hátrálunk meg a lépcsőzéstől, a nálunk házhoz szállítással megrendelt háztartási nagygépeket felvisszük az emeletre, az ingatlanon belül a kívánt helyre, ha a közlekedési útvonal ezt lehetővé teszi. Természetesen lehetőséget biztosítunk ezen termékek kicsomagolására is. A kiszállítás a mindenkori járványügyi szabályoknak és higiéniai előírásoknak megfelelően zajlik, sőt vásárlóink igénye szerint biztosítjuk az érintésmentes átadás lehetőségét is. Háztartási nagygépek esetén a szállítás konkrét napjáról előzetesen egyeztetünk a megrendelővel. Sőt kevesen tudják, hogy a régi készülék elszállítását is tudják igényelni vásárláskor.” – mondja Bakonyi Pál a MediaMarkt logisztikai vezetője.
Érdemes ellenőrizni, kinél vásárol az ember
A legutóbbi Black Friday akciók idején elvégzett fogyasztóvédelmi vizsgálatok*** eredményei szerint a legtöbb gond a megtévesztő hirdetésekkel, az árképzéssel, a termékek gyors kifogyásával, az ingyenesnek hirdetett, de valójában fizetős házhozszállítással volt. A MediaMarkt azt tanácsolja a vevőknek, hogy ilyenkor fokozottan tájékozódjanak a termékek eredetéről, az olyan további szolgáltatásokról, mint például a magyarországi garancia biztosítása, illetve azt is érdemes megnézni, hogy milyen egyéb szolgáltatásokat (például szakszerű beszerelés, javítás, karbantartás) is kínálnak az árucikkek mellé. Így időt, pénzt, fáradságot takarítanak meg. Vásárlás előtt érdemes átnézni a „Jogsértést elkövető webáruházak adatbázisát”. A lista szereplőit a fogyasztóvédelmi hatóság, a Gazdasági Versenyhivatal, vagy a bíróság jogerősen elmarasztalta.
_________________
* A Reacty Digital online önkitöltős kérdőív segítségével végzett felmérés szeptember 9-15. között készült a 18-79 éves magyarországi lakosok között a Véleményünk Van (VeVa) paneljén. Az 1000 fős minta reprezentatív nem, kor és régió szerint.
** A kutatás 1009 fős mintája a végső válaszadói minta a 18 éves és idősebb, magyar alapsokaságot reprezentálja nem, kor és iskolai végzettség és település típus szerint. A kutatás a Pulzus applikációval és automata telefonhívással készült.
*** Forrás: https://www.fogyasztovedelem.hu/Varia_x/hirek.htm#top
Kapcsolódó cikkek
- Többmilliárdos bevételre számít Black Friday kampányán a Vivre
- November 13-án tartja a Black Friday-t az Extreme Digital
- Legjobb boltok - Cyber Monday Magyarország
- Rekordkínálattal indult el Gódor András sonkás-sajtos webshopja
- Tartós a koronavírus kereskedelmi hatása
- Újabb nagy roham lehet az online játékpiacon
- Online könnyen átverhetők vagyunk
- Bruttó 625 milliárd forintért vásároltunk tavaly a hazai webáruházakból
- Online játékvásárlási Black Friday rekordok, érdekes trendek
- A magyar e-kereskedelem szabadon értelmezi a Black Friday-t
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A Széchenyi István Egyetem közreműködésével magyar műhold vizsgálja az aszályos területeket
Hiánypótló kutatás zajlik a győri Széchenyi István Egyetem részvételével, amelynek keretében egy műhold ad rendszeresen távérzékelt adatokat Magyarország területéről. A konzorciumban megvalósuló európai uniós projekt során az intézmény Albert Kázmér Mosonmagyaróvári Kara az űrből érkező információkat elemzi és kontrollálja az aszályos időszakok hatásainak enyhítése érdekében.
Élje át a "Yes" Moment Élményt az electronica-n
Jubileumi évében, november 12-15. között a világ vezető elektronikai szakvásárán minden a „Minden elektromos társadalom” körül forog – ideális helyszín a Conrad Sourcing Platform lehetőségeinek megismerésére! A Conrad Electronic beszerzési platformként személyre szabott digitális megoldásokat kínál üzleti ügyfeleinek, hogy még hatékonyabbá tegye a beszerzést. Különösen, ha rövid időn belül nem tervezett műszaki igények fedezéséről van szó.
Számos MI-t használó alkalmazással ismerkedhettek meg a résztvevők a Mobile Broadband Forum kiállításon
Már több mint három millió mesterséges intelligenciára képes alkalmazás készült világszerte, túlszárnyalva a hagyományos alkalmazások számát – derült ki a 2024-es Isztambulban megrendezett Global Mobile Broadband Forum (MBBF) során.
Még két hétig jelentkezhetnek az IT hallgatók a K&H STEM ösztöndíjpályázatára
Meghosszabbítja két héttel STEM pályázatának leadási határidejét a K&H bank, hogy minél több egyetemi hallgató vehessen részt a kezdeményezésben. Az új határidő szerint november 17-én éjfélig fogadja a pénzintézet a pályamunkákat. A pályázatra – amelyben nyolc aktuális, innovatív téma közül választhatnak a jelentkezők – hazai IT képzést nyújtó egyetemek hallgatói jelentkezhetnek két kategóriában: mesterképzés és alapképzés. A nyerteseket szakmai zsűri választja ki, és akár 500.000 forint értékű díjazásban is részesülhetnek.