A MOL Csoport és az ABB hároméves együttműködési projektet indított el
Az ABB nyerte el azt a szerződést, mely a gondolkodásmód megváltoztatásán, a folyamatok és szoftverek egységesítésén, valamint annak biztosításán keresztül hivatott javítani a downstream eszközök integritását a MOL Csoporton belül, hogy az integritásmenedzsment középpontjában a célnak leginkább megfelelő berendezések állnak. A MOL Csoport magyarországi, szlovákiai és horvátországi downstream termelőüzemeit átfogó projekt olyan egységesen megvalósított eszközintegritási eljárások kialakítását tűzte ki célul, amelyek egyszerre növelik a termelés hatékonyságát, javítják a munkavégzés biztonságát és csökkentik a kockázatokat.
A technológiai és a folyamatadatokban rejlő lehetőségek kiaknázásával az ABB a Metegrity Visions-zel együttműködve integrált közös digitális platformot hoz létre a Dunai Finomító, a Slovnaft, a MOL petrolkémiai üzemei és az INA vegyipari üzemegysége számára. Az új megoldás az ABB által bevezetett továbbfejlesztett integritásmenedzsment eljárások alkalmazásával magasabb szintre emeli az eszközök kockázatelemzését, mégpedig elsősorban azzal a céllal, hogy számottevően csökkentse a nem tervezett leállások, kiesések időtartamát és a karbantartás költségeit.
Becslések szerint azzal, hogy a MOL az összes statikus berendezését eszközintegritás-menedzsment (AIM) eljárásokkal, folyamatokkal és rendszerekkel végzett ellenőrzésnek veti alá, annyival képes fokozni a berendezések rendelkezésre állását, illetve csökkenteni a nagyleállások időtartamát (TAR), hogy downstream eszközein éves szinten kb. 10 millió euró értékben realizálhat termelésfejlesztésből adódó többleteredményeket.
„Eszközeink biztonsága és megbízhatósága a MOL downstream termelési folyamatain belül a legmagasabb prioritást élvezi. Annak érdekében, hogy fenntartsuk az értékteremtés folyamatosságát és munkatársaink, illetve a bennünket körülvevő tágabb közösségek biztonságára összpontosítsunk, minden erőnkkel az olyan csoportszintű programok megvalósításán és előmozdításán dolgozunk, mint az AIM. Teljes mértékben megbízunk az ABB projekt csoportjának professzionalizmusában és szakértelmében, valamint saját munkatársainknak a projekt sikeres megvalósítása iránti elkötelezettségében” – mondta Huff Zsolt, a MOL Csoport Downstream alelnöke.
Zied Ouertani, az ABB Energy Industries globális technológiai igazgatója erről a következőket mondta: „Az AIM bevezetése növelni fogja a hatékonyságot és az átláthatóságot, meghatározza, hogy melyek a kritikus eszközök, továbbá a biztonság és a termelés tekintetében az ellenőrzéseket és a kockázatok csökkentését állítja előtérbe. Ez lehetővé teszi a MOL számára, hogy eszközintegritás-beruházási döntéseit a berendezések pillanatnyi állapotára alapozva reaktív karbantartásról proaktív karbantartásra álljon át.”
Az új projekt a MOL Csoport és az ABB hosszú távú együttműködésén alapul. Az ABB munkacsoportja az elmúlt két évben szorosan együttműködött a MOL szakembereivel egyfajta üzleti konstrukció és a megfelelő megoldás kidolgozásában.
Gondosan összeválogatott munkacsoport biztosítja a projekt három jól elkülöníthető szakaszban történő megvalósítását, melynek központi célkitűzése a tudás átadása, valamint a MOL munkavállalóinak elméleti felkészítése az új szoftverek használatára úgy, hogy 2023-ra önállóan legyenek képesek elvégezni minden feladatot.
Kapcsolódó cikkek
- Az ABB okos töltési technológiájával az e-járművek energiát tudnak visszatáplálni a hálózatba
- Az ABB harmadik negyedéves eredményei
- Szingapúrban az ABB robotjai gyorsítják a COVID-19 tesztek végrehajtását
- Az ABB töltési megoldásokat biztosít a Dongfeng Honda elektromos járműveihez
- Ismét lehet pályázni az ABB Női Mentorprogramjára
- Az ABB digitalizálja a folyamatbiztonság-irányítást
- Az ABB bővíti a kisméretű robotok választékát
- Az ABB új megoldásokat mutat be a Kínai Nemzetközi Ipari Vásáron
- Az ABB és a Hydrogen Optimized közösen fejleszt zöld hidrogéntermelési rendszereket
- Stratégiai együttműködést köt a MOL és az SAP
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.