HRBEST díjat nyert a DigiGirlz AI Challenge
Kategóriagyőztes lett az ország legjobb HR-megoldásait felvonultató HR Fest-en a Microsoft DigiGirlz AI Challenge. A kezdeményezés, amelynek fő célja, hogy minél több lány előtt megnyissa a természettudományos oktatás és az informatikai szakmák felé vezető utakat, a Future Generation kategóriában érdemelte ki a fődíjat, vagyis a HRBEST-et. „Jövőkép által vezérelt befektetés a következő generációba, méghozzá nem egyedül, hanem egy szakmai partner segítségével” – a zsűri leginkább ezek miatt ítélte oda a díjat.
Az ország egyik legrangosabb HR-versenyén a Future Generation kategória fődíját nyerte meg a Microsoft a DigiGirlz AI Challenge programjával. Az elismeréssel azon cégek erőfeszítéseit díjazzák, amelyek felismerték: rajtuk is múlik, hogy a jövő generációja hogyan boldogul a munkaerőpiacon. A zsűri a DigiGirlz AI Challenge esetében külön értékelte, hogy a Microsoft és a Digitális Tudásért Alapítvány (a Logiscool alapítványa) kezdeményezése már az általános iskolában megszólítja a lányokat, olyan hivatások felé irányítva az érdeklődésüket, amelyek iránt folyamatosan nő az igény a hazai gazdaságban is.
A DigiGirlz AI Challenge kihívás célja, hogy időben, a pályaorientáció előtti életkorban megismertesse a mesterséges intelligencia felhasználási területeit és megkedveltesse tizenéves lányokkal az informatikát. Ehhez nem csupán az érdeklődést kell felkelteni: de olyan társadalmi előítéletek leküzdésére is szükség van, amelyek ma még széles körben akadályozzák a nőket az IT-szektorban történő érvényesülésben. A DigiGirlz egyik legfontosabb eredménye, hogy lehetőséget ad az érdekességek felfedezésére, az egyéni kreativitás megtapasztalására, és a személyesen átélt sikerek révén hozzájárul, hogy a jövőben sokkal több lány lásson vonzó perspektívát az informatikában.
Maga a DigiGirlz AI Challenge a kreativitás játékos versenye a két korcsoportban induló lányok számára. A tavalyi, májusban zárult kihívásba több mint kétszáz lány kapcsolódott be, és olyan győztes projektek születtek, mint a legóból épített, zenére öntanuló módon táncot lejtő okos robot, vagy a 3D nyomtatóval előállítható, programozható robotfigura.
Az idei megméretés októbertől a jövő év májusáig tart; a tematikus kvízek során túljutó versenyzőknek egy innovatív projektet kell elkészíteniük 2021 áprilisáig arról, hogy a mesterséges intelligencia miként tudja segíteni a gyermekek életét, a legjobbakat pedig egy tematikus online Microsoft-élménynap és nyeremények sora várja. A Digitális Tudásért Alapítvánnyal (a Logiscool alapítványa) partnerségben megvalósuló kihíváshoz ezen a linken keresztül lehet csatlakozni a kvízek kitöltésével. Ez a küzdelem valóban nem csak a győzelemről szól: a DigiGirlz AI Challenge versenyben – ahogyan azt a HRBEST díj is megmutatta – mindenki nyer, aki elindul, a legnagyobb nyereséget ugyanis az életre szóló élmény, a tapasztalat, és a megszerzett tudás jelenti.
Kapcsolódó cikkek
- Lányok ötleteit várja a Microsoft az MI felhasználására
- Elindult az Imagine Cup Junior AI for Good jövő évi versenye
- A Microsoft, a LinkedIn és a GitHub közös digitális továbbképzéséhez már több mint 10 millióan csatlakoztak világszerte
- Civil Tech Hub: Távmunka hatékonyan? Nem lehetetlen!
- A hibrid oktatásé a jövő
- A Microsoft előrejelzi a járványokat és még az ingázás virtuális élményét is megadja
- Technológiai startupok, versenyre fel!
- Digitális képességekkel a munkanélküliség ellen
- A virtuális tárgyalóban is fontos a személyesség
- 25 millió embert képez át informatikussá a Microsoft
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A Sony bejelenti második generációs zászlóshajóját, az Alpha 1 II fényképezőgépet
A Sony bemutatja a második generációs Alpha 1 II zászlóshajóját, egy új full frame, tükör nélküli, cserélhető objektíves fényképezőgépet, amelyet a Sony legmodernebb AI feldolgozóegységével működik. A fényképezőgép körülbelül 50.1 megapixel (MP) effektív felbontású érzékelővel rendelkezik, akár 30 fps sebességgel, AF/AE-követéssel képes elsötétedésmentes sorozatfelvételt készíteni, torzításmentes zárral van ellátva, és továbbfejlesztette a képtisztaságot a közép- és magastónusok érzékenységénél.
Az új Sony objektív nagy felbontást, gyönyörű bokeh-t és fejlett autofókuszt kínál
A Sony bejelentésével új utat tör: az FE 28-70mm F2 GM prémium E-bajonettes objektív a teljes zoomtartományban nagy, F2-es rekesznyílással büszkélkedhet, így gyönyörű bokeh-t, nagy felbontást és egyedülálló autofókuszt biztosít állóképekhez és videófelvételekhez, nem beszélve a prímobjektívek minőségével vetekedő élességről és kontrasztról.
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.