Digital Transformation Index: a digitális jövő megérkezett
A Dell Technologies kétévente megjelenő Digital Transformation Index tanulmánya részletesen bemutatja, hogy a szervezetek hogyan gyorsították fel a digitális átalakulásukat a nem mindennapi bizonytalanság közepette.
- Idén világszerte a szervezetek 80 százaléka gyorsította fel digitális átalakulási programját
- A digitális átalakulás lehet a siker kulcsa
- A digitális átalakulás főbb akadályai az adatvédelmi és kiberbiztonsági problémák, a korlátozott erőforrások, illetve, hogy az adatokból nem könnyű a megfelelő információt kinyerni
A Dell Technologies nemzetközi tanulmányának eredményei azt mutatják, hogy a szervezetek felgyorsították digitális átalakulási programjaikat és néhány hónap alatt olyan eredményeket értek el, amelyekhez korábban évekre lett volna szükség. A 2020-as Dell Technologies Digital Transformation Index (DT Index) az első nemzetközi felmérések egyike, amely a világjárvány üzleti életre gyakorolt hatásait vizsgálja. A kutatás rávilágított, hogy idén tízből nyolc szervezet felgyorsította digitális átalakulását, 79 százalékuk pedig átdolgozta üzleti modelljét.
A kétévente frissülő DT Index azt vizsgálja, hogy világszerte hol tartanak a szervezetek digitális átalakulás útján és hogyan alakul a teljesítményük. A felmérésben 18 ország 4300 vállalatvezetője vett részt, közép- és nagyvállalatok vezetőit kérdezték igazgatói vagy felsővezetői szinten.
A digitális átalakulás megváltozott íve
A legutóbbi felmérés óta hat százalékra nőtt a digitális vezetők, (azaz a digitálisan érettnek tekinthető) szervezetek száma. A digitális befogadók, a második digitálisan legérettebb csoport a két évvel ezelőtti 23 százalékról 39 százalékra bővült, amely 16 százalékos növekedést jelent. A DT Index szerint 6 százalékkal csökkent 2018-hoz képest a digitális késlekedők száma, akik a digitálisan legkevésbé érett csoport. Továbbá jelentős, 17 százalékos csökkenés történt a digitális követők számában. Ezek a szervezetek feljebb léptek a digitális befogadók vagy a digitális értékelők közé, amelyek létszáma hasonló arányban növekedett.
A grafikon megmutatja, hogy a szervezetek hol tartanak a digitális átalakulás folyamatában.
„A felmérésnek köszönhetően bepillantást nyerhettünk a jövőbe, és kijelenthetjük, hogy a digitális átalakulást felgyorsító szervezetek nagyobb eséllyel lesznek sikeresek az adatok korszakában, amely a szemünk előtt bontakozik ki” – mondta Michael Dell, a Dell Technologies elnök-vezérigazgatója.
Az átalakulás akadályai
A világjárvány világszerte felgyorsította ugyan a digitális átalakulást, de a folyamatos változás kihívást is jelent: a szervezetek 94 százaléka szembesült akadályokkal. Az idei DT Index szerint a sikeres digitális átalakulás 3 fő akadálya a következő:
1. Adatvédelmi és kiberbiztonsági problémák (2016-ban még az 5. helyen volt)
2. A költségvetés és a források hiánya (2016-ban az 1., 2018-ban a 2. helyen szerepelt)
3. Nehéz megfelelő következtetéseket levonni az adatokból, és túl sok adat áll rendelkezésre (2016-hoz képest nyolc helyet lépett előre)
Válaszok egy bizonytalan világban
A világjárvány előtt az üzleti befektetéseket elsősorban nem a feltörekvő, hanem az alapvető technológiákra fordították. A túlnyomó többség, a megkérdezettek 89 százaléka elismeri, hogy az idei üzletmenetet érintő fennakadásokat látva rugalmasabb, méretezhető informatikai infrastruktúrára van szükségük a rendkívüli helyzetek kezeléséhez. A DT Index alapján az alábbi területen várhatók a legnagyobb technológiai beruházások az elkövetkező 1–3 évben:
1. Kiberbiztonság
2. Adatkezelési eszközök
3. 5G infrastruktúra
4. Adatvédelmi szoftverek
5. Hibrid felhőkörnyezet
A feltörekvő technológiák fontosságát felismerve a válaszadók 82 százaléka a kiterjesztett valóság intenzívebb használatára számít, így a szervezetek megtanulhatják azonnal megoldani és megjavítani a dolgokat. Még ennél is többen, a válaszadók 85 százaléka szerint a szervezetek a mesterséges intelligencia és adatmodellek segítségével fogják előrejelezni a lehetséges problémákat, és 78 százalékuk szerint az elosztott főkönyvi technológia – mint a Blockchain – használata méltányosabbá teszi a „hakni gazdaságot” (a közvetítők kiiktatásával). Az eredmények ellenére mindössze a kutatásban résztvevők 16 százaléka tervezi, hogy befektet a virtuális vagy kiterjesztett valóságba, 32 százalék a mesterséges intelligenciába, és csupán 15 százalék tervezi, hogy a következő 1–3 évben befektet az elosztott főkönyvi technológiába.
Kutatási módszertan
2020. nyarán a Vanson Bourne független közvélemény-kutató a közép- és nagyvállalati szektorban 18 országban 4300 üzleti vezetőt keresett meg, hogy felmérje, hol tartanak a vállalatok digitális átalakulás útján. A Vanson Bourne az üzleti stratégia, a munkaerő-átalakítási kezdeményezések, valamint a digitális üzleti attribútumok alapvető halmazához mért látható teljesítmény alapján minősítette a vállalkozások digitális üzleti erőfeszítéseit. Ez a DT Index harmadik kiadása, a 2016-os és 2018-as kutatást most, a 2020-as.
Kapcsolódó cikkek
- Debrecen digitális oktatását támogatja a Delta
- Tovább bővül az MKB Banknál a digitális sorban állás lehetősége
- A Dell Technologies új adatvédelmi és kiberbiztonsági innovációi
- Durván felpörög a vállalati digitalizáció 2021-ben
- Díjmentes Digitális Maszk mindenkinek
- Így vásároljunk mobiltelefont idős hozzátartozóinknak karácsonyra
- Biztos digitális stratégiák bizonytalan időkben
- Az SAP szerint a pandémia felpörgeti az egészségügy digitalizációját is
- Tíz megoldás, amellyel a Dell Technologies korszerűsíti az informatikát
- A Dell Technologies kibővíti as-a-Service stratégiáját
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.