A világ vezető autógyártói ismét a Bridgestone-t választották 2020-ban
A Bridgestone EMIA több mint 80 új gyári elsőszerelést (OE) biztosított 13 autógyártó számára több mint 30 járműtípushoz. Ez az év innovatív együttműködést eredményezett olyan vállalatokkal, mint a Lamborghini, a Maserati, a Volkswagen és az új belépőnek számító INEOS Automotive. A fenntartható eljárások és technológiák révén, mint például a virtuális gumiabroncs-fejlesztés és az ENLITEN technológia, a Bridgestone EMIA gyári elsőszerelési (OE) üzletága segít kialakítani a mobilitás fenntartható jövőjét.
Az abroncsvállalat gyári elsőszerelési (OE) üzletága új sikereket ért el 2020-ban, mivel a szervezet továbbra is fenntartható megoldásokat kínáló vállalatként teljesítette küldetését. A világ vezető autógyártóinak értékes és megbízható partnereként folyamatosan növelte OE-üzletágát az elmúlt években, köszönhetően az innováció, az agilitás és a szakértelem terén mutatott erősségeinek. A Bridgestone EMIA OE-üzletága 2020-ban több mint 80 új gyári elsőszerelést biztosított 13 autógyártó, köztük a Mercedes, a BMW és az Audi számára több mint 30 különböző járműtípushoz.
A mobilitás fenntartható jövőjének kialakítása a Bridgestone EMIA és annak OE-üzletága számára egyaránt a középpontban állt 2020-ban. Mivel a vállalat saját virtuális gumiabroncs-modellezési technológiája csökkenti a fizikai prototípus-abroncsok számát és a tesztelés során felhasznált nyersanyagok teljes mennyiségét, a forradalmian könnyű ENLITEN technológia először jelent meg az utakon a Volkswagen teljesen elektromos ID.3 típusával, és az év során a gyári elsőszereléseinek körülbelül 30 százalékát kizárólag elektromos járművekhez tervezték, 2020-ban a Bridgestone úttörő szerepet játszott a fenntartható innovációban mind a termelés, mind a termékek terén.
Egy fejlődő piac
Azzal, hogy a világ vezető autógyártói választották prémiumkategóriás, testre szabottan tervezett gumiabroncsait, amelyeket kifejezetten járműveik teljesítményének kibontakoztatására fejlesztettek ki, a Bridgestone EMIA továbbra is első számú választás maradt a BMW, az Audi, a SEAT és a Toyota számára, miközben továbbra is elsődleges beszállítója olyan gyártóknak, mint a Volkswagen, a Skoda és a Mercedes.
A 2020-ban bevezetett új gyári elsőszereléseinek több mint 60 százaléka a HRD+ (18” vagy nagyobb) szegmensből került ki, jól tükrözve a növekvő fogyasztói keresletet a nagyobb méretű gumiabroncsok iránt.
Az elektromos járművek teljesítményének és elfogadásának a közelmúltban tapasztalható gyors növekedése és a Bridgestone fenntartható mobilitás és korszerű megoldások iránti elkötelezettsége együttesen mutatja, hogy a 2020-ban kifejlesztett összes új gyári elsőszerelésnek mintegy 30 százaléka kifejezetten elektromos járművek számára készült. Kifejezetten a BMW teljesen elektromos i3 típusához kifejlesztett ologic technológiától az úttörő ENLITEN technológiáig mindig is úttörő gumiabroncs-technológiák segítségével támogatta az elektromos járművek fejlesztését.
Zöldebb szemlélet a gumiabroncs-fejlesztésben
Amellett, hogy a termékeivel a mobilitás fenntartható jövőjét alakítja, ugyanilyen elkötelezettséget mutat a zöldebb módszerekbe való beruházás iránt e termékek fejlesztése terén, amit a 2020-as év is igazol.
A virtuális gumiabroncs-modellezés a gumiabroncs-fejlesztés jövőjét képviseli a márkánál, amelyet már ma is alkalmaznak. Ez a technológia lehetővé teszi a vállalat számára, hogy létrehozza a gumiabroncs digitális ikerpárját a fejlesztési szakaszában, csökkentve ezzel a fizikai prototípus-gumiabroncsok – és ebből következően a nyersanyagok – szükséges mennyiségét, és akár 50 százalékkal csökkentve a termékfejlesztési időt. A Bridgestone folyamatosan fejlesztette és alkalmazta ezt a technológiát 2020-ban, és ennek köszönhetően 20 százalékkal kevesebb kísérleti gumiabroncsot használt a gyári elsőszerelésű gumiabroncsok fejlesztési szakaszában 2019-hez képest. Ezenkívül ugyancsak a virtuális gumiabroncs-modellezés alkalmazásának és a beltéri tesztelések elterjedésének köszönhetően 2019-ről 2020-ra 25 százalékkal csökkentette flottatesztjeinek távolságát a gyári elsőszereléseihez.
A gumiabroncs-fejlesztés digitalizálásával párhuzamosan a Bridgestone elkötelezett, hogy javítsa gumiabroncsainak fenntartható teljesítményét. Az e téren mutatott folyamatos erőfeszítések és az innovatív gumiabroncs-technológiáinak, például az ENLITEN technológia fejlesztése révén a vállalat jelentősen csökkentette a termékenként felhasznált nyersanyagok mennyiségét. Az összes, 2020-ban a piacra bevezetett gyári elsőszerelésű nyári és négyévszakos gumiabroncsának tömege átlagosan mintegy 10 százalékkal csökkent ugyanezen a termékek 2019-es változatához képest.
Régi partnerek és új együttműködések
2020-ban dolgozott együtt először a Bridgestone a Lamborghinivel, mint a Huracán STO szupersportautó kizárólagos gumiabroncs-beszállítója. A COVID-19 járvány ellenére olyan egyedi fejlesztésű Potenza Sport gumiabroncsokat szállított, amelyek maximálisra növelték a szupersportautó elképesztő versenypályaszintű teljesítményét.
Testreszabott gumiabroncsokat fejlesztett régi partnere, a Maserati MC20 szupersportautójához is. Exkluzív gumiabroncs-partnerként egyedi tervezésű gumiabroncsai javították az MC20 kezelhetőségét, irányíthatóságát és menetdinamikáját, hogy maximálisra növeljék általános teljesítőképességét.
A történelmileg nagyrabecsült márkák mellett a Bridgestone 2020-ban együttműködött egy nagyon várt autóipari újonccal is: az INEOS Automotive-val. A gyártó innovatív, állandó négykerék-hajtású típusa, a Grenadier 2022 elején szériafelszerelésként Bridgestone Dueler A/T 001 abroncsokkal érkezik majd a piacra.
2020-ban a vállalat innovatív, könnyűsúlyú ENLITEN technológiája is megérkezett az utakra. Az ENLITEN technológia lehetővé teszi az abroncsok akár 30 százalékkal kisebb gördülési ellenállását egy Bridgestone prémiumkategóriás nyári gumiabroncshoz képest – csökkentve az üzemanyag-fogyasztást vagy meghosszabbítva a hatótávot – és akár 20 százalékkal is csökkentheti a gumiabroncs tömegét.* Ez azt jelenti, hogy akár 2 kilogrammal kevesebb nyersanyagra lehet szükség minden egyes gumiabroncs előállításához, ami további környezetvédelmi előnyöket nyújt mind az erőforrások, mind az élettartam végén a hulladékkezelés szempontjából. A technológia a vállalat kulcsfontosságú partnere, a Volkswagen teljesen elektromos ID.3 típusán mutatkozott be az utakon. Az ENLITEN technológia azóta 10 szerelésben is elérhetővé vált, és különböző gyártók, illetve típusok alkalmazzák, például a Volkswagen elektromos SUV-típusa, az ID.4 és az új 8-as Golf.
Steven De Bock, a Bridgestone EMIA fogyasztói csereabroncsok és OE-üzletágáért felelős alelnöke így kommentálta a 2020-ban elért eredményeket: „2020 arról szólt, hogy minden projektünket – az elejétől a végéig – elsősorban a fenntarthatóság szemüvegén keresztül vizsgáljuk meg. Azokkal a tudatos erőfeszítésekkel, hogy kevesebb nyersanyagot használjunk, fejlesszük és alkalmazzuk virtuális gumiabroncs-fejlesztési technológiánkat ahol csak lehetséges. Egyre több gumiabroncsra terjesszük ki azokat a fenntartható gumiabroncs-technológiákat, amelyeken dolgozunk, ilyen például az ENLITEN technológia. Nagy előrelépést értünk el ezen az úton az elmúlt 12 hónapban.”
„Feszegetjük a mérnöki lehetőségek határait, hogy új, fenntarthatóbb módon kifejlesztett élenjáró termékeket kínáljunk, amelyek egyre fenntarthatóbb teljesítményt nyújtanak. Fantasztikus, hogy a világ vezető autógyártóival tudtunk partnerként együttműködni közös környezetvédelmi céljaink teljesítésében és a mobilitás fenntarthatóbb jövőjének kialakításában.”
______________
* A Bridgestone belső adatai alapján, összehasonlítva az ENLITEN technológiával és anélkül készült Bridgestone prémiumkategóriás nyári gumiabroncsokat ugyanabban a gumiabroncsméretben (92Y 225/40 R 18 XL).
Kapcsolódó cikkek
- Az LG és a Magna közös vállalkozást jelentett be
- Példátlan könnyítést vezettek be az autóipari gyártóknál
- Még a gumiabroncs is rózsaszín a Bridgestone októberi kampányában
- Innovatív technológiák az autózásban: hálózatba kapcsolt autók
- A Bridgestone abroncsa lett a kategóriaelső az ADAC idei téligumi-tesztjén
- Négy biztonsági funkció, amellyel megelőzhetők az autóbalesetek
- A Bridgestone forradalmian új ENLITEN technológiája gördíti a Volkswagen új Golf 8-as modelljét
- Lassabb változásban hiszünk: messze még a repülő autók és légdeszkák kora
- Örökbefogadást támogató közös akcióba kezdett a Bridgestone gyár a helyi állatotthonnal
- Órák alatt fejleszt önvezető megoldásokat a Continental és az NVIDIA számítógép klasztere
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.