Négy vidéki frekvenciapályázaton hirdetett nyerteseket a Médiatanács
Megállapította egy győri, egy mosonmagyaróvári, egy tihanyi és egy zalaegerszegi frekvencia közösségi használatára kiírt pályázat nyerteseit a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) Médiatanácsa e heti ülésén. A testület elvégezte egy nyíregyházi frekvencia pályázatának alaki vizsgálatát is, és állampolgári bejelentések alapján ellenőrizte a Konyhafőnök VIP és a Drága örökösök című műsorokat.
Rádiós pályázatok
A tanács nyertest hirdetett a Győr 96,4 MHz körzeti, a Mosonmagyaróvár 99,7 MHz, a Tihany 97,6 MHz és a Zalaegerszeg 104,4 MHz helyi vételkörzetű rádiós médiaszolgáltatási lehetőségek közösségi jellegű használatára kiírt pályázatokon. A Katolikus Rádió Zrt. lett a nyertes a győri, a mosonmagyaróvári és a tihanyi frekvenciákon – amelyek közül előbbi kettőnél egyedül pályázott, míg a zalaegerszegi eljárás nyertese a szintén egyedül pályázó Mária Rádió Frekvencia Kft.
A testület elvégezte a Nyíregyháza 106,8 MHz körzeti rádiós médiaszolgáltatási lehetőség közösségi jellegű használatára benyújtott ajánlatok alaki vizsgálatát és pályázati nyilvántartásba vette a Médiahíd Kft.-t.
Médiafelügyeleti döntések
Bejelentések alapján vizsgálta a grémium az RTL Klub Konyhafőnök VIP és a Drága örökösök című műsorainak novemberi adásait. A testület megállapította, hogy a Drága örökösöknek nem kellett volna magasabb korhatár-besorolást kapnia, amiért egy beszélgetés hátterében a nézők kitakart, időnként elhomályosított aktképeket láthattak a falon, ugyanis a pár másodpercre megjelenő képeken kívül nem szerepelt és nem is utaltak szexualitásra az epizódban, és az említett ábrázolás sem volt hangsúlyos. Egy másik bejelentés a mindkét műsorban elhangzó indulatos, mérgelődő kifejezéseket kifogásolta, a grémium azonban megállapította, hogy ezek egyike sem minősült trágárságnak, nem haladta meg azt a mértéket, amely a védendő korosztály számára hátrányos hatással járna. A Médiatanács egyik esetben sem indít eljárást az RTL Klub szolgáltatójával szemben.
Kapcsolódó cikkek
- Hamarosan több mint 560 filmet lehet megnézni a Mecenatúra Mozival
- Médiatanács: Összesen 440 millió forintot kaphatnak a televíziók és rádiók működési költségeikre
- Médiatanács: Jövőre 1,44 milliárd forintot nyerhetnek el a médiaszolgáltatók különböző támogatásokra
- Hamarosan lehet pályázni a Budapest 92,9 MHz frekvenciára
- Ötezer eurós bírságot kapott az RTL II a Showder Klub miatt
- Médiatanács: jó eséllyel pályázhat a Klubrádió a Budapest 92,9 MHz frekvencia pályázatán
- Magyar–román együttműködés a Mozi+ helytelen korhatárbesorolása miatt
- Hamarosan újra pályázható a budapesti 98,0 MHz körzeti rádiófrekvencia
- Újra pályázható lesz a Budapest 92,9 MHz frekvencia
- Közel 75 millió forintos támogatás rádiós műsorgyártásra
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A Sony bejelenti második generációs zászlóshajóját, az Alpha 1 II fényképezőgépet
A Sony bemutatja a második generációs Alpha 1 II zászlóshajóját, egy új full frame, tükör nélküli, cserélhető objektíves fényképezőgépet, amelyet a Sony legmodernebb AI feldolgozóegységével működik. A fényképezőgép körülbelül 50.1 megapixel (MP) effektív felbontású érzékelővel rendelkezik, akár 30 fps sebességgel, AF/AE-követéssel képes elsötétedésmentes sorozatfelvételt készíteni, torzításmentes zárral van ellátva, és továbbfejlesztette a képtisztaságot a közép- és magastónusok érzékenységénél.
Az új Sony objektív nagy felbontást, gyönyörű bokeh-t és fejlett autofókuszt kínál
A Sony bejelentésével új utat tör: az FE 28-70mm F2 GM prémium E-bajonettes objektív a teljes zoomtartományban nagy, F2-es rekesznyílással büszkélkedhet, így gyönyörű bokeh-t, nagy felbontást és egyedülálló autofókuszt biztosít állóképekhez és videófelvételekhez, nem beszélve a prímobjektívek minőségével vetekedő élességről és kontrasztról.
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.