Az ABB környezetbarát szuperjachthoz szállít Azipod elektromos hajtást
A luxusjachtokat építő, holland Oceanco vállalattal kötött, az Azipod-technológia beépítését célzó projekthez kapcsolódó első szerződés megalapozza a két vállalat együttműködését a fenntartható elektromos hajtások piacán, amelynek forgalma 2025-re várhatóan meghaladja a 10 milliárd dollárt is.
A legszigorúbb fenntarthatósági követelményeknek megfelelő szuperjacht építéséhez az ABB két 2,5 MW-os Azipod egységet, valamint hajtásláncokat és vezérlőket szállít a hajógyártó cégnek.
Szakmai körökben közismert tény, hogy az Azipod-rendszer a hagyományos rendszerekhez képest kiváló üzemanyag-hatékonyságot és jó irányíthatóságot garantál a tengeri körutazásra gyártott luxushajók, valamint a tartályhajók és a kompok esetében is. Az Azipod-hajtómű skálázhatóságának köszönhetően tökéletesen megfelel a környezettudatos szuperjacht-piacszegmens szereplőinek is, akik különösen nagyra értékelik a legmagasabb szintű kényelmet nyújtó, s egyben alacsonyabb zajkibocsátást és kisebb vibrációt garantáló megoldásokat.
Az Azipod-technológia olyan kormányozható hajtásrendszeren alapul, amelynek elektromos hajtáslánca egy, a hajótesten kívül a tengerbe merülő, 360 fokban elfordítható hajócsavart magába foglaló hajtóműből áll. A három évtizeddel korábban piacra dobott Azipod-hajtás a környezetbarát hajóépítési technológia terén ágazati szabvánnyá, referenciává vált, köszönhetően annak, hogy alkalmazásával a hagyományos, tengelyvonalú hajtásrendszerekkel összevetve akár 20%-kal is csökkenthető az üzemanyag-fogyasztás.
„A környezetet terhelő hatások kiküszöbölését célul tűző Oceanco örömmel működik együtt az ABB Marine&Ports részlegével, amelynek csúcstechnológiája biztosítják a szuperjacht-tulajdonosok körében is nagyra tartott fenntarthatósági előnyöket,” – nyilatkozata Remco Jurgens, az Oceanco hajótervező mérnöke. A két vállalat szakemberei jelenleg az energetikai és a hajtásrendszerek teljes körű integrációját célzó, jövőbeni projektekben rejlő lehetőségeket elemzik, tette hozzá a szakember.
„Nagyon örülünk, hogy az Oceancóval megkötöttük az első ügyletünket, és nagy várakozással tekintünk a két cég jövőbeni együttműködése elé. A két vállalat a fenntartható üzleti fejlesztés tekintetében azonos értékeket vall, ami szilárd alapot jelent a két fél jövőbeni együttműködéséhez,” - mondta Thomas Hackman, az ABB Marine&Port részlegének piacfejlesztési vezetője.
Az utóbbi időben mindkét vállalat hangsúlyozta a fenntartható fejlődés iránti elkötelezettségét és azokat az ambiciózus célokat, amelyek jelentősen hozzájárulnak majd a tengerhajózási szektor dekarbonizációjához is. Az ABB a 2020 novemberében elindított Fenntarthatósági stratégia – 2030 részeként, saját tevékenységeiben szén-dioxid-semlegességet fog elérni, és megoldásaival elősegíti, hogy ügyfelei legalább 100 megatonnával, azaz 30 millió belsőégésű motorral hajtott autó éves emissziójával csökkentsék a CO2-kibocsátásukat. Ezzel párhuzamosan, a szuperjachtokat építő Oceanco elindította az Oceanco NXT elnevezésű programját, amelynek keretében a cég több üzleti szektor szereplőivel együttműködve arra törekszik, hogy kibocsátásmentes szuperjachtokat tervezzen és építsen.
„Az ABB-t vezető beszállítónknak és olyan partnernek tekintjük, amely meghatározó szerepet játszik a jövőbeni fejlesztések terén,” – mondta Jurgens. „A hatékony energiagazdálkodási rendszerek, az energiatárolás és a korszerű hajtásrendszerek alapvető fontosságúak céljaink eléréséhez.”
Az Oceanco és az ügyfelei számára további előnyt jelent az ABB világot behálózó műszaki támogatási hálózata, amely a nap 24 órájában nyújt szaktanácsadást, illetve lehetővé teszi az ABB Ability távdiagnosztikai rendszerben rejlő lehetőségek kiaknázását a berendezések monitorozása és a hibalehárítás terén. Napjainkban világszerte több mint 1000 hajó kapcsolódik az ABB Ability Collaborative Operations megoldáshoz, és veszi igénybe a parti hajótámogatási szolgáltatások legfontosabb részét alkotó digitális szolgáltatásokat. Az ABB szakemberei felügyelik a fedélzeti rendszereket, koordinálják a berendezések diagnosztikáját, és a hét minden napján 24 órás karbantartási szolgáltatásokat kínálnak világszerte a nyolc ABB Ability Collaborative Operations központból.
Az ABB a tengerhajózási ágazatnak olyan, a világ élvonalába tartozó technológiákat szállít, amelyek jelentősen segítik a fenntartható hajózás fejlődését. Az ABB-nek a hajókhoz és a parti infrastruktúrához szállított elektromos hajtása, az adatközpontú döntéstámogatási és integrált megoldásai megnyitják az utat a kibocsátásmentes tengerhajózás megteremtése felé, a hajótulajdonosoknak jobb hatékonyságot és üzemi megbízhatóságot nyújtanak, a vízijárműveket pedig alkalmassá teszik a jövőbeni követelmények kielégítésre is.
Kapcsolódó cikkek
- Az ABB digitalizálja a folyamatbiztonság-irányítást
- Az ABB új megoldásokat mutat be a Kínai Nemzetközi Ipari Vásáron
- Az ABB Energetika divíziója segítségével intelligens ipari parkot létesítettek Sanghajban
- Partnerkapcsolati központ segíti a közös értékteremtést az ABB ügyfelei számára
- Az ABB növeli az ügyfél-műveletekhez szükséges távkapcsolatainak sebességét
- Az ABB és a Microsoft AI technológiával segíti a fenntartható élelmiszertermelést
- Az ABB technológiája biztosítja a Burdzs Kalifa felhőkarcoló megbízható energiaellátását
- Az ABB szoftvermegoldása segít javítani Japán energiaellátásának megbízhatóságát és hatékonyságát
- Az ABB és a Hewlett Packard informatikai hálózatokba kapcsolja az ipari megrendelőket
- Az ABB automata pantográffal bővítette az e-busztöltési portfólióját
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.