Megvan a legfenntarthatóbban működő cégek toplistája
A Schneider Electric végzett az első helyen a legfenntarthatóbban működő nagyvállalatok idei rangsorában. A társaság tovább gyorsítja fenntarthatósági stratégiája megvalósítását, ennek érdekében hat területen 11+1 konkrét célkitűzést fogalmazott meg, amelyeket 2025-ig kíván teljesíteni.
Az első helyen végzett a Schneider Electric a Corporate Knights nevű kanadai szervezet által összeállított 2021 Global 100 listán, ezzel a világ legfenntarthatóbban működő nagyvállalata lett. A rangsor összeállításához összesen több mint 8000, éves szinten egymilliárd dollár fölötti árbevételt elérő társaság vállalásait és eredményeit vizsgálták meg. A cégek értékelése során számos szempontot vettek figyelembe, köztük azt, hogy mennyi megújuló energiát, illetve hulladékot állít elő az adott társaság, de idén új tényezőkkel is számoltak, mint a betegszabadság, az etnikai sokszínűség a menedzsmentben és az igazgatóságban, illetve a zöld beruházások. A Schneider Electric számára az idei első hely komoly előrelépést jelent, tavaly a 29. volt a vállalat a százas rangsorban.
„Megtiszteltetés számunkra és köszönjük a Corporate Knights-nak, hogy az első helyre rangsoroltak minket. Ez további bátorítást ad munkatársainknak és partnereinknek, és elismerése annak a több mint 15 éves elhatározásunknak, hogy zöldebbé és befogadóbbá tegyük a világunkat. A fenntarthatóság egy utazás, amit a kollégáinkkal, a partnereinkkel, beszállítóinkkal, ügyfeleinkkel és a minket körülvevő közösségekkel együtt teljesítünk. Ez az elismerés valamennyiüknek szól” - fogalmazott Jean-Pascal Tricoire, a Schneider Electric elnök-vezérigazgatója a díj kapcsán.
„A fenntarthatóságnak két oldala van. Egyrészt arra törekszünk, hogy jó példákkal élen járjunk a saját működésünkön és ökoszisztémánkon belül, másrészt pedig azon dolgozunk, hogy a megoldás része legyünk ügyfeleink számára. A fenntarthatóság javítja a teljesítményt, az innovációt és vonzóbb munkahellyé tesz minket. Értéket teremt” - hangsúlyozta Gilles Vermot Desroches, a Schneider Electric fenntarhatóságért felelős alelnöke.
„A Schneider Electric bevételének 70 százaléka fenntartható megoldásokból származik, és beruházásokra szánt büdzséje 73 százalékát ilyen fejIesztésekre fordítja. A vállalat jól teljesít az etnikai és nemi sokszínűség kapcsán is, illetve az erőforrások hatékony felhasználásában, valamint a biztonság területén” - mutatott rá Toby Heapsa Corporate Knights vezérigazgatója.
A Schneider Electric az elmúlt öt évben folyamatosan fogalmazott meg egyre ambiciózusabb célkitűzéseket a fenntarthatóság kapcsán. A cég most ismét úgy döntött, hogy tovább gyorsítja fenntarthatósági stratégiája megvalósítását, ennek érdekében hat területen 11+1 konkrét célkitűzést fogalmazott meg, amelyeket 2025-ig kíván teljesíteni.
A klímavédelem kapcsán a vállalat el akarja érni, hogy 2025-ra a bevétele 80 százaléka zöld megoldásokból származzon. Emellett összesen 800 millió tonna szén-dioxid-kibocsátást előznének meg az ügyfeleiknek, illetve az ezer legnagyobb beszállítójuk CO2-kibocsátását felével csökkentenék. A hatékony erőforrásgazdálkodás esetében a termékeikben 50 százalékra növelnék a zöld anyagok arányát, míg a csomagolásokban teljes mértékben megszüntetnék az egyszer használható műanyagok alkalmazását, illetve újrahasznosított kartonnal dolgoznak. A bizalom kapcsán cél, hogy a cég stratégiai fontosságú beszállítói közül valamennyi megfelelő munkakörülményeket biztosítson az alkalmazottai számára, illetve folyamatosan mérik a munkavállalók elégedettségét, hogy mielőbb kiderüljön, ha valaki nem megfelelően viselkedik.
Az egyenlőség jegyében tovább növelnék a nemi egyenlőséget a vállalat minden szintjén és 50 millió ember számára nyújtanának hozzáférést tiszta energiához. A különböző generációkban rejlő lehetőségek teljes kiaknázása érdekében kétszeresére növelik a gyakornokok, illetve a frissen végzettek számára kínált lehetőségeket, valamint egymillió, hátrányos helyzetű ember energiamenedzsmenttel kapcsolatos képzését támogatják. A helyi közösségek segítése kapcsán pedig a vállalat országigazgatói, illetve régiós vezetői valamennyien vállalták 3 lokális elkötelezettség megfogalmazását, összhangban a társaság célkitűzéseivel.
Kapcsolódó cikkek
- Energiamegtakarítással törhetne Budapest az élre
- A HONOR bejelentette új márkastratégiáját
- Tervszerű váltás a Vodafone Business élén
- Fél milliárdos befektetést kapott a hazai proptech vállalkozás
- Az Exclusive Networks véglegesítette a Veracomp Csoporttal való megállapodását
- Dr. Orbán Anita a Vodafone Magyarország új vezérigazgató-helyettese
- Új országkoordinátor a magyarországi Continental csoportnál
- 30 éves a Magyar Innovációs Szövetség
- Hatalmas lökést adhat a fenntarthatóságnak a világjárvány
- 12 millió eurónyi beruházás a Schneider Electricnél