RISE with SAP: új modellben értékesíti üzleti intelligencia termékeit az SAP
Globális online konferencia keretében jelentette be az SAP vezérigazgatója, Christian Klein azt az új szolgáltatási modellt, mellyel a vállalati folyamatok korszerűsítéséhez kínált felhőalapú szoftvereit fogja mostantól értékesíteni a német szoftveróriás. A RISE with SAP koncepció nemcsak a tanácsadói attitűdben hoz változást, hanem többek közt a bevont felhőinfrastruktúra egyablakos menedzselésében is új mérföldkövet jelent. A konferencián egyúttal bejelentették, hogy az SAP megvásárolja az üzleti folyamatirányításra szakosodott, berlini Signavio GmbH-t.
“Nemcsak a járványhelyzet, hanem többek közt a környezeti kihívások és a geopolitikai feszültségek kezelése is megnehezíti idén a vállalatok életét, így teljesen új szintre kell ugorjon a változáskezelés képessége” – magyarázta felvezető előadásában Christian Klein, az SAP vezéigazgatója. Mint fogalmazott, a rugalmasság, gyorsaság, digitalizáltság új fokának elérése érdekében az SAP a partnercégeivel közösen az “üzleti transzformációt mint szolgáltatást” (“Business Transformation as a Service”) fogja kínálni, de a magas induló költségek nélkül.
A RISE with SAP mentén a vállalatok – legyenek jelenleg a digitalizáltság bármely szintjén – egy előfizetéses rendszerben tudnak majd végighaladni az Intelligens Vállalat víziójának eléréséig, egy szerződésben megegyezve a szolgáltatási szintről, a működtetésről, a támogatásról, és a kapcsolódó infrastrukturális igényekről. Ebben a gyakorlatilag egyablakos rendszerben a felhőbe való migráció előkészítésétől az üzleti folyamatok korszerűsítésén át a további digitalis transzformációig minden igényre megoldást kapnak a vállalatok. Ezzel a holisztikus megközelítéssel egy egyszerű technikai migráció helyett a folyamatos átalakulás lehetőségét kínálja az SAP.
Az SAP kiterjedt partner-ökoszisztémájával együttműködve az alábbiak mentén fogja támogatni a vállalatokat az üzleti átalakulásban:
Üzleti folyamatok újratervezése
- 25 iparág, 400 ezer ügyfél: az SAP kiemelkedő szakértelme az üzleti folyamatok átalakítása terén ezekre az ügyéltapasztalatokra támaszkodik. Az SAP ügyfelei összemérhetik saját eredményeiket ágazati mutatókkal, és iránymutatást nyerhetnek a szükséges új fejlesztésekhez. Ez az üzleti intelligencia a folyamatokba is beültethető, robotizált folyamatautomatizálást és más, mesterséges intelligenciát tartalmazó elemeknek köszönhetően.
Technikai átállás képessége
- Az SAP ökoszisztéma és a partneri hálózat révén nagyon gyorsan levezényelhető a felhőbe való költözés, standard és moduláris megoldások egész sorával.
- Ezt az SAP akár saját adatközpontjában, akár más ismert hyperscaler felhőszolgáltató rendszerében képes lebonyolítani, röghözkötöttség nélkül.
Intelligens vállalkozás felépítése
- A Business Technology Platform révén egy közös fogalmi környezetben kezelhetőek mindazon szoftverek és kiegészítő alkalmazások, melyeket az üzleti transzformáció során bevezet a vállalat. Ezekkel értékes üzleti információk nyerhetők, akár valós időben, az egyre elterjedtebb, kódolást nem, vagy alig igénylő kiegészítők bevonásával. További előnye, hogy rugalmasan fejleszthető és könnyen integrálható harmadik fél megoldásaival, vagy akár összeköthető helyi, felhőalapú, esetleg SAP-környezeten kívüli rendszerekkel a 2200 API révén.
- Az SAP egyúttal üzleti kapcsolatokat is teremt: közösségi hálózatában beszállítók, vevők megtalálásához biztosít hozzáférést világszerte.
- Nem utolsósorban, az SAP S/4HANA Cloudban a nagyvállalatok az egyedülállóan komplex ületi folyamataik fejlesztéséhez nyernek támogatást mesterséges intelligencia és szoftverautomatizáció révén.
Éppen a közép- és nagyvállalati üzleti környezetben erősítheti az SAP versenyelőnyét a konferencián bejelentett akvizíció is. Az SAP megállapodott a berlini székhelyű, kétezer szervezet egymillió ügyfelét kiszolgáló Signavio GmbH-val, annak megvásárlásáról. A versenyhivatali jóváhagyás esetén 2021 második negyedévében lezajló akvizíció révén az SAP ügyfelei még gyorsabban alakíthatják át üzleti folyamataikat az egész vállalatukra kiterjedően, ami az újonnan bejelentett RISE with SAP koncepciónak egyébként is az egyik legfontosabb sarokpontja. A Signavio az üzleti folyamatok tervezésének és menedzsmentjének egyik legkorszerűbb megoldását kínálja, a Business Transformation Suite elsősorban a közép- és nagyvállalati környezetben vívott ki az elmúlt években megbecsülést azzal, hogy segítségével nagyszabású folyamat átalakításokat lehet páratlanul gyorsan és kötegelve lebonyolítani, ráadásul mindezt felhőalapon.
Az esemény felvételei itt megtekinthetőek.
Kapcsolódó cikkek
- Elindult az SAP Növekedési Programja
- Elsőként büszkélkedhet éles SAP S/4HANA Retail rendszerbevezetéssel a Praktiker
- Hogy fejlődtek a KKV-k a vállalatirányítási szoftverek bevezetésében?
- Az SAP szerint a pandémia felpörgeti az egészségügy digitalizációját is
- SAP Customer Data Platform a tökéletes vásárlói élmény létrehozásához
- A digitális felkészültség lehet a vállalatok igazi vakcinája a pandémia ellen
- SAP-ügyfelek podcast-interjúi a karanténidőszakról
- Stratégiai együttműködést köt a MOL és az SAP
- „Mindent is” automatizálnának az SAP legújabb, házon belül indított startupjai
- A Fujitsu új szolgáltatásokat vezet be a hibrid IT környezet optimalizálásához
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.