Egyre több e-autót használnak a magyarok
Az egyik legmodernebb és leginnovatívabb elektromos autó, a Volkswagen ID.3 is bekerült az E.ON Hungária Csoport e-flottájába, jelentette be közös sajtótájékoztatón az energiavállalat, a Porsche Hungaria és Mercarius Flottakezelő. Az e-mobilitásban aktív vállalatok vezetői arra számítanak, hogy az elektromos autók térnyerése az idén is folytatódik.
Miközben a koronavírus-járvány hatására az újautó-eladások száma 2020-ban drasztikusan csökkent Európában, az elektromos autók piacán dinamikus volt a növekedés, és ez a tendencia várhatóan az idén is megmarad. 2020 év végére Magyarországon a zöldrendszámos autók közül a tisztán elektromos autók száma meghaladta a 12 és fél ezret, január végére pedig már a 13 ezret is. Az állami támogatásoknak, az autógyártók látványosan bővülő modellkínálatának, a fejlődő infrastruktúrának és technológiának köszönhetően pedig az új, tisztán elektromos autók értékesítése várhatóan az idén is dinamikusan emelkedik majd.
Az E.ON Hungária Csoport 2017 óta kínál vállalkozások és önkormányzatok számára E-flotta szolgáltatást havidíjas konstrukcióban, mely amellett, hogy kiszámítható költséget jelent, kényelmes és rugalmas megoldás, hiszen a járművek beszerzésétől és üzemeltetésétől kezdve, a téli-nyári gumicseréken, időszakos szervizeken és a kedvező casco- és kötelező felelősségbiztosításokon át minden költséget magában foglal, rengeteg időt és energiát spórolva ezzel az ügyfeleknek. Vállalkozások esetén ráadásul az ÁFA-tartalom akár 100%-ban visszaigényelhető.
Az energiacég flottájában már 19 típusú tisztán elektromos autó közül lehet választani, a kisméretű, városon belüli közlekedésre tervezett autóktól kezdve a haszongépjárművekig. Az energiacég kínálatában ezentúl az egyik legmodernebb és leginnovatívabb elektromos autó, a Volkswagen ID.3 is elérhető. Az ID.3 nagy teljesítményével, formabontó dizájnnal és akár 426 km hatótávolságával új szintre emelte az elektromos autózás élményét.
Az E.ON E-flottájában lévő autók az elmúlt években csaknem 3 millió kilométert tettek meg és ezzel 273 tonnával csökkentették a levegőbe jutó szén-dioxid mennyiségét.
„Az elektromos autózás önmagában is élmény. Egy életérzés, amiben benne van a felelősen, a holnapra is gondolva hozott döntés öröme, a tudat, hogy itt és most, már a jövő útját járjuk. A napi csendes és kipufogógáz-mentes autózások, mindaz, amit az e-autózás hozott számunkra. De miért ne lehetne benne ugyanaz a felfokozott érzés is, ami az első autómobilok megjelenése óta izgalomba hozza a közönséget: az új modellek közötti választás lehetősége? A zöld, fenntartható jövő felé vezető út tisztán látható előttünk, E.ON E-flotta partnereink dolga mindössze annyi, hogy eldöntik, melyik villanyautóval gurulnak végig rajta” – mondta Jamniczky Zsolt, az E.ON Hungária Csoport igazgatóságának tagja.
Az E.ON januárban még egy hatalmas lépést tett a fenntartható jövő biztosításáért, nyilvános e-töltőin ezentúl zöld árammal tölthetik fel a járműveiket az e-autósok. Már meglévő és új e-flotta ügyfeleinek pedig egy éven keresztül 15 százalékos kedvezményt ad a mindenkori töltési tarifából az energiavállalat.
A 100 százalékban magyar tulajdonú Mercarius Flottakezelő Kft. még a koronavírussal sújtott 2020-as évben is 80-ról 120 főre növelte dolgozói, 5 ezerről pedig 9 ezerre az általa kezelt autók számát. A cég sikeres együttműködésre tekinthet vissza az E.ON-nal, amelynek egy újabb fejezete nyílik a flottabővítéssel.
„Örömmel tölt el, hogy részesei lehetünk ennek a kooperációnak, hiszen mindannyiunk közös célja egy élhetőbb, tisztább, zöldebb jövő megteremtése. Flottakezelőként és a fenntartható közlekedés elkötelezett támogatójaként az e-mobilitás biztosításával tudjuk a legtöbbet tenni ezért a nemes célért” – mondta Rónai-Horst László, a Mercarius Flottakezelő Kft. ügyvezető igazgatója.
A Porsche Hungaria 1990 óta forgalmazza Magyarországon a Volkswagen gépjárműveket és a cég élen jár az elektromos autók magyarországi importálásában is.
„Büszkék vagyunk rá, hogy importőrként aktív részesei vagyunk ennek az együttműködésnek. Cégünk mindig is úttörő szerepet töltött be a magyar autópiacon és az e-mobilitásban is erre a szerepre törekszünk. 2020-ban a Volkswagen márka elektromos autóiból helyeztek a legtöbbet forgalomba a hazai piacon, szám szerint 547 gépkocsit” – mondta Németh Balázs, a Porsche Hungaria Kft. ügyvezető igazgatója.
Az E.ON ügyfelei országszerte több mint 200 töltőponton használhatják a cég kedvezményes áron elérhető e-töltőit, amelyek a drivE.ON alkalmazással kereshetők, az alkalmazásban kényelmesen fizethetnek a töltésért és akár a foglalt töltőket használó másik autósnak is üzenetet küldhetnek a chat funkció segítségével, hogy meddig lesz még az adott töltőponton. A kulcsrakész, egyéni elszámolást és stabil szolgáltatást kínáló társasházi e-töltők révén pedig az elektromos autók töltése akár otthon, akár munkahelyen a mindennapok részévé válhat.
Kapcsolódó cikkek
- A Leadec Kft. támogatja az Audi Hungaria Zrt. fenntarthatósági céljait
- A fényviszonyokhoz alkalmazkodik a közvilágítás Szombathelyen
- Villanyautókkal elérhető lenne az uniós klímacél
- Hamilton és Rosberg újra rajthoz áll, ezúttal a világ legextrémebb versenyén
- Felvirágozhat az elektromos buszok magyarországi gyártása
- Az elektromosautó-töltők legfontosabb tulajdonságai
- Kimaradtak a digitális oktatásból, de leküzdötték a hátrányt
- Az ABB technológiája tovább segíti az ABB FIA Formula-E világbajnokságot
- Már a századik e-töltőt is átadta az ALDI
- Tervezhető töltés és rugalmas fizetés
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.