Idén először ismerik el a zöld vállalatirányítást
A zöld szempontok szerint történő vállalatirányítási megoldásokat ismeri el az IFUA Green Controlling Díj, amelynek pályázatát német mintára az idén először hirdeti meg Magyarországon az IFUA Horváth & Partners.
Németországban már 10 éves a Green Controlling Díj, amelyet a magyar származású Horváth Péter professzor, a stuttgarti központú Horváth & Partners vezetési tanácsadó cég alapítója hozott létre, és a Nemzetközi Controller Szövetséggel (ICV) együttműködve ítél oda. Ebben fontos szempont, hogy az adott projektnek mekkora jelentősége van a vállalat számára, s mennyire vonták be a munkába a controllereket. Megfelelő irányítással lehet ugyanis elérni, hogy egy-egy zöld projekt ne csak a fenntarthatóságot, de egyben a gazdaságosságot, a jobb üzleti működést is szolgálja.
A magyarországi IFUA Green Controlling Díj is a környezeti fenntarthatósági törekvések üzleti irányítási, controlling megoldásait díjazza. „Ezzel szeretnénk inspirálni a hazai vállalatokat és vezetőiket arra, hogy zöld szempontok mentén gondolják át a vállalatirányítási koncepciójukat” – mondta Huba Eörs, az IFUA Horváth & Partners ügyvezető partnere.
Pályázni egy maximum 10 oldalas összefoglalóval lehet, amely bemutatja a megoldandó problémát, a megoldás koncepcióját, a megvalósítás lépéseit, a controlling szerepét a munkában, az eredményeket és a további terveket. A pályázat beadási határideje április 23., a díjat május 27-én, a 33. Budapesti Menedzsment és Controlling Fórumon adják át. További részletek az IFUA Horváth & Partners honlapján!
Kapcsolódó cikkek
- Sokkal több nőt tudna alkalmazni a magyar infokommunikációs piac
- A járvány utáni világban kéz a kézben jár a környezetvédelem és a költséghatékonyság
- A Fujitsu különleges módon támogatja az ENSZ fenntartható fejlődési céljait
- A Leadec Kft. támogatja az Audi Hungaria Zrt. fenntarthatósági céljait
- Az ötven feletti informatikusok segíthetnek enyhíteni a munkaerőhiányt
- Búcsút inthetünk az egyszer használatos műanyagoknak
- Samsung 2021-es tévékkel a környezetbarát jövőért
- Villanyautókkal elérhető lenne az uniós klímacél
- 6 százalékkal csökkent a Microsoft szén-dioxid-kibocsátása egyetlen év alatt
- Egy fenntarthatóbb digitális világ segíthet elkerülni a mostanihoz hasonló kríziseket
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.