Digitális megoldások az oltási folyamat felgyorsítására
Rendkívül aktuális kihívás elé állította a Janssen és a Dél-pesti Centrumkórház oltópontja a nemrégiben megrendezett Hack&Heal Programozói Verseny részvevőit: a csapatoknak a 48 órás megmérettetésen olyan digitális megoldást kellett kidolgozniuk, amely a koronavírus elleni oltási folyamatot gyorsíthatja fel úgy, hogy papírmentesebbé teszi a folyamatot és csökkenti az orvosok adminisztrációs terheit.
A felsőoktatásban tanuló diákok és fiatal fejlesztők részvételével rendezték meg az online Hack&Heal Programozói Versenyt. A megmérettetésre vállalkozó csapatok a vállalati partnerek által felvetett, az egészségügy különböző területeinek fejlesztésére vonatkozó három kihívásra keresték a hatékony megoldásokat. A Janssen és a Dél-pesti Centrumkórház által megfogalmazott „Koronavírus vakcináció felgyorsítása” kihívásra öt csapat adott be projekttervet.
A probléma felvetés lényege az oltási folyamat minél hatékonyabb és gyorsabb megvalósításának támogatása volt. „A tömeges oltás megoldása rendkívül sürgető probléma. A pandémia megállításának jelenlegi, egyetlen eszköze a nyájimmunitás elérése világszerte. A világ egyik vezető gyógyszeripari vállalataként kötelességünknek érezzük, hogy a vakcinafejlesztésen túl is mindent megtegyünk, ami segítheti az egészségügyi dolgozók emberfeletti munkáját” – mondta el a versenyfeladat kapcsán Siminszky Zita, a Johnson & Johnson vállalatcsoporthoz tartozó Janssen gyógyszeripari vállalat orvos igazgatója.
A verseny alatt a Dél-pesti Centrumkórház munkatársai folyamatos mentorációval támogatták a csapatok munkáját, és megosztottak minden tudást és tapasztalatot, amit eddig az oltási folyamat során - a regisztrációtól kezdve, a betegek beoltásán keresztül egészen az utánkövetés szakaszáig – összegyűjtöttek. A mentorok segítettek a csapatoknak beazonosítani azon pontokat, ahol a munka innovatív, digitális megoldásokkal sokkal gördülékenyebbé tehető.
„Azt hiszem minden mentortársam nevében mondhatom, hogy hihetetlen élmény és motivációs forrás volt együtt dolgozni a fiatalokkal. Nagyon nagy volt az érdeklődés a mentorbeszélgetések iránt, voltak olyan csapatok, akik többször is visszatértek és rendkívüli munkát fektettek a feladat megértésébe. A legnagyobb kihívás a versenyzők számára az volt, hogy ezt a komplex problémakört olyan kezelhető részekre bontsák, melyek alapján el tudják dönteni, hogy mi a fontos, mire érdemes fókuszálni a rendelkezésükre álló rövid idő alatt. A beszélgetések nagyon inspirálóak voltak a mentorok számára is, a kapott információkat pedig a csapatok kiválóan beépítették a bemutatójukba, melynek eredményeként valóban olyan megoldások születtek, melyek jelenleg hatékonyan tudnák segíteni az oltópont munkáját” – mondta el Dr. Benke Péter mentor, a Dél-pesti Centrumkórház főorvosa.
A kihívásra megoldásként leadott öt projektterv közül három is elismerésben részesült: a zsűri véleménye alapján kiválasztott kategóriagyőztes mellett ebben a kategóriában induló csapat nyerte a közönségszavazás első, illetve harmadik helyezését is.
„A közönségszavazáson elért sikerek is alátámasztják, hogy a beérkezett projekttervek mindegyike nagyon magas színvonalat képviselt, így a zsűrinek rendkívül nehéz dolga volt. A döntésnél a kidolgozottság mellett azt vettük figyelembe, hogy a felvázolt megoldásban a versenyzőknek mennyire sikerült a valós gyakorlatba is hatékonyan átültethető koncepciót kidolgozniuk” – tette hozzá Dr. Szlávik János a Dél-pesti Centrumkórház infektológus főorvosa.
A kategórianyertes a PatiON csapat applikációja lett, amely 1500 eurós támogatásban részesült a Janssen felajánlásának köszönhetően. „Az általunk kifejlesztett digitális megoldás segítségével az emberek már az oltás előtt tájékozódhatnak a teljes folyamatról, kórtörténetük pedig egy beépített kérdőív segítségével azonnal digitalizálható, minimalizálva a papír alapú adategyeztetést. Az alkalmazással nemcsak az egészségügyi dolgozók adminisztrációs terhei csökkennek, hanem az adatveszteség és az adathiba is redukálható. Az összegyűjtött adatok alapján hosszú távon a teljes folyamat optimalizálható, amely jobb kapacitás-kihasználtságot és nagyobb hatékonyságot eredményez” – mutatta be projektjüket a csapat vezetője Frey Balázs.
A legtöbb közönségszavazatot a finn Vacci csapata kapta, akik anonim mellékhatásjelentő applikációt fejlesztettek ki. A közönségszavazatok harmadik helyezettje egy győri középiskolás csapat lett, akik az oltásra jelentkezőket, a háziorvost, illetve az oltóközpontot összekötő alkalmazást dolgoztak ki. A megoldás nem csak az oltási folyamatot támogatja digitális eszközökkel, hanem az oltás után jelentkező mellékhatások követésére is lehetőséget nyújt a háziorvos és a páciens között.
A versenyt követően a résztvevők által leadott projekttervek megvalósítására is biztosítanak lehetőséget, a Janssen és a Dél-pesti Centrumkórház oltópontja - a nyertes csapat által kidolgozott tervben rejlő potenciál láttán már a megoldás mielőbbi gyakorlatba történő átültetésének lehetőségeit vizsgálja.
Kapcsolódó cikkek
- Ingyenes segélyvonal egészségügyi dolgozóknak
- Robot segíti a térdprotézis beépítését
- HoloLens fogja a sebész kezét műtét közben
- A Neumann Labs PCR vizsgálatával kimutathatóak a koronavírus különböző variánsai
- Applikációval segítik az egészségügyi dolgozókat
- Az EIT Health Wild Card programja idén is várja a startupok jelentkezését
- Algoritmus mondja meg, hol van jó helyen az orvos
- Öt egészségügyi fejlesztés, amelyre érdemes figyelni 2021-ben
- Így kaphatunk azonnal orvosi és pszichológiai segítséget
- A jövő egészségügye
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.