Médiatanács: eredménytelen a Budapest 92,9 MHz frekvenciára kiírt pályázat
Nyertes nélkül zárta le a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság Médiatanácsa szerdán a Budapest 92,9 MHz rádiós frekvencia pályázati eljárását, miután az eljárásban egyetlenként bennmaradt pályázó, a Klubrádió Zrt. ajánlata is érvénytelennek bizonyult. A döntés ellen a pályázó tizenöt napon belül jogorvoslattal élhet.
A testület e heti ülésén döntött arról is: idén újra meghirdeti a helyi és körzeti rádiók műsorkészítését támogató pályázatot, ezúttal 360 millió forintos keretösszeggel, amellyel két év után ismét lehet pályázni rádió- és hangjátékokkal. A sikeres frekvenciatervezés és szerződéskötés után a Lánczos Kornél Gimnázium tovább üzemeltetheti kisközösségi rádióját Székesfehérváron.
A Médiatanács megvizsgálta a Klubrádió pályázati ajánlatát, és megállapította, hogy az több szempontból sem felel meg a pályázati előírásoknak.
A pályázati kiírás alapján vizsgálni kellett a pályázó gazdasági megfelelőségét. A nyilvános cégadatok vizsgálata alapján megállapítható, hogy a Klubrádió több éven át tartó törvénysértő gazdálkodása miatt a hatályos cégjogi szabályok értelmében bármikor kényszertörlési eljárás indítható ellene. A hazai és európai médiaszolgáltatási pályáztatási gyakorlat alapvető és általános elvei szerint a korlátosan rendelkezésre álló rádiós frekvencia működtetésére egy bizonytalan és törvénysértő gazdasági helyzetben lévő vállalkozás nem megfelelő.
Megállapította a Médiatanács azt is, hogy a pályázat lényegi műsortervi hibákat tartalmaz. A benyújtott műsorterv nem felelt meg a rádiózás alapvető követelményeinek, ellentmondásokat tartalmazott, melyek az eddigi bírósági döntések alapján nem mérlegelhető, objektív hibák, így egyetlen pályázat esetében sem fogadhatók el. A hazai következetes bírósági joggyakorlat, a médiatörvényben megfogalmazottak és az egyenlő elbánás kötelező elvei alapján a Médiatanács nem tekinthetett el a pályázati anyagban ejtett hibák megállapításától.
A fentiek alapján a Médiatanács nem látta biztosítottnak a közösségi célra kiadott frekvencia jogszerű és hatékony hasznosulását, ezért megállapította a pályázati ajánlat érvénytelenségét és a pályázati eljárás eredménytelenségét. A Klubrádió a döntés ellen tizenöt napon belül jogorvoslati kérelemmel élhet.
Újból pályázhatnak műsorkészítési támogatásra a helyi és körzeti rádiók
Idén is meghirdeti a Médiatanács a helyi és körzeti rádióknak szóló pályázatát rendszeresen jelentkező hírműsorok, közérdekű szolgáltató- és tematikus magazinműsorok készítésére, amelyre a magyarországi és a határon túli szolgáltatók is pályázhatnak. A médiaszolgáltatási jogosultsággal rendelkezőnek lehetősége lesz arra, hogy a hetente azonos időpontban jelentkező tematikus állandó műsorát rádió- és hangjátékokkal helyettesítse, így a Magyar Média Mecenatúra program 2019-es megszűnése óta ismét támogatáshoz juthatnak az ilyen alkotások. A 360 millió forintos keretösszegű felhívásra négy alkalommal lehet jelentkezni, a keretösszeg pedig 60 millió forinttal nőtt 2020-hoz képest. Az első fordulóra a jelentkezési határidő április 8-a. Az igényelhető maximális támogatás hírműsoroknál tízezer, a másik két műsortípusnál ötvenezer forint adásonként – a tematikus magazinműsor készítésére elnyert összeg egy része fordítható rádió- és hangjátékokra.
Huszonnégy televíziós műsort támogat a Médiatanács
Nyerteseket hirdetett a Médiatanács a helyi és körzeti televízióknak szóló támogatási programjában a hírműsorok, közéleti és kulturális magazinműsorok készítését támogató pályázat negyedik fordulójában. Huszonnégy pályázó összesen 127,35 millió forint támogatást kap. A szegedi TiszapART televízió, a mohácsi Csele TV, a Magyar Telekom által bejelentett településeken látható Globo Televízió, a Putnok Városi Televízió, a KisDuna TV Dunaharaszti, a sárvári Trió TV Dunántúl és a budapesti XV-TV közéleti magazinok készítésére fordíthatja az elnyert összeget. Hírműsorokat a baranyai Pannon Televízió, a TV Szentendre, a Győr+ Televízió, a Zalaegerszegi Televízió, a Szolnok Tv, a Somogy TV, a Tatai Televízió, a Bajai Televízió és a Fehérvár Televízió gyárthat. Kulturális magazinműsorokat készíthet a Veszprém TV, a Miskolc Televízió, a Mezőtúri Városi Televízió, a Tolnatáj Televízió, a szombathelyi Televíziós műsorszolgáltatás, az Ózdi Városi Televízió, a Csabacsűdi Körös Televízió és a Makó Városi TV.
Vidéki rádiós pályázatok felhívástervezeteit fogadta el a grémium
A Székesfehérvár telephelyű kisközösségi rádiós frekvencia elvi használatára kiírt pályázat nyertese a testület döntése alapján az egyedüli pályázó, jelenleg is itt rádiózó Lánczos Kornél Gimnázium. A grémium e heti ülésén eredménytelennek nyilvánította a Pápa 95,7 MHz helyi frekvencia kereskedelmi használatára kiírt rádiós eljárást, ugyanis az egyedüli pályázó ajánlata a műsortervben szereplő ellentmondások miatt tartalmilag érvénytelen. Elfogadta a tanács és pénteken teszi közzé honlapján a Szentes 104,3 MHz, a Keszthely 92,2 MHz és a Mosonmagyaróvár 90,9 MHz helyi frekvenciák pályázati felhívásainak tervezetét közösségi jellegű használatra, valamint a Berettyóújfalu telephely kisközösségi jelleggel kiírt felhívási tervezetét.
Az NMHH közbenjárására rótt ki bírságot a cseh társhatóság
A cseh társhatóság, az RRTV a Médiatanács által továbbított bejelentés alapján indított eljárásban 500 ezer cseh korona – azaz körülbelül 7 millió forint összegű – bírságot rótt ki rossz korhatár-besorolás miatt a joghatósága alá tartozó, Magyarországon sugárzó Film Mánia szolgáltatójára. Az RRTV megállapította, hogy a csatorna megsértette a kiskorúak védelmére vonatkozó cseh jogszabályokat, mivel a tavaly júniusban közzétett, A préda című, erőszakos jeleneteket tartalmazó film veszélyeztette a gyermekek szellemi fejlődését, bennük nyugtalanságot, félelmet, tartós szorongást okozhatott.
Kapcsolódó cikkek
- Már bátrabban jelentek meg szponzorüzenetek a tévéműsorokban a második hullám alatt
- Folytatódik a Budapest 92,9 MHz frekvencia pályázati eljárása
- Közel 220 millió forint harmincegy tévének és rádiónak
- Két vidéki nagyváros médiapiacát vizsgáló tanulmányt fogadott el a Médiatanács
- Bíróságon támadták meg a Médiatanács Budapest 92,9 MHz-es frekvenciapályázatát
- Négy vidéki frekvenciapályázaton hirdetett nyerteseket a Médiatanács
- Újabb szakaszához ért a Budapest 92,9 MHz frekvencia pályázati eljárása
- Hamarosan több mint 560 filmet lehet megnézni a Mecenatúra Mozival
- Médiatanács: Összesen 440 millió forintot kaphatnak a televíziók és rádiók működési költségeikre
- Médiatanács: Jövőre 1,44 milliárd forintot nyerhetnek el a médiaszolgáltatók különböző támogatásokra
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A Sony bejelenti második generációs zászlóshajóját, az Alpha 1 II fényképezőgépet
A Sony bemutatja a második generációs Alpha 1 II zászlóshajóját, egy új full frame, tükör nélküli, cserélhető objektíves fényképezőgépet, amelyet a Sony legmodernebb AI feldolgozóegységével működik. A fényképezőgép körülbelül 50.1 megapixel (MP) effektív felbontású érzékelővel rendelkezik, akár 30 fps sebességgel, AF/AE-követéssel képes elsötétedésmentes sorozatfelvételt készíteni, torzításmentes zárral van ellátva, és továbbfejlesztette a képtisztaságot a közép- és magastónusok érzékenységénél.
Az új Sony objektív nagy felbontást, gyönyörű bokeh-t és fejlett autofókuszt kínál
A Sony bejelentésével új utat tör: az FE 28-70mm F2 GM prémium E-bajonettes objektív a teljes zoomtartományban nagy, F2-es rekesznyílással büszkélkedhet, így gyönyörű bokeh-t, nagy felbontást és egyedülálló autofókuszt biztosít állóképekhez és videófelvételekhez, nem beszélve a prímobjektívek minőségével vetekedő élességről és kontrasztról.
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.