Mit hozott egy év vírushelyzet a vállalkozások működésében?

forrás: Prím Online, 2021. március 14. 10:12

A hazai vállalkozások egy éve szembesültek azzal, hogy eddigi offline folyamataikat egyik napról a másikra digitális eszközökkel kell megreformálniuk. A Telenor jelentős tapasztalattal indult ezen a téren, de a sikeres működés fenntartásához így is számos új online megoldás bevezetésére, közös gondolkodásra és a vállalkozások hatékony támogatására volt szükség. Digitális szerződés, több mobilnet és kollaborációs eszközök – ezek szerepelnek a digitális átállás toplistáján.

A digitalizáció minden iparágat és a legtöbb üzleti folyamatot eléri, és képes hatékonyabbá tenni azt. Kérdés, hogy ez mikor és milyen formában – a jelenlegi technológiákra alapozva vagy az új, ma még kísérleti megoldások érkezésével – történik meg. Egy éve jelentették be Magyarországon a koronavírus megfékezését célzó kijárási korlátozásokat, aminek hatására minden cégnek reagálnia kellett a működést jelentősen befolyásoló váratlan helyzetre.

 

A Telenor hálózatán tapasztalható, 30% fölötti mobilinternet forgalomnövekedés mellett a vállalati ügyfeleket kiszolgáló terület az otthoni munkavégzéshez fontos asztali mobilnet és az online kollaborációs eszközök iránti igényben is jelentős növekedést tapasztalt, valamint diadalútjára indult az elektronikus szerződés és aláírás. Az elektronikus szerződés COVID-biztos, gyors és hatékony, költségkímélő, környezetbarát, kiválóan kereshető és rendszerezhető dokumentációt tesz lehetővé. A megoldás nem új – több mint húsz éve elérhető –, ám egy világjárványra volt szükség, hogy a vállalkozások működésében valódi, napi gyakorlattá váljon. A koronavírus elmúlt évében a Telenor üzleti ügyfeleivel digitális szerződésre állt át, mára a szerződések több mint 80%-át így írják alá, már csak egyedi kérésre alkalmaznak papíralapú szerződést. Ennek köszönhetően a vírusbiztonság és az üzleti hatékonyság mellett a szolgáltató partnereivel közösen összesen több mint öt tonna – egy kisebb erdőnyi – papír felhasználását spórolta meg.

 

A digitális szerződés hivatalos használatát több mint húsz éve engedélyezte a magyar törvényhozás a hazai vállalkozások számára, és ezalatt a technológiában legfőképpen csak kényelmi-funkcionális fejlesztések történtek. A valódi áttörést a koronavírushoz kapcsolható 2020-as kijárási korlátozások bevezetése jelentette. A Telenor is ekkor döntött arról, hogy partnereivel ilyen módon jegyzi a hivatalos dokumentumokat.

 

 

„A digitális átalakulás előnyeit első kézből látjuk, és üzleti ügyfeleinknél is szorgalmazzuk, hogy használják ki a számukra különösebb befektetés nélkül elérhető előnyöket. A digitális szerződéskötést kollégáink és partnereink védelmében tettük általánossá az ügyintézésben, és biztos, hogy ez a megoldás velünk marad a COVID utáni időkben is.” – mondta Fülöp Gábor, a Telenor Magyarország üzleti értékesítési és marketing igazgatója.

 

A toplistán még: azonnal igénybe vehető mobilnet-szolgáltatások és online kollaboráció

A koronavírus okozta munkakultúra-változás hatására az elmúlt évben – különösen a kezdeti időszakban – megnövekedett a forgalom a mobilinternet-hálózaton, a cégek és vállalkozások részéről a korábbinál nagyobb érdeklődés jelentkezett az otthoni szélessávú mobilinternet-hozzáférés iránt (mobil-wifi megoldások), és a körülmények elősegítették az online kollaborációs eszközök – mint a Microsoft O365 – korábbinál jóval dinamikusabb terjedését is.

 

„Az első jelentős korlátozások bevezetésekor sejteni lehetett, hogy a cégeknél megjelenő új online megoldások hosszú távon is velük maradnak. Tapasztaltuk, hogy a digitálisan felkészültebb vállalkozások hatékonyabban tudtak reagálni a válság hatásaira. A most életbelépett korlátozások idején a digitális munkakultúrát a tavalyinál már jóval több vállalkozás képes rutinszerűen alkalmazni, ami nem csak a túlélésben, de a normalizálódó helyzetre való visszatérésben is a segítségükre lesz.” – tette hozzá Fülöp Gábor. 

Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI

OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat

Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében.  Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.

2024. november 21. 16:35

Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup

Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.

2024. november 21. 14:56

Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket

A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.

2024. november 21. 11:39

A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell

Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.

2024. november 21. 10:12

Térképen is kereshető kultúrprogramokat kínál a megújult Port

Letisztultabb dizájnnal, modern keresési funkciókkal jelentkezik Magyarország legismertebb kulturális programmagazinja, a Port.  A közel 30 éves múlttal büszkélkedő site ettől a héttől még inkább felhasználóbarát formában köszönti olvasóit. A megújítás során figyelembe vették a kultúra iránt érdeklődők igényeit.

2024. november 20. 19:56

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Huszadik alkalommal adták át a Hégető Honorka-díjakat

2024. november 21. 16:58

Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

2024. november 19. 09:54

Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 14. 16:36

A virtuális valóság az egészségügyet is forradalmasíthatja

2024. november 12. 18:01