Ezek voltak a home office évének slágertermékei
Sokan vettek laptopot és tabletet a járvány miatt home office-ba, távoktatásba kényszerült magyar családok közül az Extreme Digitalnál, de a pandémia egy évének három legnépszerűbb otthon dolgozós terméke a headset, a forgószék és a wifi-router az eladási számok alapján.
Azt, hogy milyen sokan váltottak a járvány nyomán távmunkára, a legjobban a mikrofonos fejhallgatók eladásának alakulása szemlélteti: 2020. márciusa és 2021. márciusa között csaknem háromszor több headsetet rendeltek az Extreme Digitalnál, mint egy évvel korábban. Egy átlagos vásárló bruttó 5 ezer forintot költött egy mikrofonos fülesre.
A második legnépszerűbb termék a forgószék volt, amelyekből 154 százalékkal több fogyott a járvány alatt, ezek közül is leginkább a gamer székek voltak kelendőek. Az átlagos vásárló 50 ezer forintot szánt egy forgószékre, a második legnépszerűbb modell azonban a közel 100 ezer forintos Natec Genesis Nitr500-as gamer szék volt.. A harmadik legnépszerűbb otthon dolgozós kategóriát a wifi routerek és egyéb hálózati eszközök jelentik, ezek eladásai csaknem megduplázódtak. Egy tipikus vásárló 14 ezer forintos eszközt választott, és főként a TP-Link, illetve az Asus hálózati eszközét rendelte meg.
Kényelmesebbé tenni az otthoni munkát
Minden bizonnyal sokan találták kényelmetlennek az egész napos laptop melletti munkát, mivel a járvány első 12 hónapja alatt nagyjából másfélszer annyi billentyűzet és egér fogyott, mint egy évvel korábban. Egy kézreálló egérre 5 ezer forintot, egy kényelmes gépelést nyújtó billentyűzetre pedig közel 9 ezer forintot áldoztak a vásárlók, mindkét esetben a Logitech és a Genius termékei voltak a legnépszerűbbek.
Egy nagy képernyő is sokkal könnyebbé teszi a munkát, nem véletlen, hogy a járvány kezdete óta minden hónapban legalább másfélszer annyi monitort vásárolnak az Extreme Digitalnál mint a pandémia előtt. A legnépszerűbb típus a 24 colos full-HD monitor, de a gyors képfrissítést támogató gamer monitorok is jól fogytak, egy tipikus vásárló 48 ezer forintot költött ezekre.
Távoktatáshoz kellett az új laptop és tablet
A pandémia kezdete óta harmadával vásároltak több laptopot az Extreme Digitalnál az azt megelőző évhez képest. Egy tipikus vásárló 218 ezer forintot költött új noteszgépre, a legnépszerűbb márkák a Lenovo, az Asus és a HP voltak. Az eladási szám lehetett volna jóval magasabb is, ha a járvány elején világszerte nem akadozott volna az ellátás. Az asztali PC-k jóval kevésbé voltak népszerűek a járvány alatt, gyakorlatilag ugyanannyit vásároltak belőlük, mint a pandémia előtti évben.
A táblagépek eladásai a pandémia évében a megelőző év másfélszeresére emelkedtek, egy átlagos vásárló 73 ezer forintot hagyott a pénztárnál tabletekért, amelyek többsége a Huawei, a Samsung és a Lenovo androidos modelljei közül került ki.
Kapcsolódó cikkek
- A harmadik hullám visszavetette a gyors talpraállási reményeket
- A többség a járvány után is otthonról dolgozna
- Már online eladónál is lehet személyesen vásárolni az Extreme Digital szaküzletében
- A digitális munkahely újraindítása
- A járvány megmutatta: a rugalmas munkaidő és az emberi kapcsolatok a legfontosabbak
- Karanténszokásokból új életforma
- Évet értékelt az Extreme Digital
- Megvédhetőek-e az otthonról kezelt céges adatok?
- Taskfit: ingyenesen letölthető munkaidő elszámolás
- Durván felpörög a vállalati digitalizáció 2021-ben
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.