A Xiaomi belép az elektromos járművek piacára
A Xiaomi Corporation bejelentette okos elektromos jármű iparágának elindítását a hongkongi tőzsdén (HKEX). Lei Jun, a Xiaomi alapítója, elnöke és vezérigazgatója a bejelentés alkalmával elmondta, hogy az üzletág egy 100%-ban a Xiaomi tulajdonában lévő, másfél milliárd amerikai dollár befektetésével indított leányvállalat égisze alatt fog működni. A következő 10 év során a Xiaomi nagyjából további 10 milliárd amerikai dollár befektetését tervezi. Lei Jun lesz az okos elektromos járművek üzletág vezérigazgatója is.
„A döntést a Xiaomi partnereivel folytatott számos egyeztetést követően hoztuk meg, amire egy teljesen új terület felfedezéseként tekintünk” – nyilatkozta Lei Jun. Mint mondta, figyelemmel kísérte a Xiaomi vezetői gárdáját a döntéshozatal során, az elektromos járművek piacát vizsgáló, szigorú és minden részletre kiterjedő kutatásaikat az elmúlt 75 nap során, a 85 megbeszélés több mint 200 iparági szakértővel, négy belső vezetői tanácskozást és két board meetinget, amelyek elvezettek a döntéshez. A Xiaomi rajongók töretlen támogatása és a Xiaomi értékeibe vetett bizalma szintén segítették a vállalatot a döntés meghozatalában.
A Xiaomi ereje teljében van, stabil alappal rendelkezik ahhoz, hogy egy új területen, az elektromos járművek területén megvesse a lábát. A kiélezett globális okostelefon versenyben mára a Xiaomi kifejlesztette azt a képességet, amivel bámulatos termékek megalkotására képes. Kutató-fejlesztő részlege több mint 10 000 jól képzett szakembert foglalkoztat, felépítette az IoT eszközök minden eddiginél szélesebb hálózatát, és Xiaomi rajongók hadának támogatását élvezi világszerte. 2020 végén a vállalat 16 milliárd amerikai dollárnak megfelelő készpénztartalékkal rendelkezett.
A 2010-ben alapított Xiaomi a szünet nélküli innováció elkötelezettje, folyamatos termékdiverzifikációra törekszik. Az évek során számos díjnyertes terméket, többek között okostelefonokat és AIoT eszközöket mutatott be. 2020-ra a Xiaomi lett a világ harmadik legnagyobb mobiltelefongyártója. 2020 negyedik negyedévére a Xiaomi AIoT ökoszisztémájához csatlakoztatott eszközök száma (az okostelefonokat és laptopokat nem számítva) elérte a 325 milliót, aminek köszönhetően a világ egyik legnagyobb fogyasztói IoT platformjává vált.
Az elektromos járművek piacára való belépés bejelentése új korszakot indít a Xiaomi fejlődésében, ami egyértelmű új stratégiai szemléletet vetít a világ elé. A „Smartphone x AIoT” alapstratégia ilyen lendületű megvalósításával a Xiaomi nem csupán szélesíti lehetőségeit az okostelefonok innovációja terén, de az AIoT használatával megvalósuló új smart living koncepcióját is rendszerszinten támogatja azzal, hogy átfogó, kényelmes és különleges élményekkel gazdagítja a felhasználói életét.
Fotó: xiaomilife.hu
Kapcsolódó cikkek
- A Xiaomi ünnepe: Mi Fan Festival 2021
- Itt a Xiaomi első összehajtható okostelefonja, a Mi MIX FOLD
- Az ABB és az AWS a teljesen elektromos jövő felé kormányozza a járműflottákat
- Megérkeztek a Xiaomi legújabb termékei!
- Árbevételben és nyereségességben is nagyot erősödött 2020-ban a Xiaomi
- Megérkezett a Redmi Note 10 széria!
- Megnyitottak a Xiaomi bemutatótermek a BAUHAUS szakáruházaiban
- Villanyautókkal elérhető lenne az uniós klímacél
- Xiaomi okosotthon-bemutató terek nyílnak a BAUHAUS hazai szakáruházaiban
- Vezető helyen a Xiaomi Közép-Kelet-Európában az okostelefonok piacán
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.