Kilencvenéves fennállását ünnepli a Raben Európában
Fennállásának 90. évfordulóját ünnepli idén a Raben Group. Az európai logisztikai piac meghatározó szereplőjének működését a folyamatos fejlődés, a bátor, jövőbe tekintő gondolkodásmód, és az új lehetőségek, kihívások keresése jellemzi. A vállalat célja olyan hajtóerőként működni, amely nem csupán előre viszi, hanem jobbá és zöldebbé is teszi a világot. Ezért az évforduló alkalmából a vállalat egyedi, Európa körüli eco2way túrát hirdet, szeptemberben pedig különböző karbonsemlegesítési projekteket bocsát szavazásra, és a nyertes projektet pénzügyi támogatásban részesíti.
A Raben Group célja, hogy a kilenc évtized alatt felhalmozott tapasztalat, valamint az innováció és a folyamatos fejlődés a vállalat jövőjének is fontos része legyen.
„Az ügyfeleinkkel fenntartott partneri viszony és átlátható együttműködés révén számos eredményt értünk el az elmúlt 90 évben. Mindez nemcsak büszkeséggel tölt el bennünket, de arra is készen állunk, hogy újabb kihívásokkal nézzünk szembe, amilyen például a klímaváltozás. Arra törekszünk, hogy a ma használt erőforrások a következő generációknak is rendelkezésükre álljanak. Ennek jegyében hirdetjük meg Európa körüli eco2way túránkat, amelyen a munkatársaink olyan helyeket mutatnak be, amelyek a klímaváltozás hatásaitól szenvednek. Bízunk benne, hogy ügyfeleink bevonásával kiválaszthatjuk azt a helyet, amelynek helyreállításához anyagi támogatást nyújthatunk, hogy a következő 90 évet is tiszta környezetben tölthessük.” – mondta Ewald Raben, a Raben Group vezérigazgatója.
90 éve úton, környezettudatosan
A Raben az értékek rendszerén alapuló családi vállalkozás, a társadalmi felelősségvállalás a működésének szerves része. A CSR átfogó módon van jelen a vállalat életében, a közösség érdekében végzett tevékenységek beépülnek a szervezet üzleti stratégiájába. A környezettudatosságnak nagy jelentősége van a Raben számára: minden évben jelentős összegeket fektet egyre hatékonyabb és környezetkímélőbb szállítási és tárolási megoldásokba, emellett több ezer fa elültetésével járul hozzá a légköri szén-dioxid semlegesítéséhez.
Ennek szellemében döntött úgy a vállalat, hogy a 90. évfordulóját rendhagyó módon ünnepli meg: Európa körüli eco2way túrára hívja ügyfeleit és a nagyközönséget. A kivételes utazás április elején kezdődik és augusztus végén zárul. A túravezetők szerepében a vállalat környezet iránt elkötelezett munkatársai mutatnak be húsz, a klímaváltozás hatásai által érintett helyet. A teljes sorozat követhető a www.raben90years.com weboldalon, valamint a Raben közösségimédia-felületein. Ezzel ugyanakkor nem ér véget az ünnepi sorozat. Az évforduló alkalmából a cégcsoport szimbolikus ajándékkal készül a mai és a következő generációk számára, ezért szeptemberben szavazásra bocsát három karbonsemlegesítési projektet. A legtöbb szavazatot gyűjtő kezdeményezést a Raben Group anyagi támogatásban részesíti. A szavazás november végéig tart, az eredményeket és a nyertes projektet decemberben jelentik be.
„Úttörő gondolatokkal piaci trendeket szeretnénk teremteni a fenntarthatóság terén – nem csupán „zöld” teherautókkal és raktárakkal, vagy faültetéssel, hanem azzal is, hogy valamennyi folyamatunkat a lehető leginkább környezetbaráttá tesszük. Ez a mi felelősségünk. És miután az ügyfeleinkkel fenntartott kapcsolataink a partnerségen alapulnak, biztos vagyok benne, hogy ők is támogatják ezt a fenntartható üzleti magatartást” – vélekedett Ewald Raben.
A Raben Groupnak 13 európai országban több mint 150 telephelye van, mintegy 1,2 millió négyzetméternyi raktárat üzemeltet, 10 ezer munkavállalót foglalkoztat, és 8500-nál is több teherautót indít útnak minden nap szerte a kontinensen. Azonban minden egy kis holland családi vállalkozással kezdődött. A családi tulajdonú cégeket jellemző értékek ma is ugyanolyan fontosak a szervezet számára, és jótékonyan hatnak a munkatársi elkötelezettségre és az ügyfelekkel ápolt kapcsolatokra.
A globális márka születése
1931-ben egy Meddo-Winterswijk nevű holland kisvárosban Jan W. Raben, a mai vezérigazgató nagyapja a helyi gazdák termékeinek a piacra szállításával kezdett foglalkozni. Ő alapította a vállalatot, amelynek a neve ma globális brandként ismert. A Raben Group életének következő mérföldköve az volt, amikor 1960-ben az alapító fia, Theo Raben vette át az irányítást, és megszervezte egyebek mellett a textiláruk Hollandia és Lengyelország közötti szállítását. Az első külföldi lépés azonban az unoka, Ewald nevéhez fűződik. Kívülről ismerte a vállalatot, hiszen még csak tízéves volt, amikor szombatonként már teherautókat mosott, az egyetem mellett pedig kamionsofőrként dolgozott. Az 1989-ben végbement változások nyomán felfigyelt a Lengyelországban adódó piaci lehetőségre: a célja egy helyi Raben-leányvállalat létrehozása volt. Vásárolt egy Lengyelország-térképet, és bejelölt rajta tizenkét helységet az ország különböző pontjain a leendő telephelyek számára…
Az elmúlt 30 év a vállalat folyamatos fejlődéséről és a külföldi piacokon történő dinamikus terjeszkedésről szólt. Az ezt kísérő siker egyik kulcsa a családi vállalkozás és a vállalatvezetési modellek legjobb elemeinek ügyes kombinációja.
„Egy családi tulajdonú vállalkozás előnyt élvez más cégekkel szemben, mivel családtagként tekint a munkatársaira. A mi cégünk ‘emberarcú’ logisztikai szolgáltatást kínál. Ehhez a típusú együttműködéshez elengedhetetlen a partnerség és a lojalitás. Nagyon sok régi ügyfelünk van. Az üzleti működésük az éves során megváltozott, mi pedig alkalmazkodtunk ehhez. Partnerek vagyunk, és együtt válaszolunk a felmerülő kihívásokra. Emellett együtt is növekszünk. Ez a folyamatos fejlődés bele van kódolva a vállalatunkba. Nemcsak szolgáltatást nyújtunk, hanem egy ígéretet, amit pedig be kell tartani – mindig időben, a részletekre is odafigyelve, a legjobb minőségben. Ennek érdekében évek óta keressük az innovatív megoldásokat, mindig az ügyfeleinket helyezve az első helyre. Ily módon a jövőbe fektetünk be, olyan megoldásokba, amelyek hosszú távon megtérülnek.” – mondta Ewald Raben. – „Az előttünk álló út még mindig több irányba vezethet, de már ma is meg vagyok győződve arról, hogy együtt bárhová elérhetünk.”
Európai terjeszkedés
A Raben Group folyamatosan fejlődött, és elkísérte ügyfeleit az üzleti sikerhez vezető úton. 2002-ben megjelent a piacon a Fresh Logistics Polska, amely a teljes logisztikai lánc során kontrollált (0 és +2, úgynevezett ultrafriss, illetve +2 és +6 Celsius-fok közötti) hőmérsékletet igénylő frissáruk szállítására szakosodott.
A 2003 és 2010 közötti időszak az új piacokon történő terjeszkedésé volt. 2003-ban létrejött az első külföldi leányvállalat Ukrajnában, egy évvel később pedig a Raben Group tevékenysége Észtországra, Lettországra és Litvániára is kiterjedt. 2008-ban a cég belépett a cseh és a szlovák piacra, és újabb két év elteltével már Magyarországon is jelen volt. A romániai érdekeltség 2016-ban kezdte meg a működését. 2017-ben a Raben 20 százalékos részesedést vásárolt az olaszországi SITTAM cégben, 2020 óta pedig egyedüli tulajdonos a Raben SITTAM-ban. 2019-ben csatlakozott a csoporthoz Bulgária, ahol Szófiában nyílt meg az első telephely.
A német piacnak kiemelt jelentősége van a Raben Group számára. A vállalat organikus növekedés, valamint akvizíciók révén építi az ottani pozícióit. 2005-ben felvásárolta a Birkart Systemverkehre céget, 2011-ben pedig a Wincanton megvételével bővítette helyi termináljainak számát. A következő években újabb vállalkozások csatlakoztak, így a Raben ma 34 telephelyből álló független szállítóhálózattal rendelkezik Németországban.
Irány kelet
2017-től a cégcsoport része a Raben East, amely nemzetközi közúti szállítmányozási megoldásokat kínál, többek között rendszeres gyűjtőszállítási kapcsolatot keleti országokkal, vámügynökségi szolgáltatásokat, valamint a keleti piacokra irányuló szállítás szervezésével kapcsolatos tanácsadást. A cég tevékenysége egyebek mellett Örményországra, Azerbajdzsánra, Fehéroroszországra, Georgiára, Irakra, Kazahsztánra, Kirgizisztánra, Moldovára, Mongóliára, Oroszországra, Tádzsikisztánra, Türkmenisztánra, Törökországra, Ukrajnára és Üzbegisztánra terjed ki.
A siker útján
A logisztikai iparág egyik leggyorsabban fejlődő európai szereplőjeként a Raben Group teljes mértékben kiaknázza az európai piacok megnyitásával és az áruk szabad mozgásával együtt járó üzleti lehetőségeket. Átfogó szolgáltatásai felölelik a szerződéses logisztikát, a belföldi, nemzetközi, illetve keleti irányú közúti szállítást, a frissáru-szállítást (Fresh Logistics márkanév alatt), a komplett rakományos és intermodális szállítást, valamint a tengeri és légi szállítmányozást. A vállalat által kiszolgált ágazatok között a legjelentősebbek 2020-ban az élelmiszeripar (30%-os aránnyal), a háztartási elektronika (21%), az autóipar (17%), a kiskereskedelem (12%), a vegyipar (11%) és a nem-élelmiszer FMCG (9%) voltak. A cégcsoport forgalmának 66 százalékát kitevő közúti szállítmányozásban jelentős fejlődési potenciál rejlik, egyben kihívás elé is állítja a Rabent. Erre válaszul a cég a gyűjtőszállítási kapacitásait nap mint nap az ügyfelek elvárásainak megfelelően alakítja, érkezzen a megbízás Európa bármely pontjáról.
A nemzetközi összeköttetések hálózatának létrehozására irányuló tevékenység tökéletesen beleillik a vállalat küldetésébe és jövőképébe. Az utakon látható számos Raben-logós teherautó is azt jelzi, hogy a cégcsoport minden nap arra törekszik, hogy egy „vezetőfülkével” a versenytársai előtt járjon.
Innovációk
A Raben Group számos szinten koncentrál a digitalizációra a fizikai munkafázisoktól az irodai folyamatokig, úgynevezett RPA (robotizált folyamatautomatizálás) alkalmazásával. Az automatizáció területén fejlett informatikai megoldásokat vezet be, például az ügyfeleknek információt küldő, vagy a várható kézbesítési időt (ETA) kiszámító és közlő platformokat. A raktári folyamatok automatizálása és robotizálása terén többek között a szállítmányok mérésére szolgáló eszközök, a részben vagy teljesen autonóm targoncák, kobotkarok, IoT érzékelők járulnak hozzá a hatékonyság növeléséhez. Az RPA területén nagy hangsúlyt érdemel a felhasználók munkáját segítő vagy helyettesítő szoftverrobotok üzembe állítása, különös tekintettel az alkalmazásokra (WMS/TMS/FK) és a különböző informatikai rendszerek interfészeire.
A világjárvány miatt szükségessé vált fokozott biztonság, valamint a kézbesítésben érintettek közötti távolság betartása érdekében a Raben Group a gyűjtőszállítmányok esetében új szolgáltatásként bevezette az úgynevezett PCD (a kézbesítés fényképpel történő igazolása) megoldást, amelynek lényege, hogy a küldemény megérkezését érintkezésmentesen, fotókkal támasztják alá.
Egy jobb jövő ünnepe
2021 kétségtelenül egy érdekes mérföldkő lesz a Raben Group történetében. Nemcsak egy újabb, logisztikai és technológiai fejlesztésekkel töltött év, hanem mindenekelőtt a jövőről való gondolkodás időszaka. Amennyiben a mindenek felett álló célunk az, hogy az elkövetkező generációk számára is megőrizzük az általunk ma használt természeti erőforrásokat, akkor ez a legjobb alap a jobb, zöld Európáért tett közös erőfeszítések számára. A Raben Group számára a zöld jövő ma kezdődik!
Kapcsolódó cikkek
- Normál nyitvatartással és szolgáltatásokkal, biztonsági létszámkorlátozással nyitottak a Vodafone üzletei
- 100%-ban megújuló energiaforrásokat használ európai telephelyein a Bridgestone
- Jelentős értékű állami keretmegállapodás nyertese a Delta
- Stabil üzleti teljesítmény mellett tovább növekedett tavaly a Huawei
- Közzétette féléves jelentését a Delta Technologies
- A DIGI és a 4iG előzetes, nem kötelező érvényű megállapodást kötött
- Új vezető irányítja a PPF Csoportot
- A Gebrüder Weiss a válság idején is erős maradt
- Eredményes évet zárt a Raben
- Házhoz jön a nagycsomag