Médiatanács: több mint 120 millió forint támogatás közösségi rádiók és televíziók működésére
Huszonegy közösségi televízió és rádió működési és üzemeltetési költségéhez járul hozzá a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) Médiatanácsa az e heti ülésén meghozott döntése szerint. A grémium véglegesítette egy szentesi, egy keszthelyi frekvencia és egy berettyóújfalui kisközösségi rádiós lehetőség pályázati felhívásait, és engedélyezte a Karc FM Média Kft. nyíregyházi jogosultságának hálózatba kapcsolódását a szolgáltató miskolci–gyöngyösi jogosultságával.
Mintegy 122,6 millió forintot ítélt meg huszonegy pályázónak a Médiatanács a közösségi médiaszolgáltatók működési és üzemeltetési költségeit támogató pályázat második fordulójában. A televíziók közül vissza nem térítendő forráshoz jut a Somogy TV, a Karcag Televízió, a TV Budakalász, a Füred Televízió, a gödöllői Régió Plusz Televízió, az újhartyáni MagTV, a VÁROSI TV MOHÁCS, a Soltvadkerti TV és a Szentgál TV. A rádiók közül sikeresen pályázott az Első Pesti Egyetemi Rádió, a székesfehérvári Alpha Rádió, a Rádió Törökszentmiklós, a Rádió Szentendre, a kiskunfélegyházi Rádió Smile, a siófoki Balaton Rádió, a Rádió Szarvas, a szombathelyi Credo Rádió, valamint a sátoraljaújhelyi, a miskolci, a debreceni és a nyíregyházi Európa Rádió.
Véglegesítette a Médiatanács a helyi Szentes 104,3 MHz és a Keszthely 92,2 MHz közösségi használatú, valamint a kisközösségi Berettyóújfalu telephelyű rádiós lehetőség pályázati felhívásait. A szentesi és a keszthelyi frekvenciákra május 10-én és 12-én, a berettyóújfalui kiírásra pedig június 7-én lehet beadni a pályázati ajánlatokat.
A szolgáltatók kérelmére a Médiatanács engedélyezte, hogy április 12-étől a Karc FM Média Kft. a Miskolc 103,8 MHz-en és a Gyöngyös 88,9 MHz-en működő jogosultsága hálózatba kapcsolódjon a Nyíregyháza 102,6 MHz-es jogosultságával. A Médiatanács hozzájárult ahhoz is, hogy ettől a naptól a Budapestre, Székesfehérvárra, Tatabányára, Dunaújvárosra, Balatonfüredre, Győrre, Kaposvárra kiterjedő jogosultsága már ne kapcsolódjon hálózatba az említett nyíregyházi frekvenciával.
Kapcsolódó cikkek
- Csökkent a járvány alatt a televíziós termékmegjelenítések száma
- Megduplázódott az új magyar tévéreklámok aránya az előző félévben
- Médiatanács: 520 millió forint tévéműsorok készítésére
- Médiatanács: eredménytelen a Budapest 92,9 MHz frekvenciára kiírt pályázat
- Már bátrabban jelentek meg szponzorüzenetek a tévéműsorokban a második hullám alatt
- Folytatódik a Budapest 92,9 MHz frekvencia pályázati eljárása
- Közel 220 millió forint harmincegy tévének és rádiónak
- Két vidéki nagyváros médiapiacát vizsgáló tanulmányt fogadott el a Médiatanács
- Bíróságon támadták meg a Médiatanács Budapest 92,9 MHz-es frekvenciapályázatát
- Négy vidéki frekvenciapályázaton hirdetett nyerteseket a Médiatanács
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A Sony bejelenti második generációs zászlóshajóját, az Alpha 1 II fényképezőgépet
A Sony bemutatja a második generációs Alpha 1 II zászlóshajóját, egy új full frame, tükör nélküli, cserélhető objektíves fényképezőgépet, amelyet a Sony legmodernebb AI feldolgozóegységével működik. A fényképezőgép körülbelül 50.1 megapixel (MP) effektív felbontású érzékelővel rendelkezik, akár 30 fps sebességgel, AF/AE-követéssel képes elsötétedésmentes sorozatfelvételt készíteni, torzításmentes zárral van ellátva, és továbbfejlesztette a képtisztaságot a közép- és magastónusok érzékenységénél.
Az új Sony objektív nagy felbontást, gyönyörű bokeh-t és fejlett autofókuszt kínál
A Sony bejelentésével új utat tör: az FE 28-70mm F2 GM prémium E-bajonettes objektív a teljes zoomtartományban nagy, F2-es rekesznyílással büszkélkedhet, így gyönyörű bokeh-t, nagy felbontást és egyedülálló autofókuszt biztosít állóképekhez és videófelvételekhez, nem beszélve a prímobjektívek minőségével vetekedő élességről és kontrasztról.
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.