A mesterséges intelligencia már a pénzügyeinket is támogatja
A mesterséges intelligencia (MI) már nem a fantasztikus filmek izgalmas látványeleme, hanem egyre inkább a mindennapjaink részét képezi, hiszen az orvostudománytól kezdve a pénzügyekig számos területen jelen van. Az ilyen irányú fejlesztések azonban még meghatározóbbak lesznek a jövőben, amelyet az is mutat, hogy világszerte egyre több forrást szánnak az MI támogatású megoldásokra a befektetők. A trend a hazai startupok körében is felfelé ívelő pályán mozog, melyet számos ígéretes, világszinten is élenjáró eredmény igazol: a Start it @K&H inkubátorprogramban részt vevő csapatok többek között a mesterséges intelligencia segítségével újítják meg a kriptokereskedést, a könyvelést és a videójátékok világát. A K&H innovatív megoldásai pedig a pénzügyi folyamatokat és platformokat helyezik új alapokra – hangzott el a Startup Szerda eseményen.
A mesterséges intelligencia (MI) jelentőségét mi sem igazolja jobban, minthogy világszinten folyamatosan nő az MI területen a kutatás-fejlesztésre szánt befektetések összege. A Stanford Egyetem 2021-es, mesterséges intelligencia indexe alapján 2020-ban 9,3 százalékkal több fejlesztésre szánt forrás állt rendelkezésre, mint egy évvel korábban. A járvány következtében pedig még inkább felértékelődik ez a technológia az orvosi kutatások, gyógyszerfejlesztések, illetve az oktatás területén is. A trend felerősödése az üzleti életben is tetten érhető köszönhetően annak, hogy segítségével óriási mennyiségű adat feldolgozására nyílik lehetőség, ami a gyorsan változó ügyféligények kiszolgálását teszi lehetővé. Emellett képes arra, hogy az automatizálható folyamatokat elvégezze, így a munkavállalók egyrészt tehermentesíthetőek, másrészt több idejük marad a kreatív, magasabb hozzáadott értékkel bíró tevékenységekre.
„Az MI alapú megoldások egyre nagyobb hangsúlyt kapnak a startupok életében is. Ez egy rendkívül innovatív, ám speciális szaktudást igénylő terület, amelyet nehéz elsajátítani, ezért viszonylag kevesen értenek hozzá. A szaktudás bővítésével ugyanakkor szektortól függetlenül, akár egy-egy termék vagy szolgáltatás részeként, kiegészítéseként is alkalmazható, így nagy lehetőségeket rejt. A Start it @K&H inkubátorprogramban többek között ezeknek az előremutató innovációknak a megvalósításához, finomhangolásához, ismertségük növeléséhez szeretnénk hozzásegíteni a startupokat annak érdekében, hogy egyre többen alkalmazzák sikerrel a technológiát, és még több úttörő, hazai megoldás könnyíthesse meg az életünket” – mondta el Németh Balázs, a K&H innovációs vezetője a Start it @K&H szakmai partnerségével megvalósuló Startup Szerda eseményen, amely a starupokat érintő leginkább aktuálisabb témákat dolgozza fel. A legutóbbi alkalmon a mesterséges intelligencia térnyeréséről volt szó, ahol a Start it @K&H inkubátorban fejlődő csapatok is bemutatták saját MI projektjeiket.
„A technológiai fejlődés a pénzügyi területen is áttörést hozott, hiszen a járvány következtében előtérbe kerültek a digitális megoldások, úgymint a készpénzforgalom automatizálása vagy a robotok alkalmazása. Ez utóbbi azért is jelentős, mert a K&H-nál évente több mint 450 féle ügyletet végzünk robotokkal, melyek 2020-ban több mint 20 millió tranzakciót végeztek el a bankcsoport számára. Segítségükkel többek között a vállalati ügyfelek adóigazolásai is elkészíthetők, díjkedvezmények beállítása kezelhető, de a szerződések adminisztrációjában is segít, ami gyors és kényelmes ügyfélkiszolgálást tesz lehetővé. A jövőben pedig még inkább felerősödhet a mesterséges intelligencia jelenléte, amivel tovább egyszerűsíthetjük a pénzügyi és az ügyintézési folyamatokat” – tette hozzá Németh Balázs.
Kriptotőzsdézés mesterséges intelligenciával
A Start it @K&H egyik csapata, a Graines de Boss francia startup versenyen is díjazott B-cube.ai egy mesterséges intelligencia alapú szoftverrel újítja meg a kriptovaluta kereskedést. A teljesen automatizált kriptovaluta-kereskedő platformon a tőzsdézést mesterséges intelligencia optimalizálja. A botok folyamatosan monitorozzák a piacot, és képesek arra, hogy valós időben hajtsák végre a tranzakciókat. Az alkalmazott mesterséges intelligenciának köszönhetően a szoftver előnye, hogy a hagyományos algoritmusokkal szemben folyamatosan fejlődik, és képes a tanulásra.
A könyvelők jobbkeze: iBookr
A Start it @K&H csapata által létrehozott iBookr a kkv-k és a könyvelők munkáját egyaránt megkönnyítheti. Rendszerük által teljesen automatizálhatóvá válik a kis- és középvállalkozások pénzügyeinek kezelése, a könyvelők számára pedig komplex megoldást nyújt, amivel egy szakember munkakapacitása akár a hatszorosára is nőhet. A mesterséges intelligencia többek között a digitalizált adatok értelmezésében, a számlák kategorizálásában és lekönyvelésében segít.
Fridai – a nappalidba költözik, és élménnyé teszi a videójátékot
Az egész gamer világot felforgathatja a Start it @K&H csapatának mesterséges intelligencia alapú fejlesztése, a Fridai hangalapú virtuális játékasszisztens. A startup újdonsága kifejezetten az online játékok támogatásához készült, hogy használatával a játékosok figyelmét ne zökkenthessék ki a menet közben felmerülő kérdések, mert az asszisztens folyamatosan válaszol ezekre, segít, ha a játékos nem emlékszik valamire, vagy elakadt, továbbá felvázolja a további lehetséges lépéseket is.
Kapcsolódó cikkek
- A világ leggyorsabb, MI-kutatásokhoz használható hardvere segíti a SZTAKI kutatásait
- Új szerverek mesterséges intelligenciához kapcsolódó és peremhálózati feladatokhoz
- Innovatív AI megoldás derítheti fel a vállalati kartelltevékenységeket
- A mesterséges intelligencia lehet a túlélés kulcsa a ruházati- és divat cégek számára
- Intelligens edge, avagy intelligens peremhálózat
- GLAMI: öt évet ugrott a jövőbe a divatkereskedelem digitalizációja
- A Fujitsu és az UNICEF közösen küzd a gyermekek jogaiért
- A mesterséges intelligencia a hazai gazdaság egyik kulcságazata
- Másképp viszonyulunk a pénzhez: eljött a mesterséges intelligencia ideje
- A mesterséges intelligencia a világjárvány egyik nagy nyertese
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.