Az Oracle felhőjében folyik a MÁV-Volán-csoport jegyértékesítő rendszerének fejlesztése

forrás: Prím Online, 2021. április 14. 12:45

A MÁV-Volán-csoport jegyértékesítési (JÉ) rendszere a magyarországi közösségi közlekedés legtöbb értékesítési csatornával bíró, legszélesebb kínálatot nyújtó jegyértékesítési felülete, amely folyamatos fejlesztéseknek köszönhetően egyre több platformon és funkcióval szolgálja ki az utasok szélesedő körét. 

A MÁV-START értékesítésének egyre több csatornáját kiszolgáló JÉ-ből az indulása óta több mint 200 millió díjterméket értékesítettek, közel 160 milliárd forint értékben, amely jól mutatja a rendszer súlyát és szerepét a hazai közlekedésben. 2021-ben megvalósul a JÉ rendszer kiterjesztése a Volánbuszra is, így az utasok egységes felületen, egyszerűbben tudják majd megváltani menetjegyeiket és bérleteiket – legyen szó akár buszos, akár vasúti közlekedésről. 

 

A JÉ rendszer fejlesztése és tesztelése részben az Oracle felhőjében történik. A felhőben történő tesztelés lehetővé teszi a fejlesztési igények által támasztott, környezetekkel, technológiákkal kapcsolatos elvárások dinamikus és rugalmas kiszolgálását. A jegyértékesítő rendszert a MÁV Szolgáltató Központ szakemberei fejlesztik az Oracle technológiái, eszközei és az Oracle tanácsadási szolgáltatásának támogatásával. 

 

Az Oracle Cloud biztonságos és robosztus környezetet biztosít az új funkciók kifejlesztése számára, és automatizált szolgáltatásainak köszönhetően fel is gyorsítja a fejlesztés folyamatát, amely egy ilyen kiemelt jelentőségű alkalmazás esetén különösen fontos. 

 

 

A fejlesztésen és tesztelésen túl az éles rendszer alapját is Oracle megoldások képezik: az Oracle adatbáziskezelő, a virtualizációs és köztesszoftver-megoldások egy kiemelkedően megbízható, üzembiztos és nagy mennyiségű megkeresést kezelni képes rendszert biztosítanak az ország legfontosabb tömegközlekedési jegyrendszere számára. 

 

Az internetes jegyértékesítő felület 2020 decemberétől újult meg: az új Elvira már a vasúttársaság egységes jegyértékesítési rendszerében működik, összekötve a MÁV mobilalkalmazással is. A fejlesztés következő jelentős lépése a Volánbusz jegyek és bérletek elérése lesz a jegyértékesítési rendszer minden csatornáján. A folyamatos bővítésnek és fejlesztéseknek köszönhetően a JÉ rendszer alkalmas arra, hogy az ország különböző közösségi közlekedési vállalatainak menetjegy-értékesítését egyetlen megoldáson keresztül kiszolgáló, egységes rendszerré váljon.  

 

„Folytatjuk mind a rendszer funkcióinak, mind az értékesített termékkörnek a bővítését, illetve az értékesítési rendszer back office tevékenységeinek hatékonyságjavítási fejlesztését is. Nem csak a külső újult meg, de számos új termék és funkció is várható a következő időszakban. A cél az, hogy 2022 végére minden elektronikus jegy és bérlet megváltható legyen az Új Elvirában, beleértve az applikáción már elérhető vasúti bérleteket, HÉV bérleteket, nemzetközi jegyeket, valamint számos újdonságot is. A MÁV Szolgáltató Központ és az Oracle partneri együttműködése révén jött létre a magyarországi közösségi közlekedés alaprendszere, amire büszkék vagyunk és amire hosszú távon építünk. Ezzel az informatika, a digitalizáció üzleti fókuszterületté vált a MÁV-Volán-csoportban is.” – ismertette Homolya Róbert, a MÁV elnök-vezérigazgatója. 

 

„Világszerte minden szervezetben egyre nagyobb a nyomás az innovációk gyors bevezetése, a digitális szolgáltatások bővítése tekintetében. Az Oracle felhőszolgáltatásai rugalmasan és költséghatékonyan tudják kiszolgálni ezeket a fejlesztési igényeket és fel is gyorsítják a folyamatokat. A MÁV-Volán-csoport jegyrendszerének komplex fejlesztése az egész közép-kelet-európai régióban kiemelkedő jelentőségű projekt, olyannyira, hogy külföldi vasúttársaságok is érdeklődnek a megoldás iránt.” – mondta el Reményi Csaba, az Oracle Hungary cégvezetője.

Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI

A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák

A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.

2024. november 21. 17:59

OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat

Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében.  Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.

2024. november 21. 16:35

Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup

Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.

2024. november 21. 14:56

Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket

A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.

2024. november 21. 11:39

A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell

Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.

2024. november 21. 10:12

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Huszadik alkalommal adták át a Hégető Honorka-díjakat

2024. november 21. 16:58

Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

2024. november 19. 09:54

Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 14. 16:36

A virtuális valóság az egészségügyet is forradalmasíthatja

2024. november 12. 18:01