Fujitsu: A digitális átalakulás egyértelmű értéket teremt a pénzügyi piacon
A pénzügyi szektorban nem csupán divatos kifejezés a digitális átalakulás – gyakorlati megvalósítása már jelenleg is komoly bevételnövekedést, hatékonyabb internetbiztonságot és ügyfélkapcsolatokat, valamint célirányos, fenntartható üzleti kezdeményezéseket eredményez számos pénzügyi szolgáltató számára. Ezek a Fujitsu ma közzétett új kutatásának fő megállapításai.
A banki és biztosítási ágazat felsővezetőinek körében végzett globális felmérésben* a Fujitsu egyértelmű bizonyítékot talált a digitális átalakulás értékteremtő szerepére. Az átalakulási kezdeményezések a válaszadók 85%-a szerint növelték az árbevételt, 84% szerint pedig a kockázatok és a biztonság terén is javulást hoztak. A túlnyomó többség szerint a digitális átalakulás az ügyfélkapcsolatok megerősödéséhez (83%) és a bizalomépítéshez (83%) is hozzájárult, támogatta az új ökoszisztémák működését (82%) és célirányos, fenntartható üzleti szemléletet eredményezett (82%).
Figyelembe véve, hogy a pénzügyi szolgáltatószervezeteknek nagyobb tapasztalatuk van a változási programok lebonyolításában, mint más szektorok szereplőinek, a digitális átalakulás erős támogatottsága még meggyőzőbb. A bankok és a biztosítótársaságok átalakulása már tíz éve zajlik: az üzleti transzformációs és támogató technológiáknak köszönhetően új digitális megoldások jelentek meg, elterjedt a többcsatornás működés, és radikálisan megújult a dolgozói és ügyfélélmény. A felmérésből kiderült, hogy a vállalatok többsége érett IT-stratégiával és megvalósított projektekkel rendelkezik a főbb területeken. A válaszadók több mint 80%-a fejlett megoldásokat használ az internetbiztonság (86%), az általános digitális átalakulási kezdeményezések (84%), a privát felhő (83%) és a munkahelyi innováció (83%) területén.
A komplexitás a legnagyobb kihívás
A nyilvánvaló érettség ellenére az iparág most új kihívásokkal szembesül nem csupán a világjárvány, hanem az új technológiák, a „digitális bennszülötteknek” számító új réspiaci szereplők és a technológiailag fejlett hagyományos versenytársak által generált rendkívüli verseny miatt is. Ugyanakkor az erősödő biztonsági fenyegetések, az állandóan változó hatósági megfelelési követelmények tovább fokozzák a komplexitást és növelik a kihívások számát. A kutatás szerint összességében véve a megvalósítás komplexitása jelenti a legnagyobb nehézséget a digitális átalakulás során – a válaszadók több mint háromnegyede (76%) mérsékelt vagy extrém kihívásként határozta meg.
„A bankok és biztosítótársaságok számára kritikus időszakban születtek meg a fenti felismerések, hiszen ezek a cégek épp jelenleg vizsgálják felül szükségleteiket és prioritásaikat a következő átalakulási hullám fényében – elsősorban a rendkívül éles versenyben való helytálláshoz szükséges munkahelyi átalakulási igényekre reagálva. A kutatásban részt vevő vezetők tisztában vannak vele, hogy a megvalósítás komplexitása az elsődleges kihívás, és emiatt feltétlenül jól kell partnert választaniuk a jövőre nézve. A siker szempontjából minden eddiginél fontosabb, hogy a partner képes legyen kezelni a műszaki komplexitást és a kulturális jellegzetességeket a kibővített ökoszisztémában végrehajtott változtatások során” – nyilatkozta Wilhelm Petersmann, a Fujitsu pénzügyi szolgáltatási szektorért felelős közép-európai vezetője, a Fujitsu Switzerland és a Fujitsu Austria ügyvezető igazgatója.
_______________
* A DataDriven független tanácsadó és piackutató cég több mint 550 IKT-felsővezetőt kérdezett ki a világ különböző országaiban – köztük 158-at a pénzügyi szolgáltatási, banki és biztosítási szektorból – a digitális átalakulással és általában véve az IT-vel kapcsolatos attitűdjéről, terveiről, szándékairól, valamint a tapasztalt kihívásokról és kockázatokról.
Kapcsolódó cikkek
- A gyártóipari folyamatok intergrációja nélkülözhetetlen a sikerhez
- Megnövelt teljesítményt biztosítanak a Fujitsu új szerverei
- Az internetbiztonság most az első számú prioritás
- A többség a járvány után is otthonról dolgozna
- Az új Fujitsu szerver gyorsabb adatelemzéseket és értékteremtést biztosít
- A Fujitsu a „vezetők” szegmensében a menedzselt munkahely-szolgáltatások piacán
- A Fujitsu "Az év ServiceNow szolgáltatója"
- A járvány utáni világban kéz a kézben jár a környezetvédelem és a költséghatékonyság
- A változásban élenjárók fogják meghatározni a jövőt
- A Fujitsu és az UNICEF közösen küzd a gyermekek jogaiért
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.