Hadat üzent a CO2-kibocsátásnak a Schneider Electric

forrás: Prím Online, 2021. április 24. 10:37

Néhány év alatt felével csökkenti a legnagyobb beszállítói karbonlábnyomát, 80 százalékra bővíti a fenntartható megoldásokból származó bevételek arányát, 50 százalékra emeli a környezetbarát anyagok arányát termékeiben – többek között ezeket a vállalásokat tette az elmúlt időszakban a Schneider Electric a fenntarthatóság jegyében. Április 22-én volt a Föld Napja, ami jó alkalom arra, hogy a legnagyobb vállalatoktól a magánszemélyekig mindenki átgondolja, mit tehet bolygónk védelme érdekében. 

Elindította „Zero Carbon Project” kezdeményezését a Schneider Electric: a program célja, hogy támogatást adjon a vállalat 1000 legnagyobb beszállítójának ahhoz, hogy 2025-ig 50 százalékkal csökkentsék karbonlábnyomukat. A projekt keretében a vállalat eszközöket és erőforrásokat biztosít a programhoz csatlakozó partnerei számára, hogy megfogalmazhassák és meg is valósíthassák saját CO2-kibocsátás-csökkentési törekvéseiket. Első lépésként ahhoz nyújt támogatást a Schneider Electric, hogy felmérjék a jelenlegi CO2-kibocsátásukat a társaság digitális eszközeivel, majd az így szerzett információ alapján megfogalmazhatják célkitűzéseiket, és kialakíthatják stratégiájukat. A „Zero Carbon Project” keretében a Schneider Electric legnagyobb beszállítóinak arra is lehetőségük lesz, hogy egymástól eltanulják a legjobb megoldásokat. 

 

Április 22-e a Föld Napja, amit világszerte 51., itthon pedig 31. alkalommal rendeztek meg. A kezdeményezés célja az, hogy felhívják a figyelmet a klíma és az élővilág védelmének fontosságára. Ez jó alkalom mindenki számára, hogy végiggondolja, mit tehet környezetünk megóvása érdekében. Az egyértelmű, hogy cselekvésre van szükség, hiszen a 2015-ben elfogadott, majd 2016-ban hatályba lépett párizsi klímaegyezmény és a globális szervezetek ezrei által tett számos vállalás ellenére az iparosodás előtti korszakhoz képest becslések szerint már most is 1,2 Celsius-fokkal emelkedett a globális átlaghőmérséklet, és ha nem történik számottevő változás, akkor nem sikerül tartani az ajánlott 1,5 Celsius-fokos szintet, ami a visszafordíthatatlan változások elkerülése miatt lenne fontos. Ennek ellenére például a Fortune 500 listán szereplő vállalkozások mindössze 23 százaléka tett konkrét, a klímaváltozás megállításával összefüggő, 2030-ig szóló vállalást.

 

 

A Schneider Electric nem csak megoldásai és szolgáltatásai révén, de aktivitásával is támogatja a klímacélok elérését. A vállalat saját EcoStruxure platformját használva a gyáraiban és logisztikai elosztóközpontjaiban három évente több mint 10 százalékkal tudta csökkenteni az energiafogyasztást az elmúlt 12 évben. Jelenleg 30 zéró kibocsátású létesítménye van a cégnek, és több mint 120 csatlakozik hozzájuk a következő öt évben. 

 

A vállalat törekvéseinek elismeréseként az első helyen végzett a Corporate Knights által összeállított, a világ legfenntarthatóbban működő társaságait bemutató listán. A cég a közelmúltban jelentette be, hogy tovább gyorsítja fenntarthatósági stratégiája megvalósítását, ennek érdekében hat területen 11+1 konkrét célkitűzést fogalmazott meg, amelyeket 2025-ig kíván teljesíteni. 

 

A célkitűzések között szerepel többek között, hogy a jelenlegi 70 százalékról 80 százalékra emelik a fenntartható megoldásokból származó bevételek arányát. Emellett összesen 800 millió tonna szén-dioxid-kibocsátást előznének meg az ügyfeleiknél, illetve az ezer legnagyobb beszállítójuk CO2-kibocsátását felével csökkentenék. A hatékony erőforrásgazdálkodás esetében a termékeikben 50 százalékra növelnék a környezetbarát anyagok arányát, míg a csomagolásokban teljes mértékben megszüntetnék az egyszer használható műanyagok alkalmazását, illetve újrahasznosított kartonnal dolgoznak. 

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Új platform köti össze a vállalkozókat és partnereiket

2024. december 16. 13:25

CES 2025 előzetes: Elon Musk Amerikája, avagy a világ Musk-ja

2024. december 9. 16:46

Újabb részvételi rekordot döntött az e-Hód

2024. december 9. 11:32

Először készült felmérés a magyarországi retail media helyzetéről

2024. december 6. 18:14