Kutatás: A járvány hatására többet beszélünk a szüleinkkel
A magyarok több mint harmada lepte meg okostelefonnal a szüleit a pandémia alatt, hogy ne csak hallják, hanem videón is láthassák egymást – ez derült ki a Huawei Technologies Hungary több mint ezerötszáz választ összesítő online felméréséből. Ennek köszönhetően a megkérdezettek harmada többet is beszélt a szüleivel az elmúlt évben, mint korábban.
Továbbra is a telefonálás a legnépszerűbb kapcsolattartási forma a szeretteinkkel, azonban a válaszadók több mint fele (51,8%) videóhíváson keresztül látja leggyakrabban a szüleit, míg negyedük a közösségi oldalon beszélget velük. A közelgő anyák napját azonban a többség már nem online ünnepli meg, 51% személyesen tervezi felköszönteni édesanyját.
A Huawei Technologies Hungary online felmérésében arra kereste a választ, hogyan tartották az emberek a kapcsolatot a szeretteikkel, főképp a szüleikkel a járványhelyzet miatti korlátozások alatt. Mennyit és hogyan beszélgettek és az okoseszközök adta lehetőségek – mint például a videótelefonálás, a különféle online csevegő programok, vagy a közösségi oldalak – közelebb hozták-e a családot.
A járvány hatására többet beszélünk a szüleinkkel
A felmérés szerint a válaszadók 81,4 százaléka továbbra is telefonon beszél szüleivel. A kitöltők több mint fele (51,8%) videóhívást indítva, míg majd ugyanennyien (51%) írásban, valamilyen üzenetküldő alkalmazáson keresztül kommunikálnak. Alig negyedük (26%) írásban, a közösségi oldalakon tartják a kapcsolatot, míg 24 százalékuk maradt a személyes találkozásnál. A két legkevésbé preferált mód az SMS és az e-mail, előbbit a válaszadók 7, utóbbit alig 3 százalékuk használja.
A pandémia hatására nemcsak a videótelefonálás, hanem általában a kommunikáció gyakorisága is nőtt: a válaszadók mintegy negyven százaléka többet beszél szüleivel, mint a járvány előtt. Érdekes adat, hogy a tavaly tavaszi és az idei karantén időszak érdemben nem befolyásolta a kommunikáció gyakoriságát, 62 százalékuk ugyanannyit, ám közel 10 százalékuk még többet is beszél szüleivel, mint előtte. Ezen kívül az is kiderült, hogy közel 60 százalékuk legalább hetente egyszer bekapcsolt kamerával hívja fel szüleit. A válaszadók szüleinek közel felének már korábban is volt okostelefonja, azonban 36 százalékuk kifejezetten ezért vásárolt nekik erre alkalmas eszközt.
A válaszokból kiderült, a szülők negyede már ismeri és használja is a legnépszerűbb csevegőprogramokat, ám 41 százalékuk még csak most ismerkedik az alkalmazásokkal és azok használatával. Vannak, akiknek az eszközhasználatban kellett segítség (16%), míg mások az alkalmazáson belüli funkciókkal álltak hadilábon (8%).
Itthon nem divat az online szülinap, elmarad az online anyák napja is
A bezártság okozta kényszerhelyzet újraértelmezte a családi összejövetelek fogalmát. Legtöbben (72%) közös videókonferenciát szerveztek, hogy a család minden tagja egyszerre lássa egymást. Sőt, a válaszadók tizede közös online étkezésekkel helyettesítette a vasárnapi ebédeket.
Az online családi esemény szervezése nem hozza lázba a válaszadókat, minden második ember nyilatkozott úgy, hogy nem szeretnének így, online együtt lenni. 23 százalékuknál azonban már legalább egyszer összejött így a család. Alig 7 százalék rendszeresítette az online találkozókat.
A nagy családi ünnepségek is elmaradtak, a válaszadók alig 8 százaléka szervezett online születésnapot édesanyja, vagy édesapja számára. Sőt, egyes családoknál előre felvett videóüzenetekkel köszöntötték fel az ünnepeltet.
A közelgő anyák napját a válaszadók már nem online tervezik megünnepelni, több mint 50 százalékuk úgy véli, a jelenlegi körülmények között már személyesen is fel lehet köszönteni édesanyjukat.
Fülhallgatóval még egyszerűbb
A válaszadók csupán 3,5 százaléka vásárolt szüleinek vezeték nélküli fülhallgatót, a videótelefonáláshoz. Az ilyen eszközök, mint például a Huawei FreeBuds 4i, hihetetlenül egyszerűen csatlakoznak mobiltelefonhoz vagy más eszközhöz: elég egyszer beállítani a Bluetooth kapcsolatot, innentől kezdve a töltőtok kinyitásakor a Huawei-mobilon azonnal felbukkan az értesítés, hogy máris használható a füles. Emellett a vezetékekkel sem kell bajlódni, sőt, a beépített zajszűrő funkciónak köszönhetően még tisztábban lehet hallani a kedvenc családtagjaink hangját.
Kapcsolódó cikkek
- Környezetvédelmi elismerést kapott a Huawei FreeBuds 4i
- Sokszor banális hibák miatt nem működnek megfelelően az okoseszközök
- Új vezeték nélküli fülhallgatót hoz a magyar piacra a Huawei
- Aszimmetrikus dizájnnal jön a Huawei új összehajtható telefonja
- Magyarországon is megvásárolható a Galaxy S21 5G sorozat és kiegészítői
- November 30-tól kapható Magyarországon a Huawei Mate 40 Pro
- Papír nélküli készülékgaranciával és bioműanyaggal zöldít a Huawei
- Már a Huawei Mate40 Pro a legjobb okostelefon fotózásra és videózásra a DxOmark szerint
- Világelső 5G technológiával és gesztusvezérléssel érkeznek a Huawei csúcskészülékei
- Intelligens zajszűréssel érkezik az új Huawei fülhallgató
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A Sony bejelenti második generációs zászlóshajóját, az Alpha 1 II fényképezőgépet
A Sony bemutatja a második generációs Alpha 1 II zászlóshajóját, egy új full frame, tükör nélküli, cserélhető objektíves fényképezőgépet, amelyet a Sony legmodernebb AI feldolgozóegységével működik. A fényképezőgép körülbelül 50.1 megapixel (MP) effektív felbontású érzékelővel rendelkezik, akár 30 fps sebességgel, AF/AE-követéssel képes elsötétedésmentes sorozatfelvételt készíteni, torzításmentes zárral van ellátva, és továbbfejlesztette a képtisztaságot a közép- és magastónusok érzékenységénél.
Az új Sony objektív nagy felbontást, gyönyörű bokeh-t és fejlett autofókuszt kínál
A Sony bejelentésével új utat tör: az FE 28-70mm F2 GM prémium E-bajonettes objektív a teljes zoomtartományban nagy, F2-es rekesznyílással büszkélkedhet, így gyönyörű bokeh-t, nagy felbontást és egyedülálló autofókuszt biztosít állóképekhez és videófelvételekhez, nem beszélve a prímobjektívek minőségével vetekedő élességről és kontrasztról.
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.