A fővárosba hozza új tudásközpontját a Morgan Stanley
A Morgan Stanley budapesti irodája kulcsfontosságú technológiai és innovációs központként egyre fontosabb szerepet játszik a pénzintézet globális ökoszisztémájában. Az itt dolgozó informatikusok tapasztalatára építve a Morgan Stanley úgy döntött, hogy Budapesten alakítja ki azt a tudásközpontot, amelynek célja az automatizáció felgyorsítása a banknál a munkatársak aktív részvételével.
A cél, hogy az alkalmazottak fejlesszék digitális készségeiket, és aktív szerepet vállalhassanak abban, hogy automatizált megoldásokkal váltsák ki rutinszerű feladataikat, javítsanak saját teljesítményükön és így az egész vállalat működését hatékonyabbá tegyék.
Budapest: vezető szerep a technológiában
A bankszektorban a gyorsaság, a megbízhatóság és a biztonság kötelező kompetenciák, így a technológiai a kiválóság egyik legfontosabb sikertényezői. A világ egyik vezető pénzintézeteként a Morgan Stanley ereje nemcsak az ügyfeleivel való kapcsolatban rejlik, hanem az informatikai és a pénzügyi részlegek közötti szoros együttműködésben is.
A vállalat budapesti központja sok fejlesztésben játszik kiemelt szerepet. Az iroda 2006-ban harminc fős matematikai modellező csapatként kezdte meg működését, az elmúlt 15 évben pedig fontos, 2200 magasan képzett munkatársat foglalkoztató technológiai és elemző központtá nőtte ki magát. A Morgan Stanley újabb lépést tett budapesti irodájának megerősítésére: új Automatizációs Tudásközpontot alapít, mely több mint tucatnyi újabb munkahely megteremtésével támogatja a vállalatnál zajló automatizációs törekvéseket többek között képzésekkel, a legjobb gyakorlatok megosztásával, platformok teremtésével, irányítással és ellenőrzéssel.
Automatizáció: kreatívabb munka az embereknek
A Morgan Stanley számos területen használja ki az automatizáció előnyeit. A vállalat képes így kiváltani olyan mindennapi tevékenységeket, mint az emailcsatolmányok letöltése, a számlák és ügyféldokumentumok feldolgozása, adatellenőrzés, visszaélések megelőzése es felderítése. Az automatizáció révén nő a vállalat hatékonysága, csökken az emberi hibák száma, racionalizálhatóak a költségek, a munkatársak kreatívabb feladatok megoldására fókuszálhatnak.
„A Morgan Stanley jelentős befektetésekkel bővítette budapesti technológiai kapacitásait, sok új csapat jött létre és lát el alapvető fontosságú funkciókat a magyarországi irodában. Számos tehetséges informatikus dolgozik itt olyan területeken, mint az alkalmazásfejlesztés, a kiberbiztonság, a távoli hozzáférés, a felhőtranszformáció. A budapesti központ számos automatizációs folyamatban és törekvésben is vezető szerepet játszott, ezért kézenfekvő döntés volt, hogy itt alakítjuk ki az új tudásközpontunkat” – mondta el Sigal Zarmi, a Morgan Stanley nemzetközi informatikai igazgatója.
Alulról jövő automatizáció: főszerepben a munkatársak
Az új szervezeti egység olyan megoldásokra fókuszál, amelyekhez csekély programozói tudás kell vagy egyáltalán nincs szükség kódolásra, ám nagyban építenek a munkatársak tudására saját szakterületükön, hogy ötleteket adjanak munkájuk mely rutinszerűbb részeinek automatizálására.
„A hagyományosabb megközelítésnek számító robotikus folyamatautomatizáció (RPA) mellett az új budapesti tudásközpont” a munkatársaktól induló automatizációra is kiemelt figyelmet fordít. Lehetővé tesszük a kollégáknak, hogy maguk javasoljanak automatizált megoldásokat, és hatékonyabban dolgozhassanak annak köszönhetően, hogy egy „bot” is segíti munkájukat. Támogatást biztosítunk ezen ötletek megvalósításához, és azzal, hogy részt vesznek ebben a programban, értékes tapasztalatokat szerezhetnek modern technológiákról egy egyre inkább digitalizált környezetben. Hiszünk a gyorsabb megoldásokban, a kevesebb rutinmunkában és abban, hogy ha a kollégáknak több idejük jut ügyfeleikre, még jobban fogják élvezni munkájukat” – mondta el Megan Brewer, a Morgan Stanley innovációs iroda és az új Automatizációs Tudásközpont vezetője.
Bővülő innovációs iroda, felpörgetett toborzás
A vállalat magyarországi irodájának technológiai központ jelentősége abban is megmutatkozik, hogy a Morgan Stanley kibővíti budapesti innovációs programját és bővíti a feltörekvő technológiákkal foglalkozó helyi csapatait. Utóbbi célja, hogy feltérképezzék a piacon elérhető, úttörőnek, számító technológiákat az adatelemzés, az automatizáció vagy éppen a felhő-megoldások területén. Az innovációs program pedig olyan témákra fókuszál, mint például „a dizájnalapú gondolkodás”, amely az üzleti és a technológiai gondolkodásmód közötti különbséget hivatott áthidalni felhasználóbarát szemlélettel, a problémák megtalálásával, ötletjavaslatokkal és jól működő megoldások megvalósításával.
Az új csapatokba a Morgan Stanley olyan munkatársakat keres, akik szívesen kipróbálnák magukat egy nagy befektetési bank soraiban. „Szeretnénk fejlődési és továbblépési lehetőséget biztosítani budapesti munkatársainknak ezekkel az új, izgalmas projektekkel. Aki újonnan csatlakozik hozzánk, a nagyvállalati keretek között is vállalkozói szellemű szervezettel fog találkozni, amelyet a „Fast Company” sorozatban második éve választott a legjobb munkahelyek közé az innovátorok számára. Csapatunk gyorsan bővül, 2021-ben is folytatjuk a toborzást. Bátorítunk a jelentkezésre mindenkit, aki szeretne hozzajarulni új megoldások, technológiák felépítéséhez” – tette hozzá Megan Brewer.
___________________
Élvonalbeli technológiák a Morgan Stanley-nél
A vállalat több mint 4 milliárd dollárt fektetett technológiai megoldásokba és innovációba olyan területeken, mint nagy sebességű és algoritmikus kereskedés, a komplex kockázati modellezés és a big data analitika, a digitális ügyfélmegoldások, a kifinomult kiberbiztonság vagy éppen nagyméretű globális informatikai infrastruktúra kialakítása. A befektetések célja, hogy az ügyfelek és a munkatársak is a legmodernebb technológiával legyenek felvértezve, és a bank a nap 24 órájában hatékonyan, stabilan, biztonságosan működjön. Az élvonalbeli technológiák között lehet említeni mesterséges intelligenciára épülő „Next Best Action” rendszert, amely segít a pénzügyi tanácsadóknak meghatározni az ügyfelek pénzügyi céljainak eléréséhez vezető leghatékonyabb lépéseket. A Morgan Stanley ezen elektronikus kereskedési platformja főszerepet játszott abban is, hogy a bank részvénykereskedési üzletága globális piacvezetővé vált. Hasonló fejlesztés az „Impact Quotient” (IQ) nevű rendszer, amely nagy mennyiségű adat elemzésével ad képet a befektetőknek arról, hogy portfoliójuk mennyiben felel meg az általuk meghatározott társadalmi céloknak a klímaváltozástól a nemek közötti egyenlőségen át az oktatás támogatásáig.
Kapcsolódó cikkek
- Az Év Beszállítója lett a Bridgestone Tatabánya 2021-ben
- Személyi változás a Universal Robots közép-kelet-európai régióért felelős vezetőségében
- Hadat üzent a CO2-kibocsátásnak a Schneider Electric
- Vezetőváltás a hazai Siemensnél
- Megerősítették a Work Force menedzsmentjét
- Közel 400 millió forintos bevétellel zárta a tavalyi évet a SentiOne
- A modern robotok energiahatékonyak
- Karbonsemleges rendezvényekkel a zöldebb jövőért
- A SodaStream újrahasznosított műanyagból készülő szódagépeket fejleszt
- Univerzális automatizálással léphetnek új szintre a gyártócégek