8 milliárd forintból újultak meg a hazai légiforgalmi irányítás rendszerei
Lezárult a HungaroControl egyik legjelentősebb beruházása, amelynek keretében az elmúlt fél évben teljesen megújultak a társaság légi navigációs és hangkommunikációs rendszerei, valamint a légiforgalmi szakemberek munkaállomásai. A fejlesztésnek köszönhetően az irányítók a jövőben is Európa egyik legkorszerűbb, csúcstechnológiával felszerelt központjából gondoskodhatnak a repülések biztonságáról.
Alapos és hosszú előkészület után a 2020 októberében megkezdett, fél évig tartó munkálatok során kicserélték a rendszereszközök mintegy 90 százalékát a HungaroControl légiforgalmi irányítótermében, a toronyban és az ezeket kiszolgáló technikai helyiségekben. Korszerűsítették az elmúlt hét évben éjjel-nappal szünetmentesen működő MATIAS légi navigációs és Frequentis hangkommunikációs rendszerek hardvereit és hálózati eszközeit. Az eddigi analóg kommunikációs csatornák helyett korszerű, digitális megoldásokkal teremtettek még átláthatóbb környezetet az irányítók számára, ezáltal tovább növelve a hazai repülésbiztonság színvonalát.
Az egyedülálló fejlesztés keretében nemcsak az említett rendszerek hardvereit és mintegy 500 kilométernyi vezetéket cseréltek ki, hanem a légiforgalmi irányításhoz szükséges szoftverek is frissültek: a MATIAS szoftverének legfrissebb verziójába 13 olyan új megoldás került, amelyekkel a társaság az irányítók igényeire és a nemzetközi szakmai elvárásokra is reagál. Felújították továbbá a pihenőszobákat, illetve 55 munkaállomást alakítottak át, amelyek így ülő és álló munkavégzésre egyaránt alkalmasak.
A közel 8 milliárd forintos beruházásnak köszönhetően a hazai innovációban élen járó légiforgalmi szolgálat szakemberei továbbra is Európa egyik legkorszerűbb központjából irányítják Magyarország és Koszovó légi forgalmát.
A tavaly ősszel elindított munkálatok idején a légi közlekedés biztonságáról egy másik helyszínről – a HungaroControl 2015 óra kényszerhelyzeti központként és szimulátorként működtetett létesítményéből – gondoskodtak a szakemberek, akik az elmúlt napokban vehették újra birtokba a felújított irányítótermet. Az alaposan megtervezett átállás zökkenőmentesen és észrevétlenül zajlott, így a légi navigációs szolgáltatásban egy pillanatnyi kiesés sem volt.
Kapcsolódó cikkek
- Ilyen volt az ABB első negyedéve
- Fiatal vezető a Deutsche Telekom IT Solutions-nál
- A fővárosba hozza új tudásközpontját a Morgan Stanley
- Az Év Beszállítója lett a Bridgestone Tatabánya 2021-ben
- Személyi változás a Universal Robots közép-kelet-európai régióért felelős vezetőségében
- Hadat üzent a CO2-kibocsátásnak a Schneider Electric
- Vezetőváltás a hazai Siemensnél
- Megerősítették a Work Force menedzsmentjét
- Közel 400 millió forintos bevétellel zárta a tavalyi évet a SentiOne
- Karbonsemleges rendezvényekkel a zöldebb jövőért
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A Z-generáció tudja milyen munkahelyet szeretne
Az önérvényesítés, a munkahelyi környezet, az anyagiak, a társas kapcsolatok, valamint a kreativitás, illetve a szellemi ösztönzők azok a legfőbb munkaértékek, amelyek a STEM pályára lépő Z-generációs fiatalok számára meghatározóak a leendő munkahelyük kiválasztásában és az ottani megmaradásukban – derül ki a Becsei Lilla pályaorientációs szakember friss, országos, reprezentatív kutatásából, amit az Együtt a Jövő Mérnökei Szövetséggel együttműködésben készített el a 12. osztályos magyar tanulók körében.
Sikertörténet: a Széchenyi-egyetem exitált drónfejlesztő startup cégéből
A győri Széchenyi István Egyetem jelentős hozzáadott értékkel vállalt szerepet a három éve egy szakmai partnerrel és egy tőkebefektetővel létrehozott ABZ Innovation Kft. eredményeiben, amelynek visszaigazolását a piaci siker jelenti. Az intézmény november végén értékesítette a drónfejlesztéssel és -gyártással foglalkozó startup cégben meglévő tulajdoni hányada jelentős részét.