Új stratégiával tértek vissza a vevők a kényszerű zárás után
A műszaki boltok látogatottsága már közelíti a boltzár előtti időszakét. Feltöltött raktárkészlettel várta a cég a látogatókat. A boltok újranyitása óta a vásárlók úgy járnak műszaki cikket vásárolni, mint élelmiszert.
Egy hónappal a műszaki áruházak újranyitását követően a MediaMarkt beszámolója szerint nyitvatartási időben egyenletesen eloszlanak a vevők, hosszú sorállást nem tapasztaltak az áruházvezetők sehol az országban. Szilágyi Gábor, a MediaMarkt ügyvezető igazgatója szerint a nyitás után némileg átalakultak az emberek vásárlási szokásai: a vásárlási listájukat és a boltlátogatás hosszát is tudatosabban tervezik meg, ennek eredményeként kevesebb időt töltenek az eladótérben. „Egyre többen a webáruházi felületen található műszaki információkat felhasználva, előre állítják össze a vásárlási listát – foglalja össze Szilágyi Gábor -, ami korábban élelmiszervásárláskor volt inkább jellemző. Az áruházba érve kézbe veszik, megvizsgálják a termékeket és végül – ahogy a vevőkkel folytatott beszélgetésekből számunkra kiderült – utolsó lépésként „beleképzelik” azt az otthonukba. Így jelentősen felgyorsul a vásárlás folyamata.”
A szakember szerint egyelőre nagyobb az online forgalom súlya áprilisban, mint a márciusi boltzár előtt volt. A webáruházban 40% feletti forgalmi növekedést regisztráltak az év elejétől a bezárásig, majd onnantól hirtelen megduplázódott a növekedés üteme a tavalyi év ugyanezen időszakához képest. Vagyis a zárás alatt teljesen a netre terelődött forgalom egy része ugyan visszatért a fizikai üzletekbe - a fizikai áruházak forgalma már csak hajszálnyira tér el a boltzár előtti időszakétól -, de az online kereskedés még így is tartja a 15%-os növekedési ütemet.
A MediaMarktban az ilyenkor szokásos árucikkek iránt mutatkozik a legnagyobb érdeklődés. A legnagyobb forgalmat a műszaki cikkek közül a televíziók, telefonok, mosógépek, hűtők, notebook-ok és okosórák hozták, illetve még a vezetéknélküli állóporszívók rendkívül népszerűek. Szilágyi szerint ezek a könnyebb kezelhetőségüknek köszönhetően lettek most nagyon divatosak, a vásárlásuk során a legfontosabb szempontok közé tartozik a kialakítás mellett, hogy rendelkezik-e motorizált fejjel, illetve mekkora szívóerővel és szívóhatással bír a készülék. Darabszám tekintetében pedig a konyhai kisgépekből, szépségápolási termékekből és a fejhallgatókból fogyott a legtöbb az elmúlt napokban.
Kapcsolódó cikkek
- Látványosan gyűlt az e-hulladék tavaly
- Applikáció segíti a beléptetést a ma nyíló MediaMarkt áruházakban
- Tudatos vásárlásra buzdít a MediaMarkt és a TVE
- Az idő elérkezett: márciustól már az új energiacímkéket kell értelmezni
- COVID-mellékhatás: Rákaptak az e-ajándékkártyára
- Nagy mobiltelefon tartozék felmérés
- Új vásárlási szokásokat szült a járvány
- Egyetlen nap alatt elkapkodták az Xbox Series X konzolokat a MediaMarkt-nál
- Black Friday: erre figyeljen, ha nem akarja saját kezűleg felcipelni az emeletre az új szárítógépét
- Új digitális forradalmat hozott a Covid-19 a háztartásokba
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.