A járvány első hulláma alatt is jól teljesített a digitális infrastruktúra

forrás: Prím Online, 2021. május 12. 11:18

A hazai cégvezetők szerint 2020 tavaszán a mobil- és vezetékes internetes hálózatok lényegében tökéletesen működtek, átlagosan négyötödös osztályzatot adtak nekik – derül ki a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) megbízásából készített reprezentatív felmérésből. A kutatás ugyanakkor arra is kitér: a megkérdezett cégek majdnem negyven százalékánál panaszkodtak arra, hogy nincs elég szolgáltató a telephelyükön a választáshoz.

A hírközlési hatóság a koronavírus-járvány első és második hulláma között készítette éves, személyes megkérdezésen alapuló, nagymintás, országos felmérését a hazai kkv-s és nagyvállalati szektor vezetőinek részvételével. Ebből kiderült, hogy a cégvezetők a megnövekedett igény ellenére már a járvány első hulláma alatt is szinte teljesen elégedettek voltak a mobil- és vezetékes internetes szolgáltatásokkal: összességében és a vizsgált kilenc tényező alapján külön-külön is négyötödös osztályzatot adtak mindkét szolgáltatásnak.

 

A cégvezetők legfontosabb elvárása az internetszolgáltatással kapcsolatban, hogy az egyáltalán elérhető legyen a telephelyeiken (amelyek sokszor a városok szélén vagy azokon kívül, rosszabb infrastruktúrájú területeken vannak), hibamentesen működjön, valamint, hogy a szolgáltató nagy, stabil szereplője legyen a piacnak. Ez utóbbit visszaigazolja, hogy az előfizetők fele a legnagyobb hazai szolgáltató, a Magyar Telekom ügyfele. Az elérhetőség és a szolgáltató stabil piaci szereplő mivolta egyben az elégedettségi rangsort is vezeti. A leginkább a dél-dunántúli, az alföldi, valamint az ország középső régiójában – mobil esetében Budapesten, vezetékes esetében Pest megyében – elégedettek az internetszolgáltatással az üzleti előfizetők.

 

Az általános elégedettség mellett a cégvezetők legkevésbé a szolgáltatás árával elégedettek. Emellett némiképp csalódást okozó tényező még – vélhetően a kijárási korlátozások hatására is – a hibamentes működés, valamint a mobilinternetnél a sávszélesség, a vezetékes internetnél pedig a sebesség, az elérhetőség, a szolgáltató megbízhatósága és a hibaelhárítás gyorsasága.

 

Az internetszolgáltatással kapcsolatos preferenciák és elégedettség a hazai kkv-s és nagyvállalati szektorban (átlagok ötfokú skálán az érvényes választ adó közvetlen előfizetők körében)

 

Árérzékeny a szolgáltatóválasztás, ha van miből

Az eredmények alapján új szolgáltatás előfizetésekor a cégvezetők számára az ár a legfontosabb szempont, de dobogós helyen végzett a megbízhatóság és a szolgáltatóval kapcsolatos eddigi tapasztalatok is. A menedzserek figyelembe veszik a munka hatékonyságának növelését, a választékot, valamint a költségcsökkentést is. A választáskor a szolgáltatók hírneve többet nyom a latban, mint például az ügyfélszolgálat minősége, a területi lefedettség vagy a dedikált ügyfélkapcsolati menedzser biztosítása. 

 

A szolgáltatóválasztás lehetőségét azonban némileg árnyalja, hogy a hazai kkv-k és nagyvállalatok háromtizedét kitevő több telephelyes cégeknek csak a fele mondta, hogy legalább két szolgáltató közül tud választani ahhoz, hogy minden telephelyüket elláthassák a szükséges vezetékes és mobilszolgáltatásokkal. Az összes cégnek egyébként majdnem 40 százaléka panaszkodott arra, hogy nincs elég szolgáltató a telephelyén a választáshoz, és ugyanennyien mondták, hogy nehézséget okoz a cégüknek igazán megfelelő szolgáltatás megtalálása.

 

A távközlési piacon való tájékozódás egyébként általában véve nem okoz gondot a cégvezetőknek, 78 százalékuk nyilatkozott így. Többségük a kínálat nagyságával is elégedett (62 százalék), valamint a szerződések érthetőségével is (60 százalék). De tízből négynek nehéz összevetni a szolgáltatók csomagajánlatait, és ugyanennyien említették nehézségként, hogy a szolgáltatók nem ugyanolyan paraméterekkel hirdetik az azonos szolgáltatáscsomagjaikat, így nehéz eldönteni, hogy melyik éri meg jobban anyagilag. Távközléssel, informatikával foglalkozó független weboldalakat, összehasonlító alkalmazásokat csak minden negyedik döntéshozó használ.

 

A kutatás háttere

Az NMHH országos reprezentatív felméréseinek célja, hogy jobban megismerje és megértse az elektronikus hírközlési szektor helyzetét, ebben a felmérésben pedig az üzleti előfizetők szokásait, véleményét és problémáit. A kutatás 2020. július 6. és október 12. között készült országos reprezentatív mintavétellel, 1659 legalább 10 főt foglalkoztató társas vállalkozás körében. A hazai nagyvállalatok alacsony száma miatt – ez 41 céget jelent a mintában – a reprezentatív részt egy további 117 fős nagyvállalati pótminta egészíti ki. Az interjúk a kis-, középvállalkozások és nagyvállalatok kompetens vezetőjével személyesen készültek. A minta esetleges torzulásait a kutatók súlyozással korrigálták. A felmérést a Bellresearch Kft. készítette el az NMHH számára. A jelen sajtóközlemény a teljes kutatásnak csak egy szeletét dolgozza fel.

Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI

A PwC Magyarország nyolcadik alkalommal adta át az Év Legvonzóbb Munkahelye díjakat

Az alapbér mellett a magánélet tiszteletben tartása és a jó hangulatú, támogató közeg számít munkahelyválasztáskor – derül ki a PwC nyolcadik alkalommal elkészített Munkaerőpiaci preferencia felméréséből, amiben idén több mint 90 000 tapasztalt munkavállaló, egyetemi hallgató és közoktatásban vagy szakképzésben tanuló diák vett részt. Az Év Legvonzóbb Munkahelye Díjat a Mercedes-Benz kapta.

2024. november 16. 10:20

A Samsung csatlakozik a Carbon Trusthoz

A Samsung a Carbon Trusttal és egyéb nagy technológiai vállalatokkal együttműködve új módszertant vezetett be a csatlakoztatott eszközök, például a laptopok és a hangszórók használata során keletkező káros anyag kibocsátás és kibocsátás-csökkentések mérésére.

2024. november 15. 21:40

Nagyot lépett előre fenntarthatósági programja megvalósításában a Schneider Electric

A Schneider Electric által használt elsődleges és másodlagos csomagolás közel háromnegyedénél már nem alkalmaztak egyszerhasználatos műanyagot a harmadik negyedévben – derül ki a vállalat fenntarthatósági programjának eredményeiről kiadott legújabb jelentésből. Szeptember végére meghaladta az 50 milliót azok száma, akik a társaság kezdeményezéseinek köszönhetően jutottak tiszta és megbízható elektromos áramhoz világszerte, ezzel már most teljesült a jövő évre kitűzött cél. 

2024. november 15. 14:59

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 14. 16:36

A virtuális valóság az egészségügyet is forradalmasíthatja

2024. november 12. 18:01

Törj be a digitális élvonalba: Nevezd ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 5. 11:59

Gépek is rajthoz állnak a most induló Országos IT Megmérettetésen

2024. október 28. 18:06