Globális megoldás teszi biztonságosabbá az öregedő infrastruktúrákat
A Xerox és az ausztrál Victoria állam partnerségben indítja útjára az Eloque-ot. A közös vállalkozással olyan új technológiát kívánnak kereskedelmi forgalomba hozni, amely távolról is képes a hidak szerkezeti állapotának ellenőrzésére.
Az Eloque megoldás egy olyan „ipari dolgok internete” (Industrial Internet of Things – IIoT) technológia, amely a hídhoz rögzített apró száloptikai érzékelőkkel méri és becsli meg annak szerkezeti épségét jelző mérőszámokat – így szerkezeti terhelését, hőre adott reakcióját, görbülését, aktuális terhelését, valamint a rezgést és a korróziót. Fejlett analitikák elemzik a szenzorok adatait, amely elemzés eredményeit közvetlenül a híd üzemeltetői kapják meg valós időben. Ezáltal tudják monitorozni a híd túl- vagy alulhasználtságát, vagy azt, hogy vannak-e szerkezeti problémák vagy károk, amiket javítani szükséges.
Egy felmérés szerint az Egyesült Államok hídjainak 42%-a legalább 50 éves, és közel 231,000 hídon szükséges javítási és állagmegóvási munkálatokat végezni. Ez a probléma világszintű. Ausztrália hídjainak kb. 70%-a több mint 50 éves. Németországban a 25,000 vasúti hídból kb. 11,000 olyan van, ami több mint 100 éves. Franciaországban pedig a hidak 7%-a már az összedőlés kockázatát hordozza magában.
„Az öregedő és romló állami infrastruktúra globális probléma. Úttörő technológiát képviselünk, amely fenntartja a hidak biztonságát, meghosszabbítja azok élettartamát és pozitívan befolyásolja a tervezést” – mondta John Visentin, a Xerox alelnöke és vezérigazgatója. „A Victoria állam kormányával kötött partnerségünk nem csak azt teszi lehetővé, hogy számukra oldjuk meg ezt a problémát, hanem azt is, hogy ezt a megoldást a hasonló kihívásokkal szembesülő ügyfelekhez is eljuttassuk szerte a világon.”
A technológiát a Xerox Palo Alto Kutatóközpontban (PARC) fejlesztették ki, majd a Xerox és Victoria állam vasúti- és villamosvonalakat kézben tartó vállalata, a VicTrack partnersége révén próbálhatták ki elsőként. A PARC megoldása szenzorokkal és fejlett analitikával monitorozza a hidak szerkezeti állapotát a híd élettartamának optimalizálása érdekében.
„Ez az úttörő technológia segít a problémák korábbi felderítésében, csökkenti a helyszíni ellenőrzések és javítások miatti útlezárások okozta késéseket, valamint lehetővé teszi gyorsabban és pontosabban megtalálni az okokat hídbalesetek vagy más váratlan események idején” – mondta Jacinta Allan, az állam közlekedési infrastruktúráért felelős minisztere.
Victoria kormánya 50 millió dollárt különített el az Eloque technológia bevezetésére az állam kiemelt hídjain. Ez a technológia lehetővé teszi a problémák korai felismerését és előrejelzését, segít, hogy azokat még azelőtt találják meg, mielőtt javításuk költségesebbé válna, továbbá abban is segíti az ügyfeleket, hogy a karbantartási költségvetést hatékony kezelhessék.
„Noha a kezdeti fókuszunk a vasúti és közúti hidak lesznek, az Eloque technológiája rendkívül sokoldalú, ezért azt tervezzük, hogy a jövőben más kritikus szerkezetekhez is adaptáljuk” – mondta Ersin Uzun, a Xerox IoT igazgatója és az Eloque igazgatósági tagja. „Már most arra törekszünk, hogy kiterjesszük a technológiát az alagutakra, kikötőkre, többszintes parkolóházakra és más kritikus infrastrukturális eszközökre.”
Az Eloque többségi tulajdonosa a Xerox, és ez egyben része annak a stratégiának, hogy a Xerox új kínálattal, széles körben lépjen be az IoT piacra.
Kapcsolódó cikkek
- Jelentős megtérülést hoznak a technológiai beruházások
- Napelemes rendszerek: így spórolhat villanyszámláján velük
- Kárrendezés a technológia uralta jövőben
- Digitalizálással enyhíthető az ivóvízszektorra nehezedő nyomás
- A Xerox bővíti igazgatóságát
- A változásban élenjárók fogják meghatározni a jövőt
- A tech szakértők szerint ezek lesznek a legfontosabb trendek 2021-ben
- Új ügyvezető alelnök a Xeroxnál
- A Xerox és az NPS a 3D nyomtatás terén mélyíti együttműködését
- A Bosch 2020-ban a vártnál jobban teljesített
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.