Monor iskoláiban is elérhető már a Vodafone Digitális Tanterem megoldása
Monor hat oktatási intézményében indította el Digitális Tanterem szolgáltatását a Vodafone Magyarország, amely a piacon egyedülálló módon az online és offline oktatást egyaránt lehetővé teszi. A monori beruházás a Belügyminisztérium támogatásával valósult meg és a kormány okosváros stratégiájának részét képezi, melynek egyik alappillére a minőségi digitális oktatás támogatása – ebben a tekintetben pedig a Vodafone Magyarország élen jár hazánkban. A beruházásnak köszönhetően országszerte immár összesen 28 000 diák és 1200 pedagógus részesül minőségi digitális oktatásban.
Február óta a Vodafone Magyarország Digitális Tantermeiben zajlik az oktatás Monor összes iskolájában – általános, közép és szakképző iskolában egyaránt. Ezáltal több mint 2900 tanár és diák részesül minőségi digitális oktatásban – legyen szó tantermi, virtuális vagy hibrid tanításról.
A Digitális Tantermek, illetve az azokhoz szükséges tabletek és töltőszekrények kiépítése, továbbá a pedagógusok oktatása már tavaly év végén megtörtént. A szolgáltató által végzett beruházás mértéke összesen közel 100 millió forint, amely a Belügyminisztérium támogatásával valósult meg. A beruházás a kormány okosváros stratégiájának részét képezi, melynek egyik legfontosabb pillére az oktatás, egész pontosan a digitális oktatás támogatása. Utóbbi fő célja, hogy olyan fiatalok kerüljenek ki a helyi iskolákból, akik magabiztosan tudják használni a digitális technológiákat és ezáltal kellő tudással felvértezve léphessenek ki a munkaerőpiacra.
„Az elmúlt években több helyen valósultak meg okos városok létrejöttét megcélzó fejlesztések, ezek azonban elszigeteltek, egyediek voltak, nem feltétlenül kezelték komplexen a problémákat. Ezen okok miatt döntött úgy a Belügyminisztérium, hogy Okos város pilot programot indít, amely a későbbiekben mintaként szolgálhat. Ennek szellemében kezdődött meg Monoron az Okos város projekt kialakítása, melynek fontos fázisa a Digitális Tantermek kiépítése. A város általános- és középiskoláiban a ma ismert legkorszerűbb technológia került felhasználásra a kialakítás során. A projekt megvalósításáért Monor város önkormányzata a felelős, a kivitelezőket, szolgáltatókat versenyeztetés útján kereste. A Vodafone és jogelődjei régóta jelen vannak a térségben, így helyismerete és a szolgáltatásai miatti jó megítélése is segítette ahhoz, hogy partner legyen ebben a projektben. Bízunk abban, hogy a jó tapasztalatok más városokban, más projektekben is hasznosulhatnak majd.” – mondta el Pogácsás Tibor, a Belügyminisztérium Önkormányzati Államtitkára.
Dobó Mátyás, a Vodafone Magyarország vállalati szolgáltatások üzletágának vezérigazgató-helyettese hozzátette: „Nagy öröm számunkra, hogy újabb intézményekben építhettük ki Digitális Tanterem szolgáltatásunkat, hiszen amellett, hogy több ezer diák és tanár részesülhet minőségi digitális oktatásban, Monor okosvárossá alakulásához is hozzájárulhatunk. Az eddigi visszajelzések nagyon pozitívak, február óta a pedagógusok napi szinten használják a szolgáltatást – legyen szó offline, online vagy hibrid oktatási formáról. A SEOS keretszoftver legújabb fejlesztéseinek köszönhetően a rendszert asztali számítógépről, laptopról, okostelefonról vagy akár tabletről is lehet használni az összes népszerű operációs rendszeren.”
Dr. Hrutkáné Molnár Monika, a Monori Tankerületi Központ igazgatója Albert Einstein gondolataihoz hasonította a Digitális Tanterem megoldást: „Én sosem tanítom a diákjaimat, csak próbálom megteremteni a feltételeket, amelyekben tanulhatnak.” Ezt jelenti számomra is az Okos tanterem projekt. A 21. század követelményeihez már nélkülözhetetlen a digitális kompetencia, amelyet a COVID helyzet miatt immáron másodszor bevezetett tantermen kívüli digitális munkarend tapasztalatai is megerősítettek. Monor Okos város projekt keretében lehetőségünk nyílt arra, hogy valamennyi monori iskolában fejlesszük a digitális eszközellátottságunkat, ezáltal megteremtve a lehetőségét annak, hogy korszerű gépekkel, illetve a tanári továbbképzéseken szerzett tapasztalatokkal a pedagógusok hatékonyabbá, színesebbé tegyék az oktatást. Hiszem, hogy a fejlesztéssel a tudásmegszerzési folyamat élményszerűbbé válik tanulóink számára, ami által motiváltabbak és aktívabbak lesznek az órákon.”
A Digitális Tanterem működése és előnyei
A koronavírus miatt kialakult helyzetben az iskolák bezárása jelentős mértékben felgyorsította a digitális oktatásra való átállást: a pedagógusoknak az online térben kell átadniuk a tananyagokat, amiket a diákoknak otthon, laptopon és okoseszközökön keresztül kell feldolgozniuk. Többek között erre a helyzetre jelenthet megoldást a Vodafone Magyarország okostantermi megoldása, amely egyaránt lehetővé teszi a virtuális és valós tantermi felhasználást. A fizikai Digitális Tanterem egy interaktív táblából, a tanórán résztvevő diákok által használt eszközökből (jellemzően tabletek) és a tanári laptopból áll, ezek mindegyike saját alkalmazásfelülettel rendelkezik. A tanóra során az eszközök összekapcsolódnak és kommunikálnak egymással, ezáltal biztosítva a tanár számára, hogy irányítani tudja a diákok figyelmét. A tanár oktatási anyagokat tud kiküldeni mind a táblára, mind a diákoknál lévő tabletekre. Emellett arra is van lehetőség, hogy a tanár szintfelmérő tesztkérdéssort vagy házi feladatot küldjön ki a diákoknak, akik az eszközeiken megválaszolva a kérdéseket azonnali kiértékelést is kapnak.
Azt, hogy a diákok eszközein és a táblán pontosan mi jelenjen meg, minden esetben a tanár tudja irányítani függetlenül attól, hogy a tényleges tanteremben tartózkodnak-e a diákok vagy fizikailag máshol vannak. Így a megoldásnak hála, a rendszert használó iskolák nagy részének egyáltalán nem okozott fennakadást a digitális oktatásra való átállás. A fizikai oktatásra való visszaállás során pedig betegség miatt otthon maradó diákok számára jelenthet megoldást a rendszer, hiszen nekik is lehetőségük nyílik a tanórákon való távoli részvételre.
Kapcsolódó cikkek
- Szolnokra is megérkezett a Vodafone Digitális Iskola Program
- 11 táblagép átadásával Rezibe érkezett a Vodafone Digitális Iskola Program
- Hencidára érkezett a Vodafone Digitális Iskola Program
- Nemzetközi felmérés bizonyítja a digitális kompetenciafejlesztés fontosságát
- Magyar akkumulátoripari szakértőket képez az EIT InnoEnergy
- A vállalkozások adatalapú döntéshozatalát támogatja a Vodafone új okosmegoldása
- Atlassian tréningek a Training360-nál
- A Microsoft támogatásával folytatódhat tovább a HTTP Alapítvány digitális képzési programja
- Életmentő drónok fejlesztésén dolgozik a Vodafone Csoport
- Hamarosan lezárul a jelentkezés a Vodafone Digitális Díjra
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.