Az i-Cell szolgáltatja az automatikus parkolást a MOL Limo számára
A MOL Limo számára nyújtott automatikus parkolási szolgáltatás az első konkrét lépése a MOL Nyrt. és az i-Cell együttműködésének, amely a nagyvállalat közvetett érdekeltségszerzéséhez kapcsolódóan valósul meg.
Januárban jelentette be az i-Cell, illetve a Lead Ventures, hogy a scaleupokra specializálódott, budapesti székhelyű kockázati- és magántőkebefektető társaság kezelésében lévő Enter Tomorrow Europe Magántőkealap tulajdonrészt szerzett az elektronikus útdíjfizetési és a flottakövetési szegmens egyik vezető szereplőjének számító magyar vállalkozásban. A Lead Ventures 100 millió eurós tőkéjű alapjainak a MOL, az MFB és az Eximbank a legnagyobb befektetője, így kézenfekvő volt, hogy az olajipari nagyvállalattal szorosabb, szakmai alapú együttműködést alakítson ki Magyarország leginnovatívabb hazai tulajdonú telematikai cége. Ennek a stratégiai partnerségnek első konkrét lépéseként a MOL Limo számára az i-Cell biztosítja az automatikus parkolási szolgáltatást.
Budapest legnagyobb car sharing flottájába jelenleg 450 gépkocsi tartozik, ebből 150 elektromos meghajtású, 300 pedig hagyományos belsőégésű motorral rendelkezik. Utóbbi járműpark esetében ugyanúgy kötelező a parkolási díj, mint minden más autó esetében; ha senki nem használja a gépkocsit, amely parkolási övezetben, közterületen áll, akkor fizetni kell. Az automatikus parkolási szolgáltatás lényege, hogy a Nemzeti Mobilfizetési Rendszerbe (NMFR) tartozó helyszíneken – az M2M (machine to machine) technológiának köszönhetően – a fizetés a zónának megfelelő díjszabással elindul, ha a slusszkulcsot kihúzzák és leáll, amikor a gyújtást a sofőr ráadja. Mindebből az autó használója semmit sem érzékel, hiszen a rendszerek egymással kommunikálnak.
Az i-Cell évek óta megbízhatóan, magas színvonalon nyújtja az automatikus parkolási szolgáltatást, amely kizárja a büntetést, illetve a fölöslegesen megvásárolt órákat és egyszerűsíti az adminisztrációt, így csökkenti a költségeket. A Fleet Parking elérhető az i-Cell flottakövető rendszerét, az i-Fleet szolgáltatást használó ügyfelek számára. A szolgáltatás az országban mindenhol működik, ahol a parkolási társaság vagy az önkormányzat a Nemzeti Mobilfizetési Zrt.-vel áll szerződésben.
A MOL Nyrt. és az i-Cell további közös projekteken dolgozik, amelyeknek célja, hogy a telematikai vállalat hazai pozíciót megerősítve a nemzetközi piacokon terjeszkedjen tovább.
Kapcsolódó cikkek
- A Telepass az i-Cellt választotta szakmai partnerének
- Új digitális megoldásokkal segíti a gazdálkodókat az i-Cell és az AgroVIR együttműködése
- Bevált az intelligens üzemanyagkút-rendszer a Volánbusznál
- Üzleti növekedés 2019-ben az i-Cell-nél
- A vitorlások fele nem ért célba az év egyik legnehezebb Balatoni versenyén
- Balatonkerülő verseny az i-Cell nyomkövető rendszerével
- Egyedülálló parkolási okosmegoldás a büntetések kizárására
- Elektronikus útdíj: folytatódik a Waberer’s és az i-Cell szakmai együttműködése
- Megkezdődött az Alba Volán elektronikus utastájékoztatási rendszerének tesztüzeme
- A finnek érdeklődését keltette fel a magyar e-útdíj rendszer
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Copilot for Microsoft 365 már magyarul is
A Microsoft bejelentése szerint 16 újabb nyelvvel gyarapodott azon nyelvek száma, amelyeket a vállalat generatív mesterséges intelligenciára alapuló alkalmazása, a Copilot for Microsoft 365 támogat mind az üzleti, mind pedig az egyéni felhasználók esetében. A magyar is ezek között van.
Ilyen lesz az első, személyzet nélkül is működő magyar bolt
A tervek szerint már idén nyáron elindulnak az első távfelügyelt boltok Magyarországon. A technológia révén a hagyományos üzletek átalakítást követően személyzet jelenléte nélkül is nyitva tarthatnak, akár 24/7-es üzemmódban.
A régiós pénzügyi vezetők harmada már teszteli a generatív AI megoldásokat
Közép-Európában már minden harmadik szervezetnek közvetlen tapasztalata van a generatív mesterséges intelligenciával, és mindössze a vállalatok négy százaléka várja passzívan, hogy a versenytársak tegyék meg az első lépést. A régióban négyből három pénzügyi vezető (73%) véli úgy, hogy az AI fontos a vállalatuk stratégiája szempontjából. A Deloitte legfrissebb CFO felmérése szerint a megkérdezett pénzügyi vezetők fele költségcsökkentést vár a mesterséges intelligencia bevezetésétől.