Az Ingatlantájolón elindult a licitrendszer
Május-júniusban további 2-7 százalékkal csökkent az ingatlan-hirdetések száma a vezető hazai ingatlanhirdetési portálokon, mert sok ingatlan elkelt, miközben a piac is alaposan tisztul. Bár valamivel kevesebb a teljes hirdetésszám, azért ugyanúgy nehéz ma kitűnni a sok tízezer ajánlat közül. Ezért az Ingatlantájoló vadonatúj fejlesztésként most hirdetés-kiemelési licitrendszert indított.
A pandémia első hullámát követően, múlt év nyár közepén indult felfelé a hirdetések száma az összes fontos ingatlanportálon, így az Ingatlantájolón is. De 2021 első felében az újabb otthonteremtési támogatások bevezetése és a nyitás okán nagyon felpörgött az ingatlanpiac: számos lakás és ház elkelt az elmúlt hónapokban, így kikerült a rendszerből, és mivel mostanság gyorsan fogynak a lakóingatlanok, az elmúlt hónapokban az egész piacon lassú, havonta pár százalékpontos, folyamatos csökkenés figyelhető meg a hirdetések számában.
A kínálat csökkenésének a látványos támogatások mellett az is az oka, hogy az utóbbi hónapokban az inflációtól való félelem is megjelent, így a nagyobb megtakarításokkal bíró magánemberek is igyekeznek a pénzromlástól óvni megtakarításaikat, így sok esetben elmozdulnak a védettebb ingatlanok felé. Azaz újra megjelentek a befektetők, akik akár a támogatással felújítható ingatlanokat is keresik, vagy az újraindulás miatt bíznak a lakáspiacban. Különösen így van ez, ha a sokszor duplájára ugró építőanyag árakat megnézzük, illetve az emiatt várható lakásár-emelkedésre gondolunk, akár az új, akár a felújított használt házak, lakások terén. Emellett ráadásul a hitelmoratórium kivezetése is óvatos lesz, így különösebben nagy, kényszerű eladói nyomás egy-két éven belül nem várható.
“Az Otthontérkép Csoportba tartozó Otthontérkép.hu és Ingatlantájoló.hu oldalak jelenleg mintegy 65-66 ezer, csak részben átfedésben álló lakóingatlan hirdetést tartalmaznak, így stabil, dobogós helyezést biztosítanak a Csoportnak. Az elmúlt hónapok kissé csökkenő tendenciája ellenére meglehetősen stabilak a hirdetési számaink. De ebben az ‘ajánlat-erdőben’ nagyon nem könnyű a vevő számára a legjobb ajánlat megtalálása; illetve az eladók nagyon nehezen tűnnek ki az egy-egy keresés során felugró több száz, több ezer ajánlat közül” - emeli ki Ballagó Antal, az Otthontérkép Csoport sales vezetője.
Ugyanis akár magánszemélyként akar ingatlant eladni valaki, akár nap, mint nap foglalkozik ingatlanok adásvételével, azok hirdetésével, kiemelten fontos számára, hogy az érdeklődők minél könnyebben és gyorsabban ráleljenek a hirdetéseire és érkezzenek az érdeklődő telefonhívások. Ezt könnyíti meg jelentősen az Ingatlantájoló.hu új, most induló hirdetés-kiemelési licitrendszere.
A jelenlegi és új ügyfelek is jelentős mennyiségű bónusz kreditet kaptak az induláskor, hogy mielőbb kipróbálhassák a licitrendszert és megtapasztalják annak előnyeit. Így akár már ma licitálhatnak a legfontosabb hirdetéseikre, hogy az ingatlant keresők még könnyebben megtalálják az adott iroda vagy magánszemély hirdetett ingatlanát.
Miről is van szó? Lényegében mindenki tapasztalta már, hogy az ingatlant keresők általában csak a találati lista első két-három oldalát nézik meg, így nagyon lényeges, hogy egy-egy ingatlanhirdetés a listában minél előbbre kerüljön. Ehhez ezentúl nem kell mást tenni, mint a találati lista legjobb helyeire licitálni kreditekkel.
Felismerve a fenti kihívást az Ingatlantájolónál június elejétől mind az ingatlanközvetítő irodák és referenseik, mind az ingatlanfejlesztő partnerek és a magánhirdetők számára lehetővé teszik a hirdetések előresorolását az úgynevezett licitrendszerben. A rendszer lényege, hogy annak a hirdetőnek a hirdetése kerül a találati lista élére, aki a legtöbb kredittel licitál. Természetesen a rangsorolás automatizált, programozott módon zajlik, akár egy nagy internetes keresőnél.
“Ez a rendszer igazságos, hiszen folyamatosan azok a hirdetések láthatók a találati lista elején, amelyeket a hirdetők kiemelnek” – teszi hozzá az Otthontérkép Csoport sales vezetője.
Ez az új megoldás az ingatlankeresőket is segíti, hiszen az ingatlanhirdetési portálok többségénél – így eddig az Ingatlantájolón is – sok esetben ingatlan kereséskor gyakran ugyanazok a régebbi hirdetések kerülnek/kerültek a találati listák elejére, amelyeket a hirdetők rendszeresen letörölnek, majd újra feladnak, hogy a hirdetés frissebbnek tűnjön, és emiatt előre kerüljön.
Ezzel szemben hirdetőként a jövőben mindenkinek azonos esélye lesz hirdetésével az első pozíciókban szerepelni, ingatlant keresőként pedig a legjobb ajánlatokkal találkozhatunk a találati listák elején, ahol a hirdető minél gyorsabban szeretné értékesíteni az ingatlant.
Az Ingatlantájoló.hu új licit szolgáltatása
Aki rendszeresen hirdet, vagy keres az Ingatlantájolón, az az elmúlt években is megtapasztalhatta, hogy az oldal folyamatosan frissül, fejlődik, mindig képes a megújulásra, rendszeresen jelentkezik valamilyen újdonsággal, ami mind a hirdetés feladását, megfelelő elhelyezését vagy kiemelését, mind az ingatlankeresést megkönnyíti.
Ezúttal viszont egy olyan újdonsággal jelentkezik az Ingatlantájoló, amire itthon ugyan van példa, de hasonlót nemzetközi szinten is csak kevés piaci szereplő alkalmaz.
Az új licitrendszert mindenki használhatja, aki az Ingatlantájolón hirdet, ráadásul, mivel a kreditek egységárasak (2 forint plusz áfába kerül egy kredit mindenkinek), teljesen egyenlő feltételeket teremt kisebb és nagyobb irodák, ingatlanfejlesztők, illetve magánszemélyek részére.
A kreditek tehát ahhoz szükségesek, hogy egy ingatlant megfelelően pozícionáljunk, azaz a hirdetés minél előkelőbb helyet érjen el a találati listán. Krediteket bármikor lehet vásárolni és a bankkártyás fizetéssel megvásárolt kreditek azonnal jóváírásra kerülnek a kreditegyenlegben.
Felmerülhet a kérdés, hogy mennyi kredit szükséges ahhoz, hogy a találati listán az első pozíciók egyikében szerepeljen egy-egy hirdetés? Erre nincsen egzakt válasz, mert a szükséges kreditmennyiség mindig attól függ, hogy adott helyre hányan licitálnak, a kiemelésért hányan versenyeznek. Például egy népszerűbb fővárosi kerületben, ahol több hasonló, jobban forgó – általában magas fajlagos árú – lakás van, ott többen versenyeznek, míg egy néhány eladó ingatlannal rendelkező kisvárosban valószínűleg kisebb a verseny az első helyekért.
Természetesen a felhasználó a hirdetésére kattintva bármikor ellenőrizheti, hogy hol áll adott pillanatban a hirdetése a találati listában, és mennyi kredittel kell licitálni ahhoz, hogy a kívánt pozíciót elérje. Mivel – mint említettük – a krediteket mindenki azonos áron vásárolhatja meg, ez egyenlő feltételeket teremt a versenyhez, és hirdetésünk pozícióját nem kiszámíthatatlan algoritmusok fogják szabályozni, hanem a felhasználó dönthet róla.
Kapcsolódó cikkek
- Hiánypótló weboldal segít eligazodni az informatikai szakmák között
- Vodafone: Négyszeresére nőtt az adatforgalom az oktatási weboldalakon az érettségit megelőző időszakban
- Tematikus oldalakkal bővül a megújult Üzletem.hu
- Egyre többet fizetünk a sztárokért az interneten
- Bünteti a problémás webshopokat az NMHH és a Nébih
- Elindult Magyarország új fogyasztóvédelmi blogja
- A milliomosok csábítására épít a legújabb luxus társkereső oldal
- Jótékonysági kezdeményezés a Sztárüzenet
- Elindult a sebeszem.hu weboldal
- Mikor lesz védett a teljes lakosság? – Az oltási terv kalkulátor megmondja
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.