Világszínvonalú egyetemi képzést támogat a Vodafone
A Vodafone, az edUcate innovációs tanácsadó cég és a new yorki Columbia Business School között létrejött nemzetközi együttműködést a közös problémamegoldás és tudásmegosztás hívta életre, melynek keretein belül az egyetem MBA szakos hallgatói a mérnöki karral együtt egy 5 napos intenzív kurzuson vehettek részt. A program célja egyfelől felhívni a figyelmet a gyors, innovatív termékfejlesztés és a digitalizáció adta előnyök kihasználásának fontosságára, másfelől támogatni azon hallgatókat, akik olyan innovációk fejlesztésén dolgoznak, amelyek később a társadalom széles körében hasznosulhatnak.
A világszínvonalú Columbia egyetem hallgatói és oktatói, az edUcate és a Vodafone támogatásával a telekommunikációs iparág jövőbemutató kérdéseire keresték a választ. A programban résztvevő 40 MBA hallgató a Vodafone által ismertetett, széleskörű üzleti problémákat dolgozták fel közös koncepcióalkotással, miközben új design és digitális ismereteket sajátítottak el ’design thinking’, és ’prototyping’ területeken. Száznál is több ötlet született, amely több mint 60 interjún alapult, melyekből 11 különböző koncepciót alkottak meg a résztvevők, a digitális oktatás, egészségügy, adatvédelem témaköreiben. A legkiemelkedőbb megoldás a Vodafone Launchpad elnevezésű globális startup versenyén is megmérettetheti magát, melynek tétje a tanulmány megvalósítása.
„A programmal lehetőséget szerettünk volna teremteni arra, hogy innovatív, digitalizációt támogató koncepciók születhessenek, mindezt úgy, hogy közben a diákok humán-központú, design thinking szemléletét és eszköztárát is fejlesztjük. A Vodafone-nál kiemelten fontos számunkra a tehetséggondozás, tesszük mindezt azzal a céllal, hogy piacképes tudással vértezhessük fel a jövő szakembereit.” – mondta Tóth Zsuzsanna, a Vodafone Magyarország HR Vezérigazgató-helyettese.
„2019 óta él az edUcate partnersége a Columbiával, mely keretében rendszeresen vendégelőadunk és partner vállalatainktól valós üzleti problémákat hozunk be esettanulmányként a kurzusokra. Kulcsfontosságúnak tartom a kapocs fenntartását az elméleti és a gyakorlati képzés között. Mivel az edUcate-nél izgalmas innovációs projekteken dolgozunk, így adta magát, hogy háromoldalú együttműködéseket alakítsunk ki az innovációs oktatás érdekében, amivel minden fél csak nyerhet” – nyilatkozta Nőthig-Hegedüs Enikő, az edUcate társalapítója és ügyvezetője.
„Azt gondolom, a tradicionális termékfejlesztési módszertanokon túlmenően különösen értékesek a design thinking segítségével születő megoldások a Vodafone számára, hisz így empátiára építve tárhatunk fel igazi humánus igényeket, majd építhetünk nagyszerű digitális megoldásokat. Ma már csak így érdemes komplex üzleti problémák megoldásának nekiállni és örülünk, hogy a Vodafone is partnerünk volt idén ebben. A tény, hogy partnerségbe léphettünk egy innovációs tanácsadó céggel, akiken keresztül mindig valós problémákat hozhatunk a diákjainknak, módfelett kiemeli a kurzusunkat a többi közül” – mondta Gita Johar, A Columbia Business School professzora.
A Vodafone-nál már hagyománya van a digitális innovációk felkarolásának: az elmúlt években számos, az oktatás és az egészségügy digitalizációját, valamint a fenntarthatóság megteremtését segítő innovációt karoltak fel. Előbbiek közé tartozik többek között az ExaMe applikáció, melynek segítségével a diákok egyetlen appból tudnak felkészülni az érettségi vizsgáikra, valamint a BOOKR Suli applikáció, amely interaktív, animált hangoskönyvek segítségével járul hozzá a gyerekek olvasásszeretetének kialakításához. Egészségügyi digitalizáció terén pedig példaként említhető a mentőhívás folyamatát gyorsabbá és hatékonyabbá tevő ÉletMentő applikáció, valamint a DokiApp alkalmazás, amelynek segítségével a páciensek online, videóbeszélgetés formájában konzultálhatnak orvossal. A vállalat ezeken felül nagy hangsúlyt fektet a vállalkozásokra is: folyamatosan dolgoznak olyan digitális megoldásokon, amelyek a vállalkozások versenyképességének növelését szolgálják.
Kapcsolódó cikkek
- A digitalizáció hozza helyzetbe a hazai vállalkozásokat
- Monor iskoláiban is elérhető már a Vodafone Digitális Tanterem megoldása
- Nemzetközi felmérés bizonyítja a digitális kompetenciafejlesztés fontosságát
- Az elvárások hajtják, a munkaerőhiány fékezi a digitális transzformációt
- Az Óbudai Egyetem kiberbiztonsági képzését támogatja a Vodafone
- Lépéselőnyben az egyetemi innovációs műhelyek
- A Vodafone Csoport 20 millió eurót fektet a digitális készségek és oktatás fejlesztésébe világszerte
- A kkv-k digitalizációja segíti a válságból való kilábalást
- Még mindig alacsony a női informatikusok aránya Magyarországon
- Ötösre vizsgázott a Vodafone a tanév végén digitális kompetenciafejlesztésből
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.