Idén is pályázhatnak műszaki fejlesztésekre a közösségi rádiók és tévék
Százhúsz millió forintos kerettel hirdette meg az idei műszaki fejlesztésekre szóló pályázatot közösségi televízióknak és rádióknak a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) Médiatanácsa, az első fordulóra augusztus 5-ig lehet jelentkezni, döntött e heti ülésén a testület. Tizenegy közösségi televízió és rádió működési és üzemeltetési költségéhez is hozzájárult a grémium, emellett véglegesített egy kalocsai és egy dunaföldvári frekvenciapályázatot.
A testület a Médiatanács Támogatási Programjában idén is döntött annak a három fordulós pályázatnak a meghirdetéséről (Műszaki fejlesztések támogatása), amely a közösségi rádiók és televíziók műszaki fejlesztését célozza. A 2021-benmár 120 millió forintos keretösszegből az igényelhető maximális támogatás tavalyhoz képest tíz százalékkal magasabb: a televízióknál 5,5 millió, rádióknál 3,3 millió, kisközösségi rádióknál 1,1 millió forint. Az elnyerhető összeg nem haladhatja meg a tervezett összköltség 80 százalékát. A jelentkezési határidő az első fordulóra augusztus 5., a másodikra augusztus 31. és szeptember 30. között, a harmadikra pedig október 19. és november 18. között várják a pályázatokat.
Több mint 53,6 millió forintot ítélt meg tizenegy pályázónak a Médiatanács a közösségi médiaszolgáltatók működési és üzemeltetési költségeit támogató pályázat negyedik fordulójában. A televíziók közül sikeresen pályázott az esztergomi Körzeti Televízió, a Régió TV Esztergom, a csornai Rábaközi Televízió, a vecsési WTV, a DSTV Dunaújváros Televízió, a Tótvázsony TV, a Kecel Városi Televízió, a budakeszi BKTV és a fővárosi City TV. A rádiók közül a Győr Plusz Rádió és a Halas Rádió jut vissza nem térítendő forráshoz.
Rádiós pályázatok és médiafelügyeleti döntések
A tanács véglegesítette a Kalocsa 94,5 MHz és a Dunaföldvár 104,1 MHz helyi frekvenciák közösségi jellegű használatára irányuló pályázati felhívásokat, amelyekre szeptember 29-én lehet beadni pályázati ajánlatokat. Elfogadta a grémium a Szeged 87,9 MHz körzeti és a Szolnok 102,4 MHz helyi vételkörzetre szóló pályázati felhívások tervezeteit. A frekvenciák kereskedelmi jellegű használatára vonatkozó dokumentumok július 8-ától érhetők el az NMHH honlapján. A Budapest – Astoria (belváros) elvi telephelyű kisközösségi rádiós lehetőség pályázati felhívására egyetlen ajánlat érkezett, a testület elvégezte az alaki vizsgálatot és hiánypótlásra szólította fel a benyújtót, a Media Universalis Alapítványt.
Figyelmeztette a tanács a Miskolc Televízió szolgáltatóját szabálytalan termékmegjelenítés miatt, ugyanis a csatorna az Egészségpercek című műsorban egy fogyókúrás tápszereket forgalmazó cég termékeit, előnyeit és egy szépségszalon szolgáltatásait túlzott részletességgel mutatta be az egyik februári adásban.
A Médiatanács minden esetben a fokozatosság és az arányosság elve alapján, az ügyek összes körülményét figyelembe véve állapítja meg a jogkövetkezmények adott formáját, mértékét.
Kapcsolódó cikkek
- Újabb budapesti körzeti rádiós frekvencia pályáztatását készíti elő a Médiatanács
- Közzétette az NMHH a 2020-as beszámolóit
- Új fővárosi körzeti rádiós pályázatot készít elő a Médiatanács
- Júniusban három budapesti rádiós frekvenciára is lehet pályázni
- Két vidéki frekvenciapályázat tervezetét fogadta el a Médiatanács
- Lezárult a Budapest 95,3 MHz-re kiírt rádiós pályázat
- A médiaszolgáltatási díjak elengedésével kapcsolatban ad tájékoztatást a Médiatanács
- Médiatanács: több mint 120 millió forint támogatás közösségi rádiók és televíziók működésére
- Csökkent a járvány alatt a televíziós termékmegjelenítések száma
- Megduplázódott az új magyar tévéreklámok aránya az előző félévben
Pályázatok ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Rekordszámú nevezéssel zárt ’Az Év Honlapja’ 2024 pályázat!
Az idén 23. alkalommal megrendezett ’Az Év Honlapja’ pályázat nevezési szakasza lezárult: december 15-ig rekordszámú, 329 pályamű érkezett. A szakmai zsűri hamarosan megkezdi a beérkezett pályázatok értékelését, hogy 30 kategóriában kiválassza 2024 legkiemelkedőbb digitális alkotásait. A közönségdíjért folytatott küzdelem azonban még javában zajlik – a pályázók 2025. január 15-ig mozgósíthatják közösségüket, hogy megszerezzék a publikum elismerését.
Az év legjobb sportmarketing-megoldásait keresik
A Magyar Marketing Szövetség Sportmarketing Tagozata által idén újra életre hívott Sportmarketing Gyémántdíj célja, hogy elismerje és széles körben megmutassa az egyesületek, a sportolók és a velük együttműködő márkák értékteremtő sportmarketing-megoldásait, és ezáltal hozzájáruljon a hazai sportmarketing színvonalának fejlesztéséhez. A díj elismeréseinek átadására 2025. március 5-én az ETELE Cinemában megrendezésre kerülő Digital Marketing Forumon kerül majd sor, ahol a digitális marketing aktualitásain túl helyet kapnak majd a sportmarketinggel kapcsolatos előadások is.
Átadták a 2024. évi Rátz Tanár Úr Életműdíjakat
Ebben az évben is nyolc kiemelkedő teljesítményű tanárt részesített elismerésben az Ericsson Magyarország, a Graphisoft és a Richter Gedeon Nyrt. támogatásával létrehozott Alapítvány a Magyar Természettudományos Oktatásért kuratóriuma. A reáltárgyak legkiválóbb hazai tanárai december 10-én ünnepélyes keretek között vették át az egyenként 2,5 millió forintos pénzjutalommal járó Rátz Tanár Úr Életműdíjat. Az esemény helyszíne a Budapesti-Fasori Evangélikus Gimnázium volt: itt tanított Rátz László, akinek emlékére a díjat alapították.
Marketing Diamond Awards: Már csak 5 napig lehet kedvezményesen előnevezni!
A Magyar Marketing Szövetség által szervezett, idén 10 éves Marketing Diamond Awards célja változatlan: megmutatni, hogy a szakmai elismerések nem csak a nagy költségvetésből megvalósuló marketingaktivitások kiváltságai!
Az ABB ismét várja az egyetemi és főiskolai képzésben részt vevő női hallgatókat mentorprogramjára
A Női Mentorprogram célja, hogy erősítse a nők részvételét és növelje a munkavállalási kedvüket műszaki területeken, és lehetőséget adjon, hogy a női hallgatók már tanulmányaik során megismerkedhessenek egy nemzetközi cég termékeivel, szolgáltatásaival, működésével.