Emberek és kobotok együtt a sikerért
A Universal Robots kobotjairól világszerte mindenkinek a siker, a piacvezetés, a sokrétű együttműködés jut az eszébe. Bár minden alkalmazás egyedi, az átfogó eredmények egyértelmű képet mutatnak: a megnövekedett teljesítménymutatók, minőségi mutatók javulása, az ismétlődő folyamatok során felmerülő kevesebb emberi hiba és a jobb munkakörülmények mind a kobotok alkalmazása mellett szólnak.
De hogyan is váltak a UR kobotok az elektronikai gyártók legfontosabb erőforrásaivá? Miként jelentenek a vállalatok számára hatalmas előnyt a gyártás során? Mely problémákra jelentenek megoldást az együttműködő robotok? Azok a vállalatok akik kritikus üzleti problémákkal szembesülnek gyakran fordulnak a technológia segítségéhez a kialakult nehézségek feloldására. A váratlan keresletcsökkenés, a szakképzett munkaerő hiánya, vagy akár az ún. high mix-low volume, azaz sokféle termék kis darabszámban történő gyártása is problémát okozhat a gyártó cégek számára, a kobotok alkalmazása pedig ezekre nyújt megoldást.
31%-os termelékenységnövekedés – Koyo Electronics Industries CO., LTD:
A KOYO ELECTRONICS INDUSTRIES CO., LTD. úgy reagált az autóban található érintőpanelek iránti kereslet növekedésére, hogy munkavállalóit átcsoportosította a gyártás utáni kézi ellenőrzési feladatokról a szűk keresztmetszetnek bizonyuló, nehezebb feladatok ellátása érdekében, mely a folyamat végén eredményezett munkaerőhiányt.
Ezért a KOYO a Universal Robots helytakarékos UR3 kobotját választotta, azzal a céllal, hogy az érintőképernyős ellenőrzést elvégezze. A választott kobot számos beépített állítható ForceMode képességgel és biztonsági funkcióval rendelkezik, így lehetővé téve az ember és a robot közötti biztonságos együttműködést, akár biztonsági kerítések alkalmazása nélkül is. A UR3 telepítése 31% -kal növelte a KOYO termelékenységét. Az érintőképernyős ellenőrzési feladatok ellátásához szükséges létszám így a felére csökkent. A befektetés 12 hónapon belül megtérült, illetve a cég képes volt a dolgozók munkakörülményein javítani, valamint a feladataikat is magasabb szintre emelni.
„A termelékenység javításával egyrészt erőforrásokat tudtunk elkülöníteni egy másik gyártási folyamathoz és a robot bevezetésével kapcsolatos kedvező tapasztalatoknak köszönhetően bizalommal és nagy reményekkel tekintünk a jövőbeli fejlődések felé.” - mondta Katsuhiko Nakatani a Koyo Electronics Industries Co., LTD helyettes gyártási vezetője.
25%-os termelékenységi növekedés a csomagolásban – Melecs EWS:
Annak érdekében, hogy a vállalat lépést tudjon tartani a termékei iránti hatalmas keresletnövekedéssel, a Melecs EWS olyan megoldást keresett, amellyel automatizálni tudja a kis, kerek nyomtatott áramkörök (NYÁK) gyártósorának sorvégi csomagolási folyamatait. Ez egy olyan manuálisan végzendő három műszakos feladat, amelyet modulonként 5-6 másodperces időkereten belül kellett teljesíteni. A UR kobotok megfizethetősége és elérhetősége miatt a Melecs egy UR5 kobotot telepített ezen nem ergonomikus feladatok átcsoportosítására. A befektetésnek köszönhetően a Melecs EW 25%-kal növelte meg a csomagolási műveleteink forgalmát, így kétmillió hibátlanul csomagolt alkatrész lesz elérhető egy éven belül. Sikerült továbbá felszabadítani a munkavállalókat az időigényes feladatok alól.
„A robot három műszakban teljesen stabilan működik és számításaink szerint 18 hónapon belül megtérül. A UR kobotok automatizálási stratégiánk kiváló kiegészítő elemei és jövőbeni projektjeinkben is feltétlenül alkalmazni fogjuk őket.” - jelentett ki Georg Loisel a Melecs EWS termelési rendszerének igazgatóhelyettese.
Automatizálás alkalmazása a gyártósor minimális megzavarása nélkül – JVC Eletronics Indonesia (JEIN):
A termelékenység növelésének és a kitermelt áruk egyenletes minőségének biztosítása érdekében a szoros ciklusidők megtartása mellett a JVC Electronics Indonesia (JEIN) úgy döntött, hogy az időigényes kézi csavarozási feladatokat automatizálással helyettesíti. A vállalatot lenyűgözte a UR kobot platformjának sokoldalúsága, amely lehetővé tette különféle végeffektorokkal való felszerelését, ami ezáltal alkalmassá vált számos további feladat elvégzésére. A JEIN végül hét UR3 kobotot telepített elektronikai gyártósoraira - olyan alkalmazásokra, mint a csavarozás, forrasztás, pick & place feladatokra.
A JEIN javította gyártási folyamatait és növelte a munkavállalók biztonságát, miközben az éves működési költségeket több mint 80.000 USD-ral csökkentette. Minden telepítés munkavállalókat szabadít fel, akik ezáltal nagyobb horderejű feladatokra tudnak összpontosítani, ugyanakkor állandó minőséget tartanak fenn és felére csökkentik a feladatidőt.
„A kobotok bevezetésével javítani tudtuk a termelés hatékonyságát és stabilizálni a legyártott termékek minőségét. Az automatizálás felé történő elmozdulással munkaerőnk átcsoportosítható más folyamatokba. Évente több mint 80.000 USD-ral tudtuk csökkenteni a működési költségeket.” - mondta el Agustinus P. Simanullang a JEIN mérnökségi igazgatója.
Kapcsolódó cikkek
- Robotok támogatják az egészségügyi szakembereket
- A UR+ rendszer egyedülálló környezetet biztosít a cég partnerei számára
- Hogyan segítheti a robotika a KKV-k értékláncainak fejlesztését?
- Beszélgetés a Universal Robots közép-kelet-európai régióért felelős vezetőjével
- Rangos díjat nyert az ABB új GoFa kobotja
- Együttműködő robotok az autóiparban
- Így működik egy cobot a bútorgyárban
- Az ABB új generációs kobotokat dob piacra
- A Teradyne bejelentette a Universal Robots új elnökét
- Alkalmazkodás, üzleti folytonosság és kobotok: összeszerelés
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.