Fordulat az európai webes hirdetési piacon
Zsigó József, 2001. január 30. 19:19
Habár tavaly decemberben általános visszaesés volt megfigyelhető az európai internetes hirdetéseknél, az idén azonban legalább 70 százalékos emelkedést jósol a Forrester-csoport.
A felmérést végző Forrester vezetője szerint lassan megy az egyensúly visszaszerzése: az első fél évben még mérsékelt lesz a növekedés üteme, és csak júliustól lesz észrevehető a gyorsulás. Marc Cohen úgy látja, a dot-com cégek közül azok, amelyek bölcsen használták fel a bőséges pénzforrásokat és amelyek alkalmazkodni tudtak a megváltozott feltételekhez, most extraprofitot realizálhatnak. Míg 2000-ben a hirdetésre fordított összeg alig érte el a 650 millió dollárt, ez év végére már meghaladja az 1,13 milliárdot.
Azzal mindenki egyetért, hogy egyre többen kapcsolódnak fel az internetre, és egyre többet költenek on-line vásárlásokra. Így természetesen egyre több hirdető is megjelenik itt. A nagy összeomlást nem az okozta, hogy az internetes technológia maga nem megfelelő, hanem az, hogy a kockázati tőkével manipuláló befektetők körültekintés és válogatás nélkül helyezték ki pénzüket. Ha a piac megtisztul ezektől a kétes befektetésektől, újra gyors fejlődésnek leszünk szemtanúi mondta az InternetNews riporterének a Forrester szóvivője.
Kapcsolódó cikkek
- 77 ezerrel több mobil-előfizető júniusban
- A spammerek felfedzeték a PDF-et
- Szöveges hirdetés vállalati logóval
- Árcsökkenésre várva: lassuló PC eladások
- Kimentek a divatból a vírusok?
- Várakozások feletti PC-eladások
- Fej fej mellett az Internet Explorer és a Firefox
- A szervezetek nem tudják szavatolni a személyes adatok biztonságát
- IT: Amerika a legversenyképesebb, Magyarország térségi első
- Májusban tovább nőtt a szélessávú előfizetések száma