Digitális készségekkel vértezte fel magát a hazai civil szektor
Első ízben tartotta a NIOK Alapítvány teljes egészében virtuálisan a civil szervezeteknek szóló Civil Tech Hub kurzusait. A korábban jellemző 50 résztvevő helyett tavaly és idén már összesen 412-en követték nyomon az ingyenes, gyakorlatorientált, a mindennapi működésben azonnal hasznosítható tudást adó foglalkozásokat. Az események a pandémiás helyzet miatt szükségessé vált távmunkára és arra fókuszáltak, hogyan lehet a munkahelyekre való visszatérés után is megtartani a digitális munkavégzés előnyeit.
Sok éve zajlanak már a civil szervezetek digitális átalakulását támogató ingyenes Civil Tech Hub foglalkozások a NIOK Alapítvány szervezésében és a Microsoft Magyarország támogatásával. A korábbi években körülbelül 50 (alkalmanként 10-15) résztvevővel zajlottak ezek az események, hiszen a helyszínek befogadóképessége ennél nagyobb létszámot nem tett lehetővé. A 2020 szeptembere és 2021 júniusa között megrendezett foglalkozásokat és beszélgetéseket azonban már több tucat civil szervezet összesen 412 munkatársa követhette nyomon, hiszen ezeket, a sorozat történetében első ízben – a pandémiás helyzetre való tekintettel – teljes egészében virtuálisan tartották meg. Közvetett módon így összesen több mint 6000, a hazai civil szervezeteknél dolgozó ember mindennapi munkáját segítették vagy alakították át Civil Tech Hub kurzusai.
A távoktatás, a visszajelzések szerint, a legkevésbé sem ment a hatékonyság rovására. Az eseményeken résztvevő civil szervezetek képviselői utólag épp a webináriumok hasznosságát dicsérték. Gyakorlatorientált, a mindennapi gyakorlatban azonnal hasznosítható tudást adó interaktív alkalmakon sajátíthatták el a Office 365 mesterfogásait, ismerték meg a Teams, a Sharepoint és a OneDrive használatát. A tematikák kifejezetten a virtuális szervezeti működésre, a pandémiás helyzet miatt szükségessé vált távmunkára és a sikeres visszatérésre fókuszáltak. A hagyományos kurzusok mellett, vállalati partnerek és civil szervezetek bevonásával, online kerekasztal beszélgetésekre is sor került, amelyek a járványhelyzet alatti és utáni távmunka, az online és offline események kérdésköreit érintették.
„Hálásak vagyunk a partnereinknek és a Microsoftnak a tőlük kapott támogatásért. Az ő segítségükkel sikerült egy kihívásokkal teli időszakban is még nagyobb számban elérni és támogatni a hasznos társadalmi tevékenységet végző, gyakran a rászoruló, hátrányos helyzetű emberekről gondoskodó civil szervezeteket. Jó érzés tudni, hogy a virtuálissá váló Civil Tech Hub programunkon keresztül a Microsoft Magyarország is részese volt a pandémia alatt tapasztalt szolidaritásnak” – mondta Gerencsér Balázs, a NIOK igazgatója.
A kurzusokba és a beszélgetésekbe gyakran kapcsolódtak be önkéntesként a Microsoft Magyarország munkatársai, partnerei, a civil és vállalati szektor képviselői is. A NIOK Alapítvány sok éve a Microsoft stratégiai partnere, így szakmai és anyagi támogatásban részesül a vállalattól. Az alapítvány ennek a partnerségnek a keretében alakította ki korábban a Civil Tech Hubot, amely egy közösségi tér és digitális tréningközpont. A tavalyi „Digitális civil” program keretein belül például a Microsoft szakértői díjmentesen nyújtottak tanácsadást a civileknek, segítettek az Office 365 rendszer szervezetre szabásában, illetve webinar tréningeket is tartottak.
„A Civil Tech Hub révén a digitális fejlesztéseink egy jobb világ megteremtéséhez járulnak hozzá. A járványhelyzet megmutatta, miért volt nagy szükség a képzéseinkre már az ezt megelőző években is, és azt is, hogy a NIOK-kal való jól bejáratott együttműködésünknek köszönhetően gyors és hathatós segítséget tudtunk nyújtani a civileknek. Az elmúlt év tanulságai nem múltak el nyomtalanul. Azzal, hogy megsokszorozódott a civil szférában azoknak a munkatársaknak a száma, akik rendelkeznek a megfelelő digitális készségekkel, az egész szektor vált válság- és jövőállóbbá” – hangsúlyozta Csanak Gabriella, a Microsoft Magyarország marketing- és operatív igazgatója.
A Civil Tech programon keresztül a Microsoft Magyarország és a NIOK Alapítvány több mint tíz éve dolgozik együtt azért, hogy a legújabb technológiák a fontos társadalmi ügyek szolgálatába állhassanak.
Kapcsolódó cikkek
- Piacképes tudás a programozás, ingyenes kurzusok indulnak
- A Microsoft megtartotta éves partnerkonferenciáját
- A Kingsol lett az Év Microsoft Partnere Magyarországon
- Hasznos és gondoskodó robotokat fejlesztenének a lányok
- A Microsoft támogatásával folytatódhat tovább a HTTP Alapítvány digitális képzési programja
- Envision Forum: minden iparágban értéket teremt a digitalizáció!
- 30 millió ember fejlesztette tudását a Microsoft és a LinkedIn kurzusain
- A többség a járvány után is otthonról dolgozna
- Saját felhője lesz az egyes iparágaknak
- HoloLens fogja a sebész kezét műtét közben
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A Sony bejelenti második generációs zászlóshajóját, az Alpha 1 II fényképezőgépet
A Sony bemutatja a második generációs Alpha 1 II zászlóshajóját, egy új full frame, tükör nélküli, cserélhető objektíves fényképezőgépet, amelyet a Sony legmodernebb AI feldolgozóegységével működik. A fényképezőgép körülbelül 50.1 megapixel (MP) effektív felbontású érzékelővel rendelkezik, akár 30 fps sebességgel, AF/AE-követéssel képes elsötétedésmentes sorozatfelvételt készíteni, torzításmentes zárral van ellátva, és továbbfejlesztette a képtisztaságot a közép- és magastónusok érzékenységénél.
Az új Sony objektív nagy felbontást, gyönyörű bokeh-t és fejlett autofókuszt kínál
A Sony bejelentésével új utat tör: az FE 28-70mm F2 GM prémium E-bajonettes objektív a teljes zoomtartományban nagy, F2-es rekesznyílással büszkélkedhet, így gyönyörű bokeh-t, nagy felbontást és egyedülálló autofókuszt biztosít állóképekhez és videófelvételekhez, nem beszélve a prímobjektívek minőségével vetekedő élességről és kontrasztról.
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.